28 Haziran 2008 Cumartesi

SABANCI POLİS EVİ VE DOĞUM GÜNÜ




25 Haziran'da küçük kızımın doğum gününü kutladık...

Beylerbeyi Sabancı Polis evine gittik. Babam, kardeşim,eşim,ben, büyük kızım, damadım, küçük kızım ve iki yakın arkadaşı...

Deniz kıyısında, iki köprüyü de gören çok güzel bir yer... Daha önceki gelişlerimde de bir kez gitmiştim. İstanbul tüm güzelliğiyle gözlerinizin önünde... Tüm cömertliğiyle her yandan size göz kırpıyor... Boğaziçi Köprüsünün renk gösterisi çoğunlukla kırmızı beyazdı o akşam... Ve yan bahçede bir düğün vardı. O düğünde de yeğenimin düğününde yaşananların benzeri oldu... Televizyona gidip gelmeler, bağrışmalar, çığlıklar, yaşa ,varol, Türkiye Türkiye seslenişleri içinde Almanya maçını kaybettik. Kaybettik ama Milli Takımla da gurur duyduk... Çok güzel mücadele ettiler... Kimselerin tattıramadığı coşkular yaşattılar tüm ulusa...

Bu arada tatsız bir olay da yaşadık. Eve dönüş için üç taksi çağırdık. Birinci taksiye küçük kızım ve arkadaşlarını bindirdik. Onlar karşıya geçeceklerdi. Avrupa Yakasına... İkinci taksiye de binildi, biz de üçüncü taksiye biniyorken kız kardeşim bir ayağını attığı anda dikkatsiz sürücü hareket etti... Ve çığlıklar arasında olayı fark etti. Neyseki ucuz atlattık. Ama yapılan affedilmez bir hataydı... Taksiciler kural tanımayanların başını çekiyor galiba...

İstanbul , iki yüzlü şehir...

Bir yüzünde Tevfik Fikret'in karamsar bakışını paylaşıyorsunuz. " Sarmış yine afakını bir dud-ı muannit..." Örtün artık ey şehir...Örtün, ve uyu... Baskıya, kötü yönetime lanet okuyordu Fikret, özgürlük istiyordu. Kızıyordu İstanbul'a...
Tevfik Fikret kızmakta haklıydı. Ben de o çirkin yüzüne baktıkça öfkeleniyorum. İstanbul'a yakışmayacak çirkinlikler...

Bir başka yüzünde ise Yahya Kemal...
"Boğaziçi şen gönüller otağı, her köşesi aşıkların durağı" mı ne demişti. Ona da gönül dolusu saygılar... İstanbul Yahya Kemal anımsanmadan yaşanmıyor...
"Sana dün bir tepeden baktım aziz İstanbul..." ya da " Günler kısaldı, Kanlıca'nın ihtiyarları birbir hatırlamakta geçen sonbaharları..." " Erenköyünde Bahar..."

Yeni yaşın kutlu olsun sevgili güzel kızım. Günlerin hep mutlu kutlamalarla dolsun...Seni çok seviyorum...


0 yorum: