29 Mart 2008 Cumartesi

ALİ KIRCA 'NIN SİYASET MEYDANIN'DA ÇÖZÜM

Uzun zamandır izlemekten vazgeçtiğim Siyaset Meydanı'nı dün akşam izledim. İyi ki de izlemişim...

Türkiye Nasıl Kurtulur, konusuydu bir anlamda tartışılan... Bugünlerde hepimizin aklını meşgul eden soru...

Programda Ali Kırca ile birlikte beş erkek vardı; bir de kadın konuşmacı... Altı kişilik bir Siyaset Meydanı...

Konuklar : Erol Manisalı, Deniz Som, Korkut Özal, Metin Metiner ve Türkel Minibaş...

Güzel bir tartışma oldu.
Son yıllarda tanımaya başladığımız Metin Metiner hep aynı şeyleri tekrarlayıp durdu. İyi ve güvenilir bir duruş sergileyemedi bence.
Korkut Özal da çoğunlukla üç kardeş olarak ülkeye ne büyük hizmetler yaptıklarını söyledi!. Programın sonuna doğru kendini tutamayıp asıl sorunu çarpıcı bir şekilde ve doğru olarak söyleyiverdi... Şimdi pişman olmuş mudur, bilemiyorum.
Deniz Som sinirlenmediği zamanlarda başarılıydı. Ülke sorunlarını gerçekçi bir şekilde değerlendirdi.
Erol Manisalı hocamız her zamanki gibi bilim insanı saygınlığı içinde izleyenlerin daha sağlıklı değerlendirmeler yapmasına ortam hazırladı. Onu güvenilir buldum, söylediklerine herkesin kulak vermesi gerektiğini düşündüm...

Ancak gecenin yıldızı Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ikinci başkanı da olan hocamız Türkeli Minibaş 'tı... Onu dinlerken, bu insanlarımız var oldukça bize bir şey olmaz diye düşünmeye başladım. O kadar açık, o kadar anlaşılır, o kadar net konuşuyordu ki... Umutlandım, mutlandım ve çözümü de buldum.

Türkiye Nasıl Kurtulur ?

Günlerdir konuşuluyor, tartışılıyor ; işin içinden çıkılamıyor. Bir şey yapmak zorundayız. Türkiye'yi bu çıkmazdan kurtarmak zorundayız...

Şimdi sıkı durun, çözümü, bulduğum çözümü açıklayacağım. Yalnız darılmaca yok...

Ben diyorum ki yıllardır bu ülkeyi, hatta dünyayı kim yönetiyor ? Yok yok düşündüğünüz gibi değil ! Erkekler yönetmiyor mu ? Etkili ve yetkili makamlar hep erkeklerin elinde değil mi ? Şöyle bir şey yapsak çok mu üzülürsünüz ? Bir seferlik olsun Meclisi fesedelim, daha doğrusu tüm milletvekilleri istifa etsinler, gönüllü olarak... Bir kez, hiç olmazsa bir kez meclise kadınlarımızı oturtalım. Erkeklerden çok azını, bilim insanlarını da alabiliriz. Ama yönetimi kadınlarımıza bırakalım... Gülmeyin ve de kızmayın. İnanın ülkenin pek çok sorununun çözüleceğini, hem de kısa sürede çözüleceğini göreceksiniz. Ben buna yürekten inanıyorum...

Ailesini her koşulda ayakta tutmak için çırpınan analarımız, vatanı da derleyip toparlayacaktır. En azından birbirleriyle konuşacaklardır, tartışacaklardır, çözüm üreteceklerdir. Bilenlerden yardım alacaklardır, pasta tarifi verir gibi çözüm tariflerini de paylaşacaklardır. Çocuklarının geleceğini kim anneler kadar düşünebilir ? Kendini , kendi çıkarını, rahatını , huzurunu çocukları için bir kenara bırakan kaç erkek tanıyorsunuz , analar kadar...

Gelin bir seferlik bunu yapalım. Türkiye yönetimini kadınlarımıza verelim. Pişman olmayacaksınız.

Dünyayı kadınlar yönetsin. Bir kez, hiç olmazsa bir kez !..

Ne dersiniz ?

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Ortak yönetelim.
Aynı bizler gibi söylediniz?
Feminizm!!!!!!

Adsız dedi ki...

Evet ortaklığı da razıyız. Eşit olarak, hakça paylaşalım.

Adsız dedi ki...

Cozum hukumetin istifasi ve yeniden secim olamaz bu
AKP yine komur dagitir altin verir oylari alir...Cozum bu partinin kapatilmasi ve tum parti uyelerinin
siyaset yapmaktan men edilmesidir. Turkiye Cumhuriyetini Avrupa insan haklarina sikayet etmis bir kadinin Cumhurbaskanligi koskunde bulunmasina ise icim parcalaniyor ben Ataturkun kurdugu Laik bir devletin kiziyim...Son zamanlarda artik vurdumduymazligimizin ortadan kalktigini goruyorum..Evet bu vatan sahipsiz degildir.Seriat isteyenler buyursunlar gitsinler Iran"a...

aysema dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler...

Adsız dedi ki...

lütfen sizden bir şey istiyoruz çiçekdağı anadolu lisesi çok kötü bir binamız olmasına rağmen yeni yapılan binayı başka okula vermek istiyorlar lütfen yardım edim

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Bu konuda elimden fazla bir şey geleceğini sanmıyorum, ancak duyurabilirim.

Çiçekdağı Ansdolu Lisesinin eskiyen binasının yerine yapılan yeni binayı başka okula neden veriyorlar ki? Daha mı kötü durumdalar bilemedim.

Ancak ayrıntılı bilgi veririp kimliğinizi de açıklarsanız sitemden duyuru yapabilirim.