6 Mayıs 2008 Salı

KİRLİ ÇIKIN


Bu da bir hastalık... Her şeyi saklamak. Hiç bir şey atamamak...

Eskiden annelerimizin hep olurdu. Hatta babalarımız, " Vardır senin kirli çıkınında biraz!" diye, zor günlerinde annelerimizden para isterdi. Amaçlarına da çoğu kez ulaşırlardı...

Benimkisi öyle değil. Ben hiçbir zaman para saklamadım. Param hep cüzdanımda ve çantamın içinde olur. Kaç liram olduğunu da çoğu kez unuturum. Para isteyen olursa aileden , aç bak bakalım , kaç lira kalmış derim. Diğer akçeli işlere de eşim bakar. Bankadan maaşımı bile ben çekmek istemem. Ancak annelerimizin davranışını da yadırgamıyorum. Çünkü onlar çalışmıyordu, mutfak masraflarından artanı biriktiriyordu zor günler için... Bugünkü gibi kredi kartı da yoktu.

Neyse efendim, benimkisi parayla pulla ilgili bir durum değil...
Benimkisi kitapla, kağıtla olan hastalık. Evde nereye elimi atsam üstüme üstüme geliyor. Atsam atamıyorum, satsam satamıyorum. Anılar... anılar ... anılar...

Taşınmak bir dert. Taşınırken bir duysaydınız eşimin yakınmalarını , ona hak verirdiniz. Kitap yükü hiçbir şeye benzemiyor. Ağır mı ağır... Kutularda olduğu için genellikle bir kişilik görünüyor, ama taşıyanın belini haşat ediyor, omuzlarını çökertiyor. Eşim ," Biz taşınmıyoruz, kitap taşıyoruz ! " diye söylenirken ben yanında durmamaya çalışıyorum...

Çocuklar, çoğunu götürdü, ama hala salondaki kitaplık, odadaki kitaplık ve dolapların içleri... Ayrıca merdiven altındaki deponun içinde kutular dolusu kitap, dergi ve öğrencilerimin çalışmaları... Hangisinden vazgeçebilirim bilmiyorum...

Bu yıl öğretmenliğe veda edeceğim... Kendimi bu düşünceye bir yıldır adım adım hazırladım. Tüm tanıdıklarıma söyledim. Söyledim, çünkü vazgeçme olasılığını ortadan kaldırmak istedim. İnsanın mesleğinden kopması zor. Hele bunun her anını severek yapmışsanız çok zor... Ama bir yerde bırakmak gerekiyor.

İşte o zaman kirli çıkınımı açacak zamanı bulacağım. İyice ayıklamam lazım. Benden sonraya kalmamalı... Ne var ne yok gözden geçireceğim... Ödevler, 10 Kasım Atatürk'ü Anma Çalışmaları, Bilgi Yarışması, Güzel Şiir Okuma Yarışması, Fıkra Anlatma Yarışması... Hatta Müzik Yarışması Notları ve Mektuplar...

Şu anda ZAAL Öğrenci Günlüğünü yayınlıyorum , Kardeş Blogumda. A Sınıfının...
Bunun B 'si, C'si de var...

Bu hastalıktan kurtulmak için başka ne yapabilirim ?.. Kirli çıkınlar temizlenmeli, ama nasıl ? Bilen varsa söylesin lütfen ?

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Çıkın bulma ve temizleme işini Özer Beye sorun lütfen...Ayrıca, anıları karıştırmayın zor duruma düşenler olabilir. SAYGILAR VE BAŞARILAR.
EMİR:)

Adsız dedi ki...

Yorumum eksik oldu? Öğretmenlik bırakılmaz. Bu kutsal meslekten ayrılmak yok.Eğitim adına kayıp vermeyelim.
EMİR:)

kelime dedi ki...

Ogretmenlik eskisi gibi sadece sinifta olmuyor ki. Burda hepimiz sizden ogreniyoruz. Isteseniz de birakamazsiniz gibi geliyor bana. SAdece hitap ettiginiz kitle genisliyor hepsi bu...

Turk internet aleminde icerik sorunu var. vikipedimiz ciliz. Yapacak cok is var...

Sevgiler.

ilbilge

aysema dedi ki...

Öğretmenlik... Bugün yeniden seç deseler , kuşkusuz yine seçerdim mesleğimi. Doymadım, doyamadım ben...Sık sık bu yıl tamam diyorum, yoksa vazgeçmekten korkuyorum garip bir şekilde. Sanırım mesleğin özelliği bu... Gençlerle uğraşınca biraz çocuklaşıyor mu ne öğretmenler...
Bugünlerde daha çok hoşuma gidiyor zil sesi. Ama tamam bir yerde bitecekti...
Güzel yorumlarınız için çok çok teşekkür ediyorum...
Saygılar.

Parpali dedi ki...

İnsan biriktirdikleriyle var olmuyor mu? Bazen böyle temizlenmek istense de, insanın bir kirli çıkınının olması güzel öğretmenim...

Parpali

aysema dedi ki...

Hoşgeldiniz Sayın Parpali,

Hem yorum yazdığınız için hem de yorumunuzla bana eski yazdıklarımı anımsattığınız için size çok çok teşekkür ederim...

6 Mayıs'ta yazmışım bu yazıyı... Ve ne tesadüf ki bir haftadır kirli çıkınları temizlemeye çalışıyorum. Daha çok işim var. Anılardan kolay kolay vazgeçemiyor insan...

Başka yorumlarınızı da görmek beni sevindirecektir.

Saygılar...