21 Ekim 2007 Pazar

İLK GÖZ AĞRISI

"Başkadır ilk sevgi
İlk göz ağrısı ..."

A........... ile tanışmamız çok ani oldu. Ne olduğunu anlayamadım bile...Arkadaşımla Türk Ticaret Bankasına S.........' i görmeye gitmiştik.Onunla orta okulu ve liseyi birlikte okuduk.Biraz sohbet ettik,öğrencilik yıllarımızı andık. Ne zaman döneceğimi sordu. Neyse banka ziyareti kısa olur diyip kalktık.Vedalaştık. Bankadan çıktık.Biraz yürümüştük.Tam Emlak Kredi Bankasının köşeşini dönmüştük ki arkadaşım , işte o , diye kolumu sıktı.Kim dememe kalmadan biraz ilerdeki gurubu fark ettim.Aralarından biri arkadaşımı görünce büyük bir sevinç ve heyecanla bize baktı. Biz hiç bakmadan yanlarından geçtik. Ben bir iki kitapçıya Resimli Türk Edebiyatı Tarihi sordum, yoktu.Arkadaşım bir yandan , o çocuğu çok beğendiğini , zaman zaman karşılaştıklarını vb.anlatıyor , anlatıyordu. Ben de aradığım kitabı nerede bulabilirimin derdindeydim.Son girdiğimiz kitapçı H........Turizmin yazıhanesinin yakınındaydı. Arkadaşımın beğendiği çocukla bir arkadaşı aceleyle ellerindeki valizi acentaya bırakıp dışarı çıktılar. Bize doğru gelmeye başladılar. Yanımıza gelince arkadaşıma, konuşmalarının gerektiğini söyleyiverdi. Birkaç saat sonra gideceğini söyleyince arkadaşım buluşma teklifini kabul etti. İlk kez buluşacaklardı.Beni de yanında sürükledi.İkimiz Ö .....Pastanesine gidip oturduk, beklemeye başladık. Komşumuz R.......'da bir arkadaşıyla oturuyordu.Biz bir rüya aleminde, heyecan içinde beklerken bir arkadaşıyla çıkageldi...
Dördümüz de heyecanlıydık ama en çok da arkadaşım, doğru dürüst konuşamıyordu.Neyse biz misafir sanatçılar daha rahattık.Onlar sustu biz konuştuk.Zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.O sordu ben anlattım.Ben sordum o anlattı.Yurttan, okuldan, derslerden, kitaplardan ,denizden konuştuk da konuştuk.Sanki yıllardır birbirini göremeyen iki dost, yıllar sonra karşılaşmış da biriktirdiklerini döküyor gibi konuştuk... Sonunda veda zamanı geldi .Arkadaşımın arkadaşına iyi yolculuklar diledik.Arkadaşımın , arkadaşının, arkadaşına da Allahaısmarladık Kardeş dedim. Tarih: 6 ŞUBAT 1973_ SALI....

