18 Haziran 2008 Çarşamba

ARADAKİLERİ DE GÖRSEK


İkisinin arası yok mu ? Ya göklere çıkarıyoruz ya da yerin dibine batırıyoruz...Bu ikisinin arasındakileri görsek, görebilsek...

Milli Maçı ben de izledim. Herkes gibi ben de çok sevindim. Ama bu konuda söylenenleri, konuşulanları duydukça da canım sıkılıyor. Bu ilk kez olmuyor. Her konuda böyle değil miyiz ?

Kendimiz hiçbir şey yapmıyoruz. Sadece başkalarını yargılıyoruz. Konuşuyor , konuşuyor , durmadan konuşuyoruz...

Başarısızlık yok mu hayatımızda? Olmaz olur mu ?
Ya ülkemiz de ?

Şimdi sırası mı bunların? Özeleştiri yapmak kolay mı ? Hem de taraf tutmadan ! Biz taraftar olmayı seviyoruz. Biz oturalım, onlar koşsun. Oturduğumuz yerden zafer kazanalım... Ama bu zafer bizim sorunlarımızı çözmüyor. Sorunlar çözümlenmediği için de kördüğüm olmuş karşımıza geçmiş. Eli belinde gözlerini dikmiş ters ters bize bakıyor... Biz de futbolculara...

Futbol olunca sorunlar yok mu olacak ? Hayır,yok olmayacak, ama görmezden gelinecek. Nice diktatör "üç f " ile ülke yönetmedi mi ?
Çek takımını yendik ya gerisini boşver sen...

Şimdi olaya şöyle bir tersten bakalım. Diyelim ki takımımız yenildi. Bugün göklere çıkaranlar , onları yerin dibine batırmayacaklar mıydı ?

Takım maça çıkmıyor, bizim her konudaki sorunlarımızı çözmeye gidiyor sanki !

Yenerse yaşadık. Tüm sorunlar çözülmüş gibi seviniyoruz. Hatta ülkeyi uçuruma sürüklemekten başka çabaları olmayanlar bile oradan kendilerine başarı payı kapmaya çalışıyorlar. Kendi başarısızlıklarının bir süreliğine de olsa unutulmasından alabildiğine yararlanıyorlar. Büyük ölçüde başarılı da oluyorlar ne yazık ki...

Yenilirse takımımız yandılar. Kazara atılan bir gol , onları dünyanın en yıldız futbolcuları haline getirirken ; yine kazara yenilen gol , en aşağılık kişilere bile yapılmayan hakaretlere ortam hazırlıyor. Utanmasalar "vatan haini " ilan edecekler. Onların başarı ya da başarısızlıklarında kendilerininkini unutuyorlar...

Takımı ve yöneticilerini düşünüyorum. Ne büyük bir sorumluluk yüklüyoruz onlara... Ya "vatan haini" ya da "vatan kurtaran aslan" olmak kolay mı ? İkisinin arasında yaşananların hiç mi önemi yok ?

Fatih Terim'in basın toplantısının bir kısmını izledim, tamamına dayanamadım. Hem çok kızdım ona, hem de hak verdim. Kızdım, çünkü kasım kasım kasılıyordu. Herkese tepeden bakan bir tavırla başarısını anlatıyordu. Aleyhinde yazan gazetecileri bir değil birkaç kez ,edebiyat yapmaya çalışarak, eleştiriyordu. Ben hep yenerim, ben her şeyi bilirim. "Ayna ayna benden büyük var mı?" Ben ben ben... Sen neymişsin be abi, diyeceğim ama demiyorum. Başarı kazanmış bir teknik direktörü bu ruhsal bunalıma biz sokmuyor muyuz ? Tersi olsaydı gazeteciler ve izleyiciler aynı tavrı Fatih Terim'e ve futbolculara uygulamayacak mıydı ?

Ya sev ya terk et; ya öldür ya güldür... Bu bakış açısıyla bakıyoruz olaylara. O zaman işte böyle, başarılı bir spor karşılaşmasından sonraki değerlendirme ; sevinçlerin, kutlamaların konuşulacağı yerde ; Savaştan zaferle çıkmış bir kumandan edasıyla yapılabiliyor. Ve bu atıp tutmalar arasında bir sonraki maç unutuluyor.

Ben şimdi ,sonraki maçı, düşünüyorum... Öncelikle başarılı olmalarını yürekten diliyorum, diliyorum ama bir de ya kazara yenilirsek ! Top yuvarlak değil mi ? Her zaman duracağı yeri bilemeyebilir. O zaman Fatih Terim bugün söylediklerini unutabilecek mi ?

Aman bu da soru mu ? Biz neleri unutmadık ki ? Zaten hakemler biz yenilince yanlış yönetmiyorlar mı ? Buluruz bir çaresini...
Pek çok kişi bugün söylediğinin yarın tersini söylemiyor mu ? Unuturuz , unuturuz, kendimizi bile unuturuz. Yeter ki futbol olsun...

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Her olaya duygusal bakıyoruz. Sevincimiz de abartılı, üzüntümüz
de?
Elinize, yüreğinize sağlık. Özlemiştik yazılarınızı...

Adsız dedi ki...

Unuttururlar? Bir özür bile çok gelir.
EMİR:)

aysema dedi ki...

Çok haklısınız, çabuk unutuyoruz.
Yorumlar için teşekkürler... Sizlerin de eline, yüreğine sağlık...

Adsız dedi ki...

Milli takıma başarılar... Bu kadar sıkıntı içinde sevindirdiler bizi...

kelime dedi ki...

Ayarsizlik... Olcusuzluk... Genel karakterimiz.

Fatih Terim`in basin toplantisi cok rahatsiz ediciydi. Daha olgun olmasini beklerdik.

sevgiler.
ilbilge.

aysema dedi ki...

Çok çok teşekkürler...