29 Ocak 2008 Salı

TİLKİ, DERİSİNDEN VAZGEÇER; HUYUNDAN VAZGEÇMEZ

"Kişinin umutsuzluğu korkunçtur. Toplumun umutsuzluğu ondan bin kez daha fazla korkunçtur."
Umudumuzu yitirmeyelim, diyorum ama öyle olaylar yaşıyoruz ki olanaksızlığın ötesine hızla sürükleniyoruz toplumca.... Gülmekle ağlamak arasındayız.... Yakında herkes gülmeye başlayacak korkarım.
Akşamki türban gösterilerinden sonra, başını şöyle bağlayacaksın, saçmalığından sonra , ne denir bilmiyorum. Alıştıra alıştıra, yavaş yavaş, adım adım sürükleniyoruz. Kurbağa testi yapıyorlar akıllarınca... Ortaya lafı at, bekle... Tepkiler büyükse şimdilik adımını küçült, sırasını, gününü bekle.... Günümüzü göster...
Sabah bir haber... Gözümü açtım, günaydın demeden , kargalar bile yeni uyanmışken duyulan ilk haber...Erzurum'da camide namaz kılınırken güüüm diye bir ses.... Cemaatten biri yere yığılıyor... Kimse kılını kıpırtatmıyor. Namazın bitmesi bekleniyor. Sonra bakıyorlar ki dindaşımız kalp krizinden ölmüş... Be adamlar, cennette de yer kapma telaşınız size neden insanlığınızı unutturuyor. Benim bildiğim selam verilip namaza ara verilebilir. Bir insanı kurtarmak daha mı az sevap getirirdi size?
"Karga karga gak dedi
Çık şu dala bak dedi
Çıktım baktım o dala
Bu karga çok budala."
Uludağ'da karların üzerinde çok şık beyler ip gibi bir sıraya dizilmiş , kayıyor mu? Yok canım, önce ben de öyle sandım. Giysiler harika... Tam mekana uygun, Avrupa moda mecmualarındaki mankenlerin giydiklerinden... Peki bu adamlar ne yapıyor? Karlar üzerinde namaz şov yapıyor... Acaba ömürlerinde bir kez olsun namaz kılmışlar mı bu zatlar... Aklıma fındıkların zaptından sorumlu bir devletlinin hanımı geldi.... Onlar da modern namaz kılmanın nasıl olması gerektiğini gösteriyorlardı ki! hemen önlemler alındı. Kocası başbakanımıza danıştı, boşa karını deseydi boşayacaktı. Sonra noldu bilmem. Şu medya gösterse ya, düşmelerini bekliyorlar sanırım. Pasta büyük, şimdilik nemalanmayı bozmasınlar. Dinle oynamayı seven bu iktidarın adamı hani "Bu adamı delikten süpürmeyin , kullanın diyen adamın karısı başı açık erkeklerle yan yana kendince namaz kılarken yakalanmıştı....
Bunların olmasına neden şaştığıma şaşırıyorum şimdi de... Eğitimin en tepesine getirilen yeni YÖK başkanı hala istifa etmedi... Bir bakan ve bürokratın konuşmaları mikrofona yakalanıp tüm Türkiye'ye duyuruldu... Bürokrat bakana, tam istediğimiz gibi konuşmaya başladı anlamına gelecek birşeyler söylüyor YÖK BAŞKANIMIZ hakkında. Bakan, SÖYLEMESİN DE GÖREYİM! diyor... Bu kişi anlı şanlı bir bilim adamı, prof. değil mi? Üniversitelerimizin sorunlarını çözsün diye getirilmedi mi? Daha göreve gelir gelmez tarafsızlığını, saygınlığını yitirmedi mi? Dini bilmin önüne geçirecekse aklın egemen olması gereken bilim kuruluşunda ne işi var? Batının ahlaksızlıklarını kimlerin aldığı ortada... Hangi batılı ülkede bu duruma düşen bir insan görevinden istifa etmez?
Bir başka prof. İktidar Partisinin toplantısında ATATÜRK'e hakaret etme cesaretini gösteriyor. Kraldan fazla kıralcı... Bir yerlere gelmeyi mi umuyordu o da , neyse. 15 Ay ceza almış. Gelecek seçimde milletvekili ya da bakan olur. Olmazlar oluyor son zamanlarda...
Bin çeşit tilkilikle uğraşmak zorundayız. Bu tilkiler ne derisinden ne de huyundan vazgeçeceğe benziyorlar....
Biz yine de umudumuzu yitirmeyelim, aydınlıklar geç de olsa karanlıkları yenecektir. Aydınlanmaya, aydınlatmaya devam...

0 yorum: