23 Mart 2008 Pazar

SEVİYE BELİRLEME SINAVI

Bugün çok zor bir gündü...

Seviye Belirleme Sınavı yapıldı dershanede. Sabah sekizden akşama kadar dershanedeydim. Dört oturum sınav... ÖSS 9-10-11. SINIFLAR... Yarın ise İlköğretim öğrencilerinn sınavı yapılacak. 4-5-6 -7. SINIFLAR.
Gelecek yıl dershaneden indirim kazanabilmek için yarışıyor çocuklarımız.

Öğrenciler sınav olmaktan, öğretmenler sınav yapmaktan yorulduk. Sınav olmak başlı başına korkutucu, endişe yaratıcı bir durum. En çok bildiğiniz bir konuda bile sınav dense insanın eli ayağı birbirine dolaşmıyor mu?

Sınav yapmak da bir şey mi diye düşünülebilir. Çocuklar ter dökerken boş boş oturmak... Ne güzel, otur hayal kur!.. Öyle değil işte. Hiç bir şey yapmadan boş boş oturmanın ne kadar yorucu olduğunu yaşayan biliyor. Yarım saat arayla, akşama kadar... Eve külçe gibi geldim, yemekten sonra da koltukta sızıp kalmışım... Uyandıktan sonra çay içtim de kendime gelebildim. Neyse yarın görevim yok, pazar keyfi yapacağım...

Çocuklar perişan... Dördüncü sınıf dediklerim bu yıl ilkokul üçüncü sınıf öğrencileri... Düşünün bu yaşta korkunç bir yarışın içine itiliyorlar. Seviyeleri belirlenecekmiş. Sınavları azaltıyoruz dediler ama aksine sınav sayısını artırdılar, küçük çocuklarımızı da bu yarışın içine soktular. Çocukluklarını yaşayamadan büyütüyoruz. Büyüdükleri zaman da çocukça davranışlar yapmalarına şaşırıyoruz. Oysa her şey zamanında yapılabilse daha sağlıklı toplum olmaz mıydık ?

Seviye Belirleme Sınavı... Neden hep çocuklarımızın seviyesini belirlemeye uğraşıyoruz ki... Bence işe büyüklerden başlamak gerekmez mi ? Önce en büyüklerden ! Sırayla aşağılara insek ! Ne dersiniz ? Bence çok da iyi olur. Herkes seviyesini bilir, ona göre davranır.

Bazılarının sınav sonuçlarını şimdiden görüyor gibiyim... Sınavlar büyüklere de uygulansa emin olun ortada sınav mınav kalmaz, hemen sınavları nasıl kaldırırızın yolları aranmaya başlar...

Tüm öğrencilerimize başarılar diliyorum... Velilere de kolaylıklar...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sn.Öğretmenim
İnsanların seviyesini çeplerindeki para belirliyor.
Ben bir veliyim, bu gün çocuğumu ücret belirleme sınavına getireceğim.
Bu sınavlara girmek için bile dersanelere gittiğimizde, hangi okulda çocuk okuyor diye baştan soruyorlar!
Seviyemizi söylüyoruz.
Beni dertlendirdiniz sabah, sabah.
Saygılar sunarım.

Adsız dedi ki...

Mutlu, sağlıklı, başarılı çocuklar yetiştirebilmek her türlü övgüyü hak ediyor. Yolları açık olsun. Daha güzel bir dünyada yaşamalarını diliyorum, yürekten...