8 Mayıs 2008 Perşembe

BEBEĞİMİN BEBEĞİ OLACAKMIŞ



"Adım Duygu
Soyadım Sevgi benim
Annemin babamın gülü
Tomurcuğuyum
Ninemle dedemin..."



Bu duygu, bu yürek çırpıntısı, bu sevgi, bu mutluluk nasıl anlatılır bilemiyorum ? Haberi öğrendiğim andan beri yazmak istiyorum, ama duygularımı, düşüncelerimi, mutluluğumu anlatacak sözcük bulamıyorum. Türkçem , güzel dilim, yetersiz kalıyor bunu anlatmama...

Evet dostlar, mutluyum, hem de çok... Bu diğerlerinden çok farklı bir mutluluk, yaşayanların anlayacağı çeşidinden...

Bebeğimin Bebeği Olacak ! Yavrumun Yavrusu Olacakmış...

Ben "Anneler Günü " nde en güzel armağanı aldım. Anneanne olacakmışım, inanılır gibi değil... Güzel değil, güzel ötesi bir duygu bu...

"Çocuklar
İnsan tomurcukları
Çok dilli papatyalar
Sürmeli oğlak
Kınalı keklik sesleri
Kulaklarım çınnn."



Büyü yavrum, anneciğinin karnında güzel güzel büyü... Yüreğin sevgiyle dolsun. Güzel ol, uzun yaşa. Dost ol, dost bul , barış içinde ol... Ayrılık girmesin aranıza, analı babalı ol.

Sevgili yavrum büyümeni, dünyaya gelmeni bekliyoruz; sabırsızlıkla , sevgiyle... Biliyorum daha çok var doğmana... Henüz işin en başındasın. Kız ya da erkek olman hiç mi hiç fark etmiyor benim için... Ama insan olman önemli, kişi olman önemli... Aklını, yüreğini kullanman önemli benim için.
Seni kucağıma alacağım günü dört gözle bekliyorum sevgili torunum... Torun !.. Ne güzel sözcük !..

Bir söz var bilir misiniz ? " Çocuk, bankaya yatırılan paraymış. Torun ise faizi, ikramiyesi..." Bence bu söz gerçeği yansıtmıyor. Hangi faiz, hangi ikramiye insanı bu kadar mutlu edebilir ki ?

Bu yıl işim çok... Şimdiden anneane olmaya hazırlanmaya başlamalıyım. Önce masalları gözden geçirmeliyim. Sana hangisini ilk olarak okuyacağım ? Sonra giyecekler var hazırlanacak... En önemlisi bebek bakımını öğrenmeliyim. Zaman eski zaman değil, her şey değişiyor. Yeni yeni bilgiler oluşuyor. Yanlış yapmak istemem...

" Adım Barış
Soyadım Özgürlük benim
Geceleri düşümde
Kanatlı bir kuş olur
Havalarda uçarım
Kanatlarım yorulunca
Bulutlara konarım"


" Çocuklar
Yeryüzü düğüncüleri
Oyunlar, şarkılar, türküler
Kabuğu soyulmuş anne gülüşleri
Kınından çıkmış ablalar
Nasıl söylesem çocuğum
Şiirim cızzzz. "

Tüm Annelerin ve Anne Adaylarının ANNELER GÜNÜ KUTLU,
ÇOCUKLARI HEP MUTLU OLSUN...

Sevgiyle kalın, barış içinde yaşayın...

Not: Şiirler Ali Yüce'nin "Çocuklar İnsan Tomurcukları " kitabından alıntıdır...


5 yorum:

Adsız dedi ki...

Anneler gününüzü ve İnşaallah Anneanneler gününüzü şimdiden kutlarım. Ancak! Artık çocuklara dadılar, mürebbiyeler bakıyor?
Düşünün istedim...MUTLU OLUN.Saygılar.
EMİR:)

aysema dedi ki...

Sevgili Emir ,
Güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim. Hepimizin mutlu anlarımızın artarak çoğalmasını diliyorum...
Eşinizin ve geleceğin anne adayları çocuklarınızın da anneler gününü kutluyorum...
Saygılar...

Galeni dedi ki...

Öncelikle Anneanne oluşunuzu tebrik ediyorum, İnşallah o da sizin gibi bir insan olur.
Daha sonra anneler gününe gelmek istiyorum. Her ne kadar bunun kapitalist bir para harcatma oyunu olduğunu düşünsem de sabahın köründe gidip anneme çiçek almaktan geri durmadım :)
Ve şimdi de manevi evladınız olarak sizi ziyarete gelmek istedim. Anneler gününüz kutlu olsun efendim...

galeni dedi ki...

buyrun efendim buda anneler günü çiçeğiniz :)

@---;-----

aysema dedi ki...

Sevgili Galeni,

Yorumların beni çok mutlu ediyor. Yüreğinin güzelliği yazılarına ve yorumlarına yansıyor. Çok teşekkür ediyorum bu ince davranışın için.
Ben de bir anne olarak bugünlerin tüketim pazarlamasına dönüştürülmesine karşıyım. Ancak bir telefon da bekliyorum gözümü açtığımda. Annelerimiz hatırlanmayı bekliyor, bunu yapmalıyız. Çünkü yitirdiğimiz zaman annelerimizi artık bu kadarını bile yapamamanın acısını ta yüreğimizin derinliklerinde yaşıyoruz, anne bile olsak...