16 Mayıs 2008 Cuma

SİGARA YASAĞI UYGULANSIN

" Bela budur ki alıştı belalarına gönül " NEF'İ

Alışkanlık "Anahtarı kaybolmuş kelepçedir . " diye bir söz var, bilirsiniz. Gerçekten de bir alışmayagörün...

Alışmak da o alışkanlıktan vazgeçmek de çok zor. Özellikle kötü alışkanlıklardan... Örnek mi istiyorsunuz ? Sigaradan başlayalım mı ?
Birkaç gün sonra yasaklar başlayacakmış...

Aslında sigara konusunu hep yazmak istemişimdir, ama utandığımdan bir türlü elim varmadı yazmaya. Ne diyecektim ki... Sigara sağlığa zararlıdır, içmeyin ! Peki demezler mi insana ya sen ? İşi pişkinliğe vurmakla kurtulabilir miydim ? Hiç sanmıyorum. Ama yapabilseydim, söz hazır:
" Hocanın söylediğini yap ; yaptığını yapma ! Ama dedim ya yapamayacağım...

İlk kez bir yasağı destekliyorum. Çoğumuz içiyoruz. Son yıllarda özellikle biz kadınlar daha çok içer olduk. Zaten biz başladıktan sonra erkekler daha çabuk bırakır oldu, nedense. Erkek ya da kadın, hangi nedenle olursa olsun, bırakanlara, bırakabilenlere büyük saygı duyuyorum.

Yasaklar... Farkında mısınız ? Ne çok yasak koyuyoruz. Kimse de umursamıyor. Çünkü biliyoruz ki yasaklar "Ciziroğlu Mustafa Bey " gibi bir hışmınan gelip geçiyor... Daha önceki uygulamalar ortada.

Mecliste yasa çıktı. Milletvekilleri oy çokluğuyla onayladılar. Her yere kocaman levhalar asıldı. "Burada sigara içmek yasaktır. İçenlerden altı yüz bilmem kaç lira para cezası kesilecektir." Kim kesecek, nasıl kesecek belli değil. Zaten bu kadar yıl oldu , ceza kesilen hiç kimseyi ben duymadım. Siz duydunuz mu ? Kocaman tabelaların gölgesinde sigaralar tüttürülmeye devam etti. Umarım bu kez öyle olmaz. Umuyorum ama yine de içim rahat değil. Galiba parayı belediyeler alacakmış. Zor iş...

Benim bir önerim var, sigara satışını engellesek diyorum. Nasıl olsa tekeli de sattık. Oradan ülkemize bir fayda gelmeyecek. Sigara satılmazsa biz tiryakiler de bulamayız, bulamayınca da içemeyiz. Sorun da böylece çözülmüş olur. Belediyeler de kaçak inşaatlarla rahat rahat uğraşırlar, tiryakilerle uğraşacaklarına...

Görüyorsunuz ya hala sigarayı bırakacağım diyemiyorum, çok istediğim halde... Gerçekten bir bela bu... Her türlü sağlık sorununun baş aktörü sigara... Ama ne yazık ki Nef'inin dediği gibi alıştı belalarına gönül. Ama bu beladan hep birlikte kurtulmak zorundayız. Özellikle gençlerden okuyacaklar olursa bu yazıyı, onlara da bir sözüm olacak. Şu düştüğümüz duruma bir bakın . Bu hale düşmektense hiç başlamamak daha iyi değil mi? Bırakmak için çırpınıp duruyoruz.

Yasak uygulansın bir şekilde. Hepimiz destekleyelim , kural neyse ona uyalım.

Yalnız sigara konusundaki kurallar değil, her alandaki yasalara herkes uysun istiyorum. Sigarayı kovalayanların kendi kuralsızlıklarını, yolsuzluklarını, ihalelerini...

En iyisi yazıyı Yahya Efendi'nin sözüyle noktalayayım:

" Neler çeker bu gönül, söylesem şikayet olur. "

4 yorum:

Galeni dedi ki...

Sevgili Aysema,
Sizi tamamen desteklemekle beraber küçücük bir itirazım olacak affınıza sığınarak. Eğer sigara yasaklanırsa, yani piyasada bulunmazsa bu kaçakçılığa zemin hazırlamaz mı? Siz hatırlarsınız 80 öncesi yabancı sigaranın yasak olduğu dönemlerde köşe başında sigara satan kaçakçıları.
Tıpkı sizin gibi bende bu yasağın "Kiziroğlu" olacağına inanıyorum :)

Adsız dedi ki...

Bir tepsi baklava yiyesim var,
diyabetim olmasa.Sigarada içesim var, sağlığımı bozmasa.İçkide içesim var,eşim bağırmasa...
EMİR:)

kelime dedi ki...

Ben yasagi daha once yasamis(ABD'de) biri olarak destekliyorum. Ulkemizden de dusunelim. Eskiden isyerlerinde icilirdi, simdi icilmiyor. Otobuslerde icilirdi, ucaklarda icilirdi. Simdi icilmiyor. Yasaklarin tamamen islevsiz kaldigini soyleyemeyiz. Eskiden sigara icen biri olarak yasaklarin sigara icmeyi biraktirmayacagini biliyorum. Ama azaltiyor. Aliskanliklari degistiriyor. Sigara icmek icin disari cikmak zorunda kaliyorsunuz. Zorlaniyorsunuz, bu defa icmesem mi? ABDde oldugum donem son derece tiryakiydim ve daha az iciyordum yasaklar sayesinde.

Yasakci zihniyet olduk bir anda:) Yasak olarak degil de sigara icmeyenlerin kapali ortamlarda nefes alma ozgurlugunu saglamak diyebiliriz.:)

Birakmanizi ve kendi tercihinizle birakmanizi cani gonulden dilerim. Her cesit destege ve yardima da hazirim. Sevgilerimle..

ilbilge

aysema dedi ki...

Sevgili Galeni,

Söylediklerinize katılıyorum, yasaklanması karaborsayı getirecektir. Daha önce tezgah altlarından sigara satıldığına da tanık olduk. Şimdiden "Kiziroğlu " olmaya başladı bile...

Sevgili Emir,

Sorunu çok güzel ve espirili açıklamışsınız. Aslında bütün bunlar yaşanmadan bırakabilsek ne iyi olurdu değil mi ?

Sevgili Kelime,

Çok doğru söylüyorsun. Eskiden otobüslerde vb. içiyorduk,şimdi içmiyoruz. Bu nedenle de yasağı destekliyorum. En azında pek çok yerde engellenecektir. Aslında kendi isteğimizle bırakmak en güzeli.
Yardım önerilerine de teşekkür ederim. Buna sanırım ihtiyacım var.