4 Ocak 2008 Cuma

MİMLENMEK

Benim bildiğim anlamıyla mimlenmek, hayra alamet bir durum değil... Hatta tehlikeli bir durum. Polis mimledi mi yandınız demektir. Ancak uzun zamandır merak ettiğim, bir başka anlamını bugün öğrendim. Öğrenmenin yaşı yok... Ben de seni mimledim İlbilge Hatun.
Küçük şeyler... Aslında hiç de küçük değil bence. Bir bütünün parçaları.Meşhur sözdür: "Bir mıh bir nal kurtarır; bir nal bir at kurtarır; bir at bir er kurtarır; bir er de vatanı kurtarır." Şimdi mıh( çivi) çakmak mı kolay, vatanı kurtarmak mı? Üşengeçlik yaptığımız zaman biriken işler üstümüze üstümüze gelir, bizi yıldırır. Hiç bir şey güç değil, yeter ki küçük parçalara bölelim.
Örneğin resimler... Bekletilecek konu mu? Uzak diyarlarda birileri onlara bakmak için yanıp tutuşurken "Üşendim seçemedim!" demek haksızlık değil de nedir? Olmaz efendim, olmaz...
Yemek yediniz, biraz sonra değil, hemen toplanmalı masa... Biraz sonra dediğiniz zaman gelir oturur uyuşukluk... Meydanı onlara bırakmanın anlamı ne*? Hemen, şimdi... Yorulmamanın, işleri dert etmemenin ön koşulu... Bekletmemeli. O anda çözmeli ve rahat rahat dinlenmenin keyfini tatmalı... Beklerken işler dinlenme de olmuyor, oturulsa bile...
Kuaför konusu da önemli... Kuaförüm bile resim bekliyor, merak içinde.Saçıma bakacakmış , meslek aşkıyla...
Mimlenmeye uydu mu bilmem, benden bu kadar... Yukardakiler çay servisi bekler, mutluluğun sırrı küçük şeylerde gizli. Küçük ihmaller büyük sorunlar yaşatıyor insanlara. Biriktirmeden çözümlemek en iyisi değil mi?

0 yorum: