18 Şubat 2008 Pazartesi

TÜM HASTALARA ŞİFA

Biraz önce müjdeli haber geldi... Sonuç iyi...
Bunun ne anlama geldiğini ancak yaşayanlar anlar...
Bu tekrar ameliyat olmamak demektir. Bu göğsün bütününün alınmaması demektir. Bu hastanızın hastaneden daha çabuk çıkması demektir. Bu yaşama daha güçlü bir merhaba demektir. Bu yeğeninizin annesine daha çabuk kavuşması demektir. Bu şu rapor iyi gelse de rahatlasak demektir. Bu sevdiklerinizin sevinmesi demektir. Bu yaşama daha sıkı tutunmak demektir. Bu " Çok şükür çok şükür bugünü de gördük!" demektir.
Şu anda bizim yaşadığımız sevinci tüm hastalara diliyorum yürekten.
İlk anda duyunca endişelenmiştim açıkça... Çoğunlukla iki ameliyat yapılıyor burada. Önce kitleyi almak için ameliyat yapılıyor, sonra da rapora göre ikinci ameliyat. İkinci ameliyatta göğsün tamamını alıyorlar. İki ameliyat iki narkoz demek. İki ameliyat hastayı ikinci kez kesmek demek. Ama doğru yapmışlar, doğrusunu yapmışlar.
Onkoloji hastanesindeki tüm doktor, hemşire ve personelin sinirleri alınmış sanki... Hastayla iletişim olaganüstü güzel. Bu hastalar arasında espirilere de neden oluyor.
"Bizim gidici olduğumuzu anladıkları için böyle iyi davranıyorlar." diyip gülüşebiliyorlar.
Yaşama bağlılığı ben hastane ortamında gördüm. Hastalarda gözlemledim.
Lavaboya gittiğimde iki kadın gördüm. Birinin elinde ip vardı, diğerinin yüzündeki tüyleri alıyordu. Yüzündeki tüyleri alınan kadın ameliyata girecekti ; ameliyattan sonra alamam da diyordu. Kutladım onları, daha sonra koridorda her karşılaştığımızda birbirimize tatlı tatlı gülümseyerek odalarımıza yöneliyorduk.
Her şey gibi sağlığımızı da kaybedeceğimizi anlayınca önemsemeye başlıyoruz galiba. Tıp gelişti, pek çok hastalığın çaresi bulundu. Evet ama sanırım en iyisi hastalanmadan önlem almak. Koruyucu Hekimlik önemli... Belki ondan da önemli olan herkesin kendi doktoru olması... Kendimizin doktoru olmayı başarmalıyız. Hepsini olmasa da bir kısmını böylece önlemiş oluruz.
Tüm hastalarımıza şifa dileyelim birlikte...

0 yorum: