31 Mayıs 2008 Cumartesi

BAŞIM DERTTE


İstanbul'dan döndükten sonra artık yeni laptopumu kullanıyorum. Çocuklar hem yolcu etmeye geldiler Ataşehir'e hem de bunu elime tutuşturdular...

Eski emektarı seviyordum ama iyice yavaşlamıştı... Bilgisayarın başında daha fazla zaman öldürüyordum. Araya başka işler alıyordum açılıncaya kadar... Yenisi öyle mi ya ? Basıyorum tuşuna, internet alemi karşımda...Ne kadar da bize benziyor değil mi? Yaşlılar ve gençler...

Yeni, genç, hızlı; diğeri eski,yaşlı ve yavaş... Eskisi yerinden kıpırdamıyor. Kendine ait bir odası var, kurulmuş oturuyor. Ayağına gitmek gerekiyor. Yenisi öyle değil, gel diyorsun her yere geliyor seninle. Koş de koşacak...
Yeniyle üst kata, salona kurulduk. Daha çok televizyona bakar oldum. Aşağıda emektarla baş başaydık ikimiz... Neyse arada onu da ziyaret etmeliyim, vefasızlık olmaz. O benim ilk gözağrım, bilgisayar aleminde ne öğrendimse ondan öğrendim. Emekli oldu diye bir kenarda unutulacak mı ?

Aslında ikisinin de ortak bir sorunu var ve ben bu yazıya o sorunun sadece benimkilerle mi igili olduğunu anlamak, öğrenmek, danışmak amacıyla başladım. Lafı dolandırdım yine...

Bilmem sizlerinkinde de oluyor mu ? Dışarda neredeyse yaprak kımıldasa bizim internet bağlantısı iptal... Yağmur, rüzgar, fırtına... En büyük düşmanımız. Geçen gün hava çok kötü bozdu; gök gürlemeleri arasında bizim bağlantı da gümbürtüye gitti... Şimdi ölüp ölüp diriliyor!.. Benimle dalga geçiyor sanki... Gidiyor, geliyor; fazla kalmadan geldiği gibi yine gidiyor...

Söyler misiniz sizce bu normal bir durum mu ? Yoksa dış hatlarda mı bir sorunumuz var ? Bu yazıyı yazarken de pek çok kez gitti, gelmesini bekliyorum. Gelir gelmez hemen yayınlayacağım...

2 yorum:

Galeni dedi ki...

Kesinlikle normal değil, sizin hatlarınızda bir problem olmalı, bir pürüz var. Telekoma bildirin bir baksınlar incelesinler. Sonuçta adsl telefon hattından beslenen bir sistem, uydu yayınları gibi hava durumundan direk etkilenmez. Bir de civardaki adsl kullanan konu komşuya sorun aynı dert onlarda da var mı? ama büyük ihtimalle yok diyeceklerdir...

aysema dedi ki...

Sevgili Galeni,
Önerilerini dikkate alacağım. Teşekkürler duyarlılığına...