24 Mart 2008 Pazartesi

TÜRKİYE OKUYOR MU

Okuyanlar var ; var ama bu "Türkiye Okuyor " anlamına gelir mi ? Keşke okusak, okuyabilsek ! O zaman bugünkünden çok daha iyi bir yerde olacağımız kesindir.

Okumak tutkuların en güzelidir. Yemek içmek nasıl bedenimizi beslerse okumak da ruhumuzu besler.

Alphonse Karr okumak için " Tatlı tatlı kendinden geçme." demiştir.

Yas içindeki bir dostuna Alphonse Daudet " Güzel kitaplar okuyun " önerisinde bulunmuştur.

Goethe : " Okumayı öğrenmek sanatların en gücüdür... Hayatımın seksen yılını bu işe verdim , yine de kendimden memnun değilim." demiştir.

Bizim toplumumuz yeterince okumuyor. Oysa saatlerce televizyonun başında oturabiliyor. Televizyon izlemeyin demiyorum. Ancak arada bir kapatmasını da öğrenmek zorunluluğunu hiç düşündünüz mü ?

Benden geçti , demeyin. Okumanın yaşı olmaz sevgili okuyucularım. Yine de okuyamıyorsanız çocuklarınıza bu alışkanlığı verebilmek için elinize arada bir kitap alın. Oku , demeyin okurken görüntülenin. Unutmayın hiç bir söz örnek olmaktan daha etkili değildir.

Başarılı çocuklara baktığımda bebekken masal dinlediklerini görüyorum. Başarısızların çoğuna masal bile anlatılmamış... Bu çocuklara kızabilir miyiz?
Lütfen küçük kardeşiniz ya da çocuğunuz varsa yarın eve dönerken bir kitapla gidiniz. Belki de bu onun gelecekteki başarısının ilk harcı olacaktır. Değmez mi bunu yapmaya...

Ankara'da yanılmıyorsam Milli Kütüphane'de kitap fuarı açılmış. Orada olsaydım uğramaya çalışırdım.

Kör, sağır, dilsiz bir toplum olmaktan kurtulmak istiyorsak daha çok okumalıyız. Okursak bizi daha az kandırırlar. Çok kötü bir söz ama yazmak istiyorum. Lütfen hoşgörün .

" Okumayan insan öküz gibidir, sadece gövdesi büyür. "

İyi okumalar herkese.

"Oku, öğret ve nihayet yurda yararlı insan et... "

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Okumak bir sürü zaman kaybı.Herkez okur ise işleri kim yapacak?
Ben sizlerin yerine okurum; Beğeneceğiniz bir dille anlatırım.
Aklınızda karışmamış olur.
Ormanlarda ziyan olmaz. Güzel nefes alırsınız.
"HERKEZ RAHATLADIMI"
İyi daha yolumuz uzun görünüyor?...

Adsız dedi ki...

Sevgili hocam;
Türkiye'nin okuyup okumadığına lütfen aşağıda anlatacaklarım ile karar verin;
- Yaaa abi gazetecisin şunları şunları neden yazmıyorsun ki "
-- Eee yazdım yaa
-- Ben görmedim
---Peki hangi gazeteleri okudun
-- Hiç birisini
-- Peki yazılmasını istediğin haberi nasıl görecek ve duyacaksın
-- Sokakta konuşulur
-- Ne konuşulur
-- Helal olsun bu gazete şu konuya değinmiş diye
-- Sen haberleri sokaktan mı öğreniyorsun
-- Evet yaa ne mahzuru var
İşte sizlere kıssadan hisse. Hem eleştirir.Hem okumaz. Hocam bunlar asla iflah olmaz...
A.Öztürk