9 Temmuz 2008 Çarşamba

KIZ MI ERKEK Mİ ?


İstanbul'da doktora gitmiştik... İlk kez torunumu orada gördüm. Ultrasonda, annesinin karnında... Kıpır kıpır, yerinde duramıyor sanki... Minicik kalbi küt küt atıyor, heyecanlı belli ki... Kolay mı anneaneyle tanışmak... Anne babayla tanışıklığı çok, ama benimle ilk kez tanıştı üç aylıkken...

Doktor , bir yandan cinsiyetini belirlemeye çalışıyor ; bir yandan da kız mı , erkek mi olsun , diye soruyor. Ben, farketmez diyince de : "O zaman erkek olsun istiyorsunuz . " diyiveriyor...

Hayır, benim için fark etmiyor gerçekten. İnsan olsun yeter. Kaldı ki iki kızım var biliyorsunuz. Bundan hiç şikayetçi olmadım ki... Aksine ikisi de beni çok mutlu ettiler.

Durum böyle, ama yine de çok merak içindeyim. Bugün yarın haber bekliyorum. Sanırım cinsiyeti belli olacak. Hayırlısı olsun. Sağlıklı olsun. Analı babalı olsun...

Karşı komşumuzu izliyorum. Torunları yanlarında... Bütün gün onunla uğraşıyorlar. Hem çok keyifli, hem de zor bir durum... Çocuk anne babasını özlüyor, buradan da vazgeçemiyor, onları da alıp gelelim, diyor. Bir de kardeşini, kıskandığı kardeşini, özlüyor. Yıllardır denize gitmeyen komşum, şimdi torununu denize götürüyor... Sevginin gücü bu işte...

Kız mı erkek mi ? Ne farkeder ki ? Eskiden belki önemliydi. Erkek çocuk evlense de aileyle oturuyordu ; kız ise el'e veriliyordu ! Şimdi öyle mi ya ? İki genç, birlikte kendi yuvalarını kuruyorlar, kendi yaşamlarını paylaşıyorlar. Biz de öyleyiz, bizim çocuklarımız da... Mutlu olmalarını dilemekten başka bir isteyimiz de yok...

Mutlu olsunlar, mutlu yaşasınlar...

0 yorum: