22 Temmuz 2008 Salı

KÜÇÜKKÖY BELEDİYESİ VE SARIMSAKLI VE SİVRİSİNEKLER


Sarımsaklı bir doğa harikası... Ülkemizin pek çok yerinde olduğu gibi... Özellikle sahil yolundan Ayvalık'a her gidişimde çamlar arasından denizi, güneşi, her şeyi her şeyi tekrar tekrar izlemeye doyamıyorum... Gözümü bu güzelliklerden alamıyorum. Ama... işte bütün sorun da bu amalarda gizli...

Siz bu güzellikleri elinizde bulmuşsunuz. Yaptığınız bir şey yok bu konuda. Şanslısınız, evet evet çok şanslısınız... Güzellikler olduğu gibi kucağınıza verilmiş. Al güzelliklerini koruyarak, güzelliklere güzellik katarak yönet demişler...

Demişler de acaba Küçükköy Belediye Başkanı bu görevini tam olarak yaptığına inanıyor mu ? İnanın hangi partiden olduğunu bilmiyorum. Sadece sokaklarını süsleyen yardım kömürlerinden biraz kuşkuluyum... O partiden olabilir, ama emin değilim.

Yalnız emin olduğum hayatımın hiçbir döneminde bu kadar "sivrisineklerin" saldırısına uğramamıştım... Bakıyorum burada doğru dürüst balkonda oturan yok. Hatta bazı balkonlar kapatılmış. Yazlık bir yer ve balkon kullanılmıyor...

Ben balkonu özellikle geceleri her akşam kullandım sivrisineklerle birlikte! Sallana sallana kitap okuma yöntemini geliştirdim. Ayaklarım sürekli , kollarım sırayla sallanıp durdu... Bitmek tükenmek bilmeyen sivrisinek saldırısı... Üçer beşer geliyorlar, kovdum,tamam başardım diyorum. Hayır hiç faydası yok! Kollarım bacaklarım hep bıraktıkları izlerle dolu... Bant mant, ilaç milaç fayda etmiyor. Beşi gidiyor, on beşi geliyor... Haksızlık etmeyeyim bir gece sanırım belediyenin arabasıyla ilaçlama yaptılar. Dördüncü kat balkonda oturuyordum, kokusu bile gelmedi... Sanırım tasarruf yapıyorlar; bizim siteyi ilaçladığımızdan da az ilaç sıktılar... Doğal olarak sivrisineklerle ben yukardan ilaç arabasının gisişini farklı duygularla izledik. Ve aramızdaki savaş aynen devam etti !

Bir de kaldırımlar ! Bazı yerde sadece kum serpip oldukça aralıklı kaldırım taşlarını serpiştirmişler... Bunu ben değil, inşaat mühendisi olan kardeşim söyledi...

Ya her güzelin bir kusuru olur, demeyin... Bize verilen güzellikleri korumak , kollamak zorundayız. Küçük ihmaller büyük kayıplara neden olur. Sonradan bunları düzeltmek çok daha fazla emek gerektirir... Bazen işe de yaramaz tüm çabalar.

Benden söylemesi...

36 yorum:

Adsız dedi ki...

Kuş gribi ile kene yok. Dua edim.
EMİR:)

aysema dedi ki...

Çok haklısınız, beterin beteri var... Ama kuş gribi de olmasın, kene de olmasın, sivrisinekler de...

Neden hep bizim insanımız bunlarla uğraşsın ki... Ülkemizin her köşesi cennet, iş bilmez yöneticiler yüzünden cehenneme çevriliyor.

Hak edenleri seçtiğimiz zaman daha az sorun yaşayacağız... Halk dalkavukluğu yaparak oy avcılığı yapıp yan gelip yatıyorlar...

Adsız dedi ki...

sivrisinekler alt yapı olmadığından lağım sularının her an dışarı taşmasından sarımsaklı sokaklarında arabadan çok vidanjörlerin olmasından velhasıl balık baştan kokar bu güzel beldenin bilinçli ellerin yönetmesi dileği ile

aysema dedi ki...

Sayın İsimsiz Okuyucum,

Hoşgeldiniz... Çok haklısınız beldeyi de ülkeyi de bilinçli eller yönetmeli...

Diğer yazılarla da ilgili yorumlarınızı bekliyorum.

Adsız dedi ki...

2 yıldır sarımsaklıdayız malesef her taraf bok kokuyo ve sivrisinek kaynıyo aldıgımız para foseptige ve sivrisinek ilaçlarına gidiyo.nerde bu belediye başkanı insan koltugundan kalkarda bi dolaşırda anlar

aysema dedi ki...

Bizim Altınova-Dikili arasında yazlığımız var. Sarmısaklıda da kardeşimin. Yazın oralardayız anlayacağınız.
Sizi çok iyi anlıyorum. Sarımsaklı da sivrisineklerden çektiklerimiz aklıma geldi. Çok da bakımsız buldum oraları ne yazık ki. Bu kadar küçük bir yörenin sorunlarını çözemiyorlarsa bence de bırakıp gitsinler. Ya da iş yapabilecekleri seçelim.
Doğal güzellikler olduğu için yerli turist geliyor. Ama böyle devam ederlerse onlar da gelmez.

Yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Sevgiyle kalın, dostça yaşayın.

Adsız dedi ki...

Merhaba..bizde 6yıldır sarımsaklıdayız. Heryeri afedersiniz bok götürüyor.. alt yapı yok. Sivrisinekler ısırmaya devam ediyor :) benim tek söyleyecek sözüm var kaderde varmış :=) fazla meşgul etmeyelım..

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Tam da oraları özlemeye başlamıştım ki yorumunuz geldi. Bu mevsimde başladıysa sivrisinekler yazın felaket olur? Kim seçildi bilmiyorum, ama inşallah iyi bir belediye başkanı seçmişsinizdir. Alt yapı düzgün olmadan, üst yapıyı süsleseniz de bir işe yaramıyor. Bence tam zamanı, toplanıp sıcağı sıcağına belediye başkanını ziyaret edin...

Size kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

Bende 2000 yılında yazlık aldım sarmısaklıdan kahramanlar mahallesı manolya sokakta oturuyorum suanda 2009 yılındayız ve bırkere balkona cıkıp keyıf yapabıldıgımı hatırlamıyorum karsımızda sazlık var balkonumun onunde foseptık cukuru yollar ona gore berbat toz toprak sahıl kısmına gelınce karayolları kampı vardı yıkıldı yıkılmasına ama gelgelelım onlardan kalan enkazlar olustu kumsalın uzerınde taslar rezalet bı goruntu HIC UNUTMUYORUM BİR OTOBUS TURIST KAFILESI GELDI VE O KUMSALDAKI YIKIK DOKUK YERLERI GORUNCE DEPREM OLDU DIYE GELDIKLERI GIBI KACIP GITTILER ıste bızım ulkemızı bızım guzelım yerlerımızı bole mahvedıyolar yenı basa gelen beledıye baskanımızdan bunların duzelmesını ve cozum getırmesını ıstıyoruz...

aysema dedi ki...

Evet görüyorum ki şikayetlerimde haklıyım ve yalnız değiliz.

Şimdi sırada birleşip sorunları yeni başkanlara iletmek ve takipçisi olmak var sanırım. Yerleşik oturanlar şimdi, yazlıkçılar da yazın gerekli girişimleri yapmalı.

Ülkemizin doğal güzelliklerini hep birlikte korumalıyız. Bunu hem kendimiz hem de çocuklarımız için yapmalıyız. Ülkemiz de turizm şirketleri de bundan kazançlı çıkacaktır.

Paylaştığınız için teşekkürler. Dilerim bu sorunlar yaza kadar biter.

Fatih dedi ki...

sarımsakta kahramanlar mahellesinde oturuyorum inanın artık kendı evım bana hapıshane oldu ne cam acabılıyorum ne balkona cıkabılıyorum kendı balkonuma panjur yaptırdım ve sıneklık dususenıze yazlık yerde balkonunuzu kapatıyorsunuz su anda bu yorumu yazarken monıtorumun ekranında sıvrı sınek var ınanın evımı bıle satmayı dusunur oldum

Adsız dedi ki...

MERHABA BU DİLEGİMİ DİKKATTE ALIN LUTFEN sarımsaklıda benım 9 seneden berı evım var ve daha önceleride yazları tatıl yapmaya gelıyordum.Ama ne yazık kı alt yapı sorunları hıc degısmedi.Cennet gıbı beldeyı cehenneme çevıren bır alt yapı sorununu çözmesı ıçın beledıyemızın ılgılenmesını ıstıyoruz.Hep bırlıkte sarımsaklımızı cennete çevırelım. Bızımde hakkımız temız bır ortamda yaşamak. BU SORUNUN SONA ERMESI DILEGIYLE!...

Adsız dedi ki...

selam ben güzide sarımsaklınında güzide bır belde olmasını gercekten cok ıstıyorum.Sarımsaklının en belırgın ve en kotu sorunu alt yapı ve bunun ıçın gerekli olan herşeyi yapmanızı dılıyorum.LÜTFEN BU DİLEKLERİMİZİN GERÇEKLEŞESINI İSTİYORUZ. - ALT YAPI SORUNUNA ÇÖZÜM - :)

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Dikkate alması gerekenleri hep birlikte uyarmak zorundayız. Ben yorumlarda belirtilen sorunları, yayınlayarak ileteceğim yetkililere. Siz de komşularınızla birlikte belediyeye dilekçeler gönderin. Sanırım o zaman ellerinden geleni yaparlar.

Güzelliklerimizi hep birlikte korumak zorundayız değil mi? Çocuklarımıza yaşanası bir çevre bırakmalıyız.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Fatih,

Kusura bakmayın, eski yazı olduğu için gözümden kaçmış. Yorumunuzun yanıtını geciktirdim, özür dilerim.

Sivrisinekler ortak sorun.Nisan ayında monitörün üstüne kadar geldiğine göre yazın yine sıkıntınız var demektir. Sorun belli. Nedeni alt yapı eksikliği... Artık bunu herkes bildiğine göre, çözümü için ne yapmamız gerektiğini konuşmalıyız.

Siz bu konuda ne yapmayı düşünüyorsunuz? Dilekçeyle, tanıdıklarınızla görevlileri uyardınız mı? Ya da aklınıza gelen başka bir çözüm öneriniz var mı? Lütfen paylaşınız...

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Dokuz senedir Sarmısaklı'da olduğunuza göre bu sorunla ilgili bir girişimde bulundunuz mu?

Fatih isimli arkadaşa dediğim gibi sorun belli. Çözüm için öneriniz var mı? Herhangi bir girişimde bulundunuz mu? Lütfen paylaşın...

Herkese iyi tatiller...

NUR dedi ki...

Sevgilli aysema
Her sene girişimlerde bulunuyoruz ve her sene duzenlı olarak haftada üç kez belediyeye mahallece gidiyoruz.Ama hep aynı cevapla karşılaşıyoruz.'YAPACAĞIMIZ BİŞEY YOK' denıyor.Sizce yapacak bişey yok mu?
Sızınle bısey daha paylasmak ıstıyorum.Ayrıca su saatlerımızı yangından mal kaçırır gibi hiç bir bildiri verilmeden abone olduğumuz halde su saatlerimizi degiştirmeye kaktılar fahiş bir fiyatla oysaki biz düzenli olarak ödüyoruz hiç geçiktirmeden! Bunun nedenini çok merak edıyoruz ve beledıye baskanımızdan açıklamada beklıyorduk!
Tek tehemellimiz şimdiki belediye başkanımızın güzel beldemiz için gerekli olan herşeyi yapmasını bekliyoz.
SIZE VE HERKESE İYİ TATİLLER DİLİYORUM.ŞİRİN AMA ALT YAPI SORUNLU BELDEDE:)

aysema dedi ki...

Sevgili Nur,

Öncelikle Anneler Gününüzü kutluyorum.

Sarmısaklı Belediye Başkanının değişmiş olması bir şans. Yılmadan uyarmak gerekiyor. Yeni başkan belki yeni bir heyecanla işe başlayabilir. Yapacak bir şey olmaz mı? Bu kadar güzel bir yöre alt yapısız olmaz. İlgili ve yetkililer umarım bu yazılanları okurlar, bir işe yarar.

İşe el atsınlar ilk ben kutlayacağım...

Sevgilerimle...

NUR dedi ki...

Sevgılı Aysema
Tesekkur ederım!Güzide hanımın yorumudakı gıbı ıns guzide gıbı belde olmasını bızde ıstıyoruz.
Yenı Belediye Başkanımızın bu beldeye guzel seyler yapmasını beklıyoruz.İnş bu şanş bizim için guzel sans olması dılegıyle!...

aysema dedi ki...

Sevgili Nur,
Ben de Güzide Hanımın ve sizlerin dileklerine aynen katılıyorum.

Sevgiler...

NUR dedi ki...

Sevgili Aysema
İller bankası tarafından yapılacak olan arıtma tesisinin çalışmaların en son durumunu merak ediyoruz.Bu konu hakkında bilginiz varsa bizide bilgilendirirsen memnun oluruz.
Sevgilerle....:)

SARAY dedi ki...

Sevgili Aysema
Merhaba!Bende Nur hanım gibi İller Bankası tarafından yapılacak olan arıtma tesisinin çalışmaları nasıl gidiyor en son durumunu hakkında bılgılerınızı bızımle paylaşmanızı bekliyoruz!...

aysema dedi ki...

Sevgili Nur,
Sevgili Saray,

İller Bankasının çalışmalarını araştırdım, ama bir bilgi edinemedim. Bilgim olursa paylaşırım. Lütfen sizler de haber alırsanız bildirin.

İyi tatiller...

NUR dedi ki...

Sevgili aysema
Arıtma tesisi hızlı bir şekilde ilerliyormuş.İller bankası arıtma tesisinın tamamlamısı için 800 gün vermiş.İnşallah 800 gün sonra sarımsaklının alt yapı sorunları bitecek.Beldede azda olsa degişikler yapılıyor tabiki inş daha fazla güzel değişilik olur.
(Geçen senelere göre sivrisinekler azalmış.Akşamları ilaçlıyorlar, yollar düzeltiliyor, yayalar için kaldırım yapılıyor...) Bunlar buyuk gelısme ama biz daha fazla istiyoruz bu beldenın cennete dönüşmesini için!...

İYİ GÜNLER!..

aysema dedi ki...

Sevgili Nur,

Nasıl sevindim anlatamam. Başlamak yarı yarıya bitirmek sayılır. Tüm emeği geçenleri kutluyorum. İşin peşini bırakmayınca geç de olsa sonuç alınıyor.

Kardeşimin yazlığı orada. Geldiğim zaman gördüklerimi yazarım. Sizlere de iyi tatiller. Kimbilir belki de karşılaşırız sizinle...Yorumlarınız beni çok mutlu ediyor.

Sevgilerimle...

NUR dedi ki...

Sevgili Aysema
İller bankası tarafından yapılmakta olan arıtma tesisinin çalışmaların en son durumunu hakkında bilginiz varmı?

aysema dedi ki...

Sevgili Nur,

Ne yazık ki bu konuda bilgim yok. Umarım en kısa sürede sorunlar çözümlenir.

Sevgilerimle...

Bu arada diğer yazılarımı da okursanız sevinirim. Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Sevgilerimle...

NUR dedi ki...

Meraba Aysema
İller bankası tarafından yapılmakta olan arıtma tesisinin çalışmaların en son durumunu hakkında bilginiz varmı?

Adsız dedi ki...

11 yıldır sarımsaklı da yasıyorum ayzılan her seye katılıyorum yol parası dedıler verdık su paramızı fazlasıyla oduyoruz mıllet gıbı fosetıgımızı faliyete gecmemiş kanallara bosaltmıyoruz para verıp cektırıyouz bu gune kadar karsılıgında nasıl bır hızmet aldık dersınız kocman bır sıfır sayın baskana seslenıyorum greyderlerınızın nerelerde sadatlerce sohbet ettıgını benden daha az duyarlı ınsalara nasıl toprak tasıyıp sılındırlerıyle sahıs malıymıs gıbı calıstıgının takıbını yapsın ve secıme gelırken haksızlıga kımse ugramayacak herkeze esıt davranılacak sozlerini hatırlatmak ısterım kızgın bır CHP li.

aysema dedi ki...

Sevgili Nur,

Bu konuda bilgim yok. Öğrenirsek haberleşelim olur mu?

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Adsız,

Belediye başkanı hangi partiden bilmiyorum. Ancak kim olursa olsun halkın sorunlarını çözmek amacıyla oy istediğine göre çözmek zorunda. Belediyenin olanaklarını kişisel olarak kullanması ya da kullanması etik mi?
Umalım kısa sürede çalışmaya başlarlar. Sevgiler...

saray dedi ki...

Sevgili aysema
Küçükköy belediye sitesinin ana sayfasında altyapı sorunu için en ufak bilgi yazmamakta lütfen sitede altyapı sorunlarınların ne durumda oldugunu bılgı yayınlasınlar! çok merak ediyoz bu sene altyapı sorunu bıtcekmı her gelısmesınden haberdar olmak ıstıyoz

aysema dedi ki...

Sevgili Saray,

Yurttaş olarak bilgilendirilmek hakkımız. Bence de bu konuda ayrıntılı açıklama yapmalılar. Sorunların en kısa sürede çözümlