14 Nisan 2008 Pazartesi

UTANIYORUM

" Siyah akar Zonguldak'ın deresi
Yüz karası değil
Kömür karası
Böyle kazanılır
Ekmek parası " (O.Veli)




Bugün yaşadığımız kömür karası değil, ekmek parası değil, tam anlamıyla yüz karası, ne yazık ki... Öyle bir yüz karası ki tüm ulusun adıyla anılıyor. Bir Türk, Türkiye'de ... diye başlıyor.

Bu kaçıncı oluyor!.. Utanıyorum... Kendi adıma, ülkem adına, ulusum adına, insanlık adına utanıyorum!..

İtalyan sanatçı Pippa Bacca ülkemize geliyor. Bir kendini bilmez tarafından acımasızca öldürülüyor.

Üstelik onu öldüren , bu ahlak yoksulu, insanlık yoksulu katil iki çocuk babası...

Yüz karası... Evet evet tam anlamıyla yüz karası. Acaba bu insan o kirli elleriyle çocuklarını sevdi mi ? O çocuklar, babaları giderken ağladı mı ?

Bu katil , nasıl bu duruma geldi ? Hangi koşullarda yetişti ? Kaç kardeştiler? Onun da bir insan tarafı var mıydı ? Dilekleri, yaşamdan beklentileri? Eğitim olanağı bulabilmiş miydi ? Sevilmiş miydi çocukluğunda ?

Acaba yaptığından utanıyor mu benim gibi o da ?

İnan ki ağlayamadım ... Utandım, çok utandım... Utanıyorum hala...

10 yorum:

Celular dedi ki...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Celular, I hope you enjoy. The address is http://telefone-celular-brasil.blogspot.com. A hug.

Adsız dedi ki...

Gerçekten utanması gerekenler utanıyor mu acaba !

Adsız dedi ki...

Utansalar yapar mıydılar ? Eğitim şart.

Sibel dedi ki...

Merhaba,
Sayfama yaptığınız ziyaret ve beğenileriniz için çok teşekkür ederim((: Karadenizdenmişsiniz hatta Zonguldak galiba!! Yani benim de memleketimden(her ne kadar orada yaşıyor olmasam da)...
Tekrar görüşmek üzere,
Sevgiyle...

aysema dedi ki...

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim...
Sevgili Sibel, bu denli çabuk geleceğini ummamıştım doğrusu. Hoşgeldin. Ben de geleceğim yeniden.
Sevgiyle, dostlukla...

Adsız dedi ki...

"Dünyada işlenmesi güç üç şey vardır: Elmas, çelik ve insan ruhu...

Saygılar, yazınızı çok beğendim.

Adsız dedi ki...

İnsanların kalplerinden sevgiyi aldılar, muhabbeti aldılar, kardeşliği aldılar! Yerinemi? Kin koydular,nefret koydular,para koydular..."İŞTE BU HALE GELDİK"
EMİR:)

kelime dedi ki...

Bu kara kolay çıkacağa benzemiyor:( Keşke ders alınabilse.

sevgiler.
ilbilge.

Mehmet Yiğit dedi ki...

Selamlar;
Duygularınız anlıyorum, fakat bir şerefsizin işlemiş olduğu insanlık ayıbına, saf ve temiz kalbi ile bin bir güçlükler içinde çalışıp ekmek parası kaznmaya çalışan maden ocağı işcisi zonguldağın mert, gururlu ve asil insanı için büyük üstadat O.Veli nin yazmış olduğu diziler ile başlamış olmanız sanki bir bağıntı var imajı vermiştir, oysaki olayın ne zonguldak nede kömür karası nede ekmek parası ile alakası yoktur, hadise sadecxe kişinin pisikolojik yapısı yada belirttiğiniz gibi kişinin bilinçsiz değer yargılarından eğitimsizliğinden kültürsüzlüğünden kaynaklanmıştır, bu konuda bnim şahsı fikrim bu kişinin pisikolojik durumu uzman kişiler tarafından incelenip açıklanması ve bu durumda olabilecek kişi yada kişilerin özel tedaviye alınarak oması muhtemel olayların önleenmesidir,
testi kırıldıkdan sonra tokat atmak faydasız, önemli olan testinin kırılmaması.
saygılar teşekkürler..

aysema dedi ki...

Hepinize çok teşekkür ederim. Evet, üzüleceğimiz, utanacağımız pek çok olay yaşıyoruz ne yazık ki... Ama yine de umutsuz olamayız. Ülkemizde artık güzellikler, başarılar, dürüstlükler, dostluk, sevgi ... haber yapılmıyor. Böyle olunca da hep olumsuzluklarla yüz yüze geliyoruz. Oysa o kadar çok güzel insanımız ve bir o kadar çok güzelliklerimiz var ki. Sizler , üşenmeden buraya duygularınızı yazıyorsunuz, düşüncelerinizi paylaşıyorsunuz. Bu bile umutlu olmamızı sağlayabilir. Tekrar teşekkürler ...

Sayın Mehmet Yiğit, En son isteyeceğim, yok yok asla istemeyeceğim bir yanlış anlaşılmaya sebep oldumsa çok üzülürüm. Ben nasıl madencilerimizi o sapıkla bir tutarım ? Asla... Buradaki kastım, yüz karası bölümü. Madencilerimizin yüzü ak, onlar sadece madende çalışarak da değil, emeğe saygıyı da simgeliyorlar. Büyük yürüyüşlerini Mengen'e kadar sürdürdüklerinde hepimiz ağlamadık mı ? Emeğin Başkenti Zonguldak'a selam olsun. Yorumun ve duyarlığın için de ayrıca teşekkürler...