26 Mayıs 2008 Pazartesi

ÜÇ MAYMUNU OYNAMAK



61. Cannes Film Festivalin'de
, En İyi Yönetmen Ödülü, Nuri Bilge Ceylan'ın oldu. " ÜÇ MAYMUN " ile aldı ödülü...

Nuri Bilge Ceylan... Ulusumuzun yüzakı sanatçılarımızdan. Önce birbirinden güzel resimler ve şimdi de sinema... İkisinde de oldukça başarılı. Filmlerinde resim yeteneğinin , resimlerinde bakış açısının doruğuna çıkıyor ve bunu izleyenlere de yaşatıyor.

Onun "Mayıs Sıkıntısı " , "Uzak" , "İklimler" filmlerini izlemiştim. Hem de birkaç kez... Çünkü bu filmler bir kez izlenecek türden değil. Her izleyişinizde yeni yeni tatlar alıyor, başka başka güzelliklere ulaşıyorsunuz. İzlemeyenler için söylüyorum, izleyin , bana hak vereceksiniz... Çünkü bu filmler sadece konusuyla değil, görselliğiyle de sizi büyülüyor...

Nuri Bilge Ceylan ödüle alışkın bir sanatçımız. Bu yeni ödülüyle ülkemizi de taçlandırıyor. " En İyi Yönetmen Ödülü" nü ünlü yıldız Faye Dunaway'ın elinden alırken söylediği şu sözler ne kadar da anlamlı değil mi ?

" BUNU TUTKUYLA SEVDİĞİM YALNIZ VE GÜZEL ÜLKEME ADIYORUM... "

Bu sözü yazarken bile, benim gözlerim doldu. Yurt-ulus sevgisi ancak bu kadar güzel anlatılır ve ulusumuzun içinde bulunduğu durum bu kadar kısa ve öz bir şekilde özetlenir :

Tutkuyla Sevdiğim Ülke... Yalnız ve Güzel Ülke...

Ve bu sözleri dünyanın gözünün içine bakarak söyleyen sanatçımızı kaç kişi tanıyor, kaç kişi biliyor, kaç kişi ona özendiriliyor ve ülkemizde kaç kişi onunla gurur duyduğunu haykırıyor ? Acaba diyorum , bir oylama yapsak ve yanına magazin dünyasına olumsuzluklarıyla malzeme olmuş sanatçı geçinenlerden bazılarını da koysak kim daha fazla oy alır ? Nuri Bilge Ceylan diğerlerinden az oy aldı diye değersiz mi sayılacak ?

Nuri Bilge Ceylan'a " En İyi Yönetmen" ödülünü kazandıran, " Üç Maymun" filminin konusu da ne kadar bizden :

" Küçük zaafların ,büyük yalanlara dönüşerek parçaladığı bir ailenin , gerçeği örtbas ederek her şeye karşın bir arada kalma çabasını " anlatıyor.

" Altından kalkamayacağı acılar ya da sorumluluklara maruz kalmamak için GERÇEĞİ BİLMEK İSTEMEMEK, GÖRMEMEK, DUYMAMAK, HAKKINDA KONUŞMAMAK ya da günün tabiriyle " ÜÇ MAYMUNU OYNAMAK " onun var olduğu gerçeğini ortadan kaldırır mı ? "

Ne dersiniz ? Daha ne kadar " Üç Maymunu " oynayarak gerçekleri kapatabiliriz ki ? Bu bizleri patlama noktasına taşımaz mı ?

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu"Yalnız ve güzel Ülkem"ne entrikalar ve sadrazamlar gördü.
SENİ ÇOK SEVİYORUM ÜLKEMMMMMMM...
EMİR:)

aysema dedi ki...

SEVGİLİ EMİR,

Hepimiz ülkemizi çok seviyoruz. Tek sorunumuz namussuzların sesinin çok çıkması, meydanı boş bulması...

İnönü'nün dediği gibi "Namuslular en az namussuzlar kadar cesur olmadıkça o ülke kurtulamaz."

ne yazdı ne yazamadı dedi ki...

sevgili aysema, ben de bugün cannes ile ilgili yazdım. nuri bilge ceylan'ın ödül almasına çok sevindim. ama milliyetçilik bana çok uzak. hem de pek çok...

aysema dedi ki...

Hoşgeldin, Sevgili Ne Yazdı Ne Yazmadı,
Ben de sevindim ödüle...
Geldiğin ve yorum yazdığın için teşekkürler.
Anlaşmak için insan olmak yeterli bence...