2 Mayıs 2008 Cuma

ÖĞRENCİ SINIF GÜNLÜĞÜ


Sayın Okuyucularım,

Anadolu Lisesinde göreve ilk başladığım yıl, 8. sınıfların Türkçe dersine girmiştim. Daha sonraki yıllarda liselerde Türk Dili ve Edebiyatı dersini okuttum.

Sekizinci sınıflarda öğrencilerime Sınıf Günlüğü tutturmuştum. Sırayla istediklerini yazmalarını istemiştim. Defter tekti ve sevgili öğrencilerim ise 34 kişi idi. Doğal olarak defteri ben sakladım. Şimdi onları yayınlıyorum. Bu sıra zamanımın çoğunu onlara ayırdım.

Sıkılmazsanız onlara da bir göz atın. Bence çok başarılılar, çok da ilginç öğrencilerimin yazdıkları.

Bunları öğrencilerime armağan olsun diye de yayınlıyorum. Şu anda üniversite son sınıftalar ya da bir kısmı mezun durumda. Henüz fark eden olmadı, ama olacak. Er ya da geç. Sanırım o günlere dönmek onlar için de ilginç olacak... Bir ara yazıp yazmama konusunda kararsızlık yaşadım. Ancak bu kadar güzel yazının unutulup gitmesine de gönlüm razı olmadı. Umarım sizler de beğenirsiniz.

Okumak isterseniz, profilimin tamamı bölümünden onlara ulaşabilirsiniz.

Saygılar, iyi okumalar...




2 yorum:

glorious dedi ki...

merhabalar hocam..ben gamze barın..söz konusu günlüğün sahibi o 34 kişiden biriyim..şu an üniversite son sınıftayım ve birkaç aya kadar mezun olacağım..sizden önce ve sizden sonra bir sürü öğretmenimiz oldu..bir çok ödevler,kompozisyonlar,derlemeler yazıp birçok paylaşımda bulunduk o öğretmenlerimizle..ancak içlerinde hiçbirisi yazdıklarımıza sizin kadar değer verip yazılarımızı sizin kadar önemsememiş olacaklar ki biri bile bizleri yıllar sonra bulup yaptığımız güzel şeyleri paylaşmadılar..size bu çalışmanızdan ötürü hem teşekkürlerimi hem de takdirimi iletmek istedim..umarım bizden sonra aynı sıralarda öğretim görecek arkadaşların da yollarına sizin kadar harika bir öğretmen çıkar..sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Gamze,
Yıllar sonra sizlerle günlük aracılığıyla da olsa buluşmak benim için çok güzel bir duygu... Hele hepinizin büyük üniversitelerimizden mezun olacağınız şu anda... Bu an sizler için çok çok önemli. Bir anlamda yol ayrımına geldiniz. Çoğunuz iş yaşamına başlayacaksınız. Artık büyükler arasına katılacaksınız. İşiniz her zamankinden zor şu sıralar. İşinizi,eşinizi seçeceksiniz. Dileğim seçimleriniz sizlere mutluluğun tüm kapılarını açmış olsun. Sizler her türlü güzelliği hak edecek şekilde çalıştınız. Ve bu çalışma sadece ders anlamında da olmadı. Sosyal anlamda da iyi yetiştiniz. Güzel arkadaşlıklar kurdunuz. Duygularınızı, düşüncelerinizi özgürce paylaştınız, tartıştınız. Yaptığınız münazaralar oldukça önemli konuları içeriyordu. Bugün bile yeni yeni tartışılabilen konuları sekizinci sınıfta büyüklere taş çıkartacak olgunlukta yapabildiniz.
Sizin günlükleriniz o yıllardaki arkadaşlarınızla yeniden iletişiminizi sağlayacak bir anlamda. Önce Mustafa geldi, şu anda Bilkent Endüstri'den mezun oluyormuş.İkinci olarak sen geldin buraya. Ozan, Özlem, Hasene, Mustafa facebook adresime çok güzel yorumlar bırakmışlar bu konuda. İstiyorum ki yorumlarınızı kendi yazınızın altına bırakın. O zaman gelen arkadaşlarınız sizi de bulmuş olacak. Okulunuzu, bölümünüzü de yazarsanız, nereden nereye geldiğinizi de görebileceğiz. Ayrıca şu anda ilköğretim çağındaki çocuklara da umut olacaksınız. Başarıya ulaşma isteklerini kamçılayacaksınız...
Yazdığın için , yorumladığın için çok teşekkür ediyorum. Yolunuz açık olsun. Başarılar...