4 Nisan 2008 Cuma

NERDEN AKLIMA ESTİ KİMBİLİR

"Nerden aklıma esti kimbilir ?
Gezdim dün gece şehri şöyle bir...
Herkes evinde kendi halinde,
Her yerde huzur, her yerde neşe..."


Ne güzel değil mi ? Her yerde huzur, her yerde neşe...
Keşke... ahhh keşke!..Keşkelerimiz ne kadar çok oysaki...

Sevgili Çiğdem Talu, Melih Kibar ikilisini saygıyla anarken Erol Evgin'e de bir selam gönderelim buradan... Bu güzel şarkıyı bizlere armağan ettikleri için... Ve yola devam edelim mi ?

Gezdim dün gece şehri şöyle bir... Hayır, hayır ! Şehri gezmedim... Ama yorgun, sıkıntılı bir anımda, bloglar arasında şöyle bir dolaşmak istedim. Bazılarında az, bazılarında biraz daha fazla kaldım. Güzel bloglar var. Cümleni Ver, bunlardan biri...
Kimisine hayran kaldım. Özellikle gençlerin teknoloji konusundaki yeteneklerine... Biraz da kıskandım mı ne ? Ne yapalım bu da bir duygumuz değil mi ? Kıskandım işte, itiraf ediyorum. Ayıplayan ayıplasın !
Bazı blog yazarlarını da tepeden bakan, kendinden başkasını küçümseyen bir tavır içinde gördüm. Ya da bana öyle geldi. Sanki kendilerine bir şato kurmuşlar ve benzerleri dışındakilere geçit vermiyorlar... Oysa güzel olanı paylaşmak için yazmıyor muyuz ? Birbirimizden öğreneceğimiz bir şey yok mu ? Ben çocuklarımdan da öğrencilerimden de çok şey öğrendim. Ayrıca insanların öğretirken öğrendiğine de inananlardanım...

Neyse efendim, dolaşırken bir sitede durakladım... Önce yorum bölümündeki uyarı dikkatimi çekti. Türkçe'yi doğru kullanmaktan söz ediyorlardı. Yazıları müzik eşliğinde okudum. Daha bir özen göstererek yorum yazdım. Kendimi inanılmaz iyi hissetmeye başladım.
Site'nin adı "Yazi- Yorum " ... Bu sitenin bana güzel gelen yanlarından biri de çok özgün olması. Birkaç arkadaş , müzik eşliğinde okuyabileceğiniz , duygularını paylaşıyor bizlerle... Yolunuz geçerse uğrayın, bana iyi geldi; belki siz de seversiniz. Son gittiğimde, aklıma isimlerinden ötürü takılan , Behçet Necatigil 'in " Yorum Korkusu" şiirini yazdım, bu şiiri sizlerle de paylaşmak istiyorum.

YORUM KORKUSU

Gitmek geçse aklımdan
Hemen yorum
Nereye, nasıl, ne zaman ?
Oysa ben vazgeçtim
Uyu yorum.

Demek geçse aklımdan git
Git mi yorum
Kime, nerde, ne zaman ?
Oysa ben haddim mi
Bil mi yorum

Ne gitmek geçebilir aklımdan
Ne de git demek.
Eli kolu bağlı ben, ağzı dili bağlı
Yaşı yorum
Sevin emi yorum.

Evet şiir bu... Yorum Korkusu adı. İlginç değil mi ?

Güzel insanlarla bu dünyayı paylaşmak, duygularımızı paylaşmak,sevincimizi kederimizi paylaşmak güzel, güzel olmasına da bazen yeterince yardımcı olamamanın da sıkıntısını yaşıyorum ben.
Birisi sıkıntılarını, duygularını, sorunlarını anlatıyor size. Ve siz elinizden geldiğince, diliniz döndüğünce teselli etmeye çalışıyorsunuz. Yeterli oluyor mu ? Bunu bilemiyorum...

"Gel ne çektiğimi bir de bana sor
Nerde nasıl yaşarım bir de bana sor
Evlerin ışıkları bir bir yanarken
Bendeki karanlığı bir de bana sor. "

Ama yine de paylaşmak güzel... Sormak , anlamaya çalışmak güzel...

"Bir ben uykusuz, bir ben huzursuz,
Bir ben çaresiz, bir ben sensiz..."

Evet sorunlarımız her zaman çözülmese de paylaşmak gerek... En azından " Bir ben... " demeyiz. Başkalarının da var olduğunu düşünürüz...
Ne dersiniz ?

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Bize hep böyle öğretmedilermi!
PADİŞAHIM SEN ÇOK YAŞA...

aysema dedi ki...

"Kıral Çıplak!" diyen çocuk gibi gördüğümüz gerçekleri dile getirmek zorundayız. Bize evet öyle öğrettiler. Çünkü bu onların işine geliyordu. Eğitilmeyenler gerçeklerin farkına varamıyor.
Bazılarını korkutarak, bazılarını satın alarak sözde eğitilmişleri olanları da susturarak dikensiz gül bahçesinde yürümek istiyorlar. Ama gerçekleri gören ve söyleyen kişiler de iyi ki var... Yoksa...
Yorumunuza teşekkürler.

Galeni dedi ki...

Sevgili Aysema...
Sitemiz hakkında yazdıklarınız bizi ziyadesiyle mutlu etti. İltifatınız için çok teşekkür ederiz. Sizin de söylediğiniz gibi duygularımızı paylaşmak, bunu yaparken de elimizden geldiğince güzel Türkçemizi doğru kullanmak amacındayız. Yola çıkışımızın ilk ayı henüz dolmuşken sizden bu olumlu tepkiyi almak bize doping etkisi yapacak ve dilimizi doğru kullanma yolunda bizi daha dikkatli olmaya sevkedecektir.
Şahsım ve arkadaşlarım adına tekrar teşekkür ederim. Yanımızda olmanız bizi her daim mutlu edecektir.

aysema dedi ki...

Sizleri sevdim. Doğallığınızı, içtenliğinizi,bağlılığınızı, özenli oluşunuzu, iyi niyetinizi, emeğinizi sevdim.Duyarlı oluşunuzu sevdim. Yolunuz açık olsun. Yazi-yorum' u okumaya, dinlemeye devam edeceğim. Hoşça kalın, sevgiyle yaşayın...

İyi bir başlangıç, yarı yarıya başarı demektir.
Aysema