Daha sonra O'nu 12 ve 13 Şubat tarihlerinde gördüm.İkisinde de annemler yanımdaydı.Konuşamadık ama ikimiz de sevinmiştik.Hatta on ikisinde aynı dolmuşta yolculuk ettik.O kadar tatlı bakıyordu ki....
16 Şubattı...otobüsün camından dışarı bakıyordum, akedeminin ordan geçiyorduk, birden onu gördüm. O da beni......Koşmaya başladı, yetişemedi.Duraktakileri aldıktan sonra otobüs hareket etti.O , hala koşuyordu , yaka paça açık.... Çarşıda indim.Karşıdan karşıya geçerken bir de ne göreyim ! Karşımda durmuyor mu? Durakta yurt müdürünün arabası rastgelmişmiş.Sonradan taksi tutup geldiğini itiraf etti.Mesafe de epeyce uzun hani.!Biraz konuştuk ayak üstü.Nereye gittiğimi sordu, ben de ablamın okuluna gittiğimi söyledim, yanından ayrıldım.
Ablam ders işlerken ben nerelerdeydim kim bilir... İçimden hep A......ile konuşuyordum. Akşam çıkışta ablamın arkadaşlarıyla yürürken onu yine gördüm. Arkamızdan takip etti. Epeyce yoruldu.Durakta tam konuşmak için hamle yapmıştı ki ben dolmuşa bindim.Tanıyanlar görürse doğru olmazdı. Biraz dışarda durdu, sigara içti, sonra da dolmuşa gelip bindi.O anda onun da benden hoşlandığını anladım.Hatta sevdiğimizi....Yüzünü görmek yeterdi anlamak için...Nasıl bakıyorduk birbirimize. Komik belki ama çok seviyorum.O anda ikimiz de sıkıntılı,üzgün, çaresizdik.Yurtta indi dolmuştan.Biz devam ettik.
Ertesi gün 17 Şubat Cumartesi günü....Çarşıya indim. Postaneye uğradım.Saat on üçte ablamlar okuldan çıkınca buluşup sinemaya gidecektik..Zaman geçirmek için Bankaya S.......'e uğrayacaktım, hem de okula dönüş zamanım gelmişti ; veda edecektim.Biraz da özellikle erken inmiştim çarşıya.Dürüst olmak gerkir; gitmeden bir kez daha görebilirim mi diye. Ve gördüm işte. Bana doğru geliyordu. Olduğum yerde kalakaldım. Geldi, geldi, geldi...Yanımda durdu."A.......Pastanesine gel, konuşmamız lazım! " dedi ve gitti.....Ben de gittim.Belki ömrümün en mutlu günü , o gün, onunla geçen, bu zaman dilimiydi... Bir ara konuşurken dudaklarımın titrediğini hissettim. Tik olmuştu.Görmesin diye ağzımı kapatıyordum.Epeyce konuştuk. Çok seviyorum onu. Pazar ya da pazartesi tekrar buluşmayı önerdi, ben de gitmek için hazırlık yapacağımı ,gelemeyeceğimi söyledim. Birden ablamlarla buluşacağım geldi aklıma...Film çoktan başlamıştır, diyip ayrıldım yanından. O' nu çok sevdiğimi düşünerek sinemaya geldim.İki film birden oynuyordu. Birinciyi kaçırdım ama ikinciye yetişmiştim.Ablamların yanına geçip oturdum.Bir arkadaşıma rastladığım için geciktiğimi söyledim.Yılmaz Güney'in AĞIT isimli filmi başlamıştı. Onun filmlerini çok beğeniyordum ama bu sefer hiç bir şey anlamadım ,aklım başka yerdeydi....
Yolculuk zamanı gelmişti.Garajlarda gözüm onu da aradı ama o yoktu...! Gelmemişti.Uzaktan da olsa bir kez daha görseydim....Ailemle vedalaştım.Otobüs beni sevdiklerimden uzaklaştırdı...
Şimdi şubat tatili dönüşünde bu satırları yazıyorum. Biraz önce dolaplarımı, kitaplarımı,eşyalarımı,yatağımı düzelttim onu düşünerek....

Tam dört tane mektup yazdım.Anemlere ve arkadaşlarıma.
Acaba şu anda A........... ne yapıyor, hatırlıyor mu beni? Herhalde ders çalışıyordur...Yarın sınavı var..Başarılar dilerim. İnşallah mektubunu fazla geciktirmez.Bir insanı bu kadar seveceğim aklıma gelmezdi doğrusu. Onun en sevdiği şarkı " Rüyalar Gerçek Olsa Seni Her Gün Görürdüm.O İncecik Beline Sarılarak Yürürdüm. "
Benim ise " Elveda Meyhaneci Artık Kalamıyorum.Bir Başkayım Bu Akşam Sarhoş Olamıyorum. "
Terazi-Koç


Haaaaaa........Az kalsın unutuyordum.... Canım Günlüğüm sana bir müjdem var. BEN VEREM DEĞİLMİŞİM. Seninle ne çok üzülüp dertleşmiştik değil mi? Ama ben yanılmışım.Röntgen çektirdik, sapasağlam çıktım. Gönül rahatlığıyla A.......'in evlenme teklifini bekleyebilirim.Bak şimdi de kendi kendime gelin güvey olmaya başladım.
A...........,Karadenizli....Denizi özleyenlerden.Onun yerine bol bol denizi seyredeceğim.

0 yorum: