5 Temmuz 2008 Cumartesi

HAŞEMALILARIN SU BALESİ GÖSTERİSİ

Denize girdik. Harikaydı... Yüzdüm, yüzdüm yüzdüm ; çıktım, yine yüzdüm. Pırıl pırıl Ege'nin denizi... Ne Karadeniz'in soğuk dalgaları ne de Akdeniz'in sıcak, tuzlu denizi... Tam kararında... Ilık, dalgasız ve orta tuzlulukta...Kumları sayılıyor, dupduru... Karşıda Midilli Adası öyle yakın ki...

Bu arada güzel bir su balesi izledik ! Üç tane haşemalı bayan su balesi yaptılar... Herkes onları izledi, şaşkınlıkla... Bu yıl sayıları artmış mı ne ? Geçen yıl bir iki kişi görmüştüm. Bu yıl daha çok... Pespembe, masmavi, sapsarı, rengarenk haşemalılar...

Islak ıslak denizden çıkışları, birbirleriyle şakalaşmaları görülmeye değerdi !.. Kimse ne bikinililere , ne de mayolulara baktı... Herkesin gözü onlardaydı... Onlar da bu konuda ellerinden geleni esirgemediler doğrusu...

Dikkat çekmeyi nasıl da seviyorlar.

Bu ne perhis; bu ne lahana turşusu ? Anlayan beri gelsin...

Kumşunun getirdiği taze, organik sebzeler tatilin tadına tat kattı... Pazıları soğanla güzelce kavurup üzerine de yumurta kırınca nefis bir yemek oldu. Üzerine de limon, ohh yeme de dur bakalım... Güzel bir salata... Marol,maydanoz, tere, semizotu, yeşil soğan, kırmızı soğan, domates, salatalık, biber , mor lahana harmanlanınca ; üzerine de saf zeytinyağı , sirke , tuz karışımı dökülünce harika oldu.

Salata yapmaya üşenenlere şaşırıyorum, bu güzellikten yoksun kalmaya kimsenin hakkı olmamalı... Biliyorum, gece geç saatlere kadar çalışıp yorgun argın eve gelenlere zor, çok zor gelir, ama öyle leziz ki herkes tatsın istiyorum. Boğazımdan geçmiyor onlar adına... Yemek onsuz olur mu? Dün akşam ki balıkla da harika olmuştu...

Akşam yürüyüşü ve komşularımızla taş okey.... Her şey güzel, ama...

Gözümüz kulağımız haberlerde... Suçlu suçlu tatilin keyfini çıkarmaya çalışıyoruz...


03 Temmuz 2008 Perşembe

0 yorum: