19 Nisan 2008 Cumartesi

KIZ ÇOCUĞU


Kapıları çalan benim
Kapıları birer birer
Gözünüze görünemem
Göze görünmez ölüler.
Hiroşima'da öleli
Oluyor bir on yıl kadar.
Yedi yaşında bir kızım.
Büyümez ölü çocuklar.
Saçlarım tutuştu önce.
Gözlerim yandı kavruldu.
Bir avuç kül oluverdim.
Külüm havaya savruldu.
Benim sizden kendim için
Hiçbir şey istediğim yok.
Şeker bile yiyemez ki
Kaat gibi yanan çocuk.
Çalıyorum kapınızı
Teyze, amca, bir imza ver.
Çocuklar öldürülmesin
Şeker de yiyebilsinler.
(Nazım Hikmet-1956)
Not: Sevdiğim bloglardan söz ederken unuttuğum Çayır Çimen 'den, bugün bir mesaj aldım. Yukardaki duyuruyu göndermişler, sizlerle paylaşmak istedim.
Ben de onlara Nazım Hikmet 'in Kız Çocuğu şiirini armağan olarak buradan gönderiyorum, saygılarımla birlikte.
Aslında tam da unuttum denemez, onlar için ayrı bir yazı geçiyordu aklımdan.Nasıl unuturum ki ? Çayır çimen geze geze yorulmuşken, durdum sitelerinde, biraz gevezelik ettim. Yöneticilerine darılma dedim. Sitenize gönül verdim diye de ekledim. Sitenin adresini sevdiklerime ekleyeceğim. Meraklısı bakabilir. Bizim için uğraşıyorlar. El vermek lazım.
Saygılar... İnsanca bir gelecek herkese...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

SON YERİNE
Zulmün her türlüsü
Kötü kardeşler
Hiçbiri
İnsana göre değil
Ağaç dikmek,sabahları uyanmak iyi.
İyi hayvanlara bakmak, çiçekleri sulamak.
Rahatsalar uyuyan insanların soluğunu dinlemek iyi.
İyi hürlüğü düşünmek
Yaşamak onun için
Bütün gün çalışmak onun için iyi.
Bütün çocukların uyuyuşu, uyanışı iyi.
Zulmün her türlüsü kötü.

İlhan Berk

Adsız dedi ki...

HARAÇ MEZAT

Kar
karanlık
kırmızı şarap
karanlığın ortasında bir koca kitap
insan
hür
insan korkularıyla üşür.

Eski bir şarkıdır.
yıpranmış bir şarkıdır
karda
karanlıkta
kırmızı şarapta
karanlığın ortasındaki kitapta
insan
hür
insan korkularıyla sürünür.

Gözyaşı geçmez akçe
ölüm
canım ölüm
erkekçe

Gözyaşı tuzlu ılık
insan
haraç mezat
olanca hürriyetiyle
insan
satılık.

Filiz

(Suat TAŞER)

aysema dedi ki...

Şiirler çok güzel. Gönderenlere çok teşekkür ediyorum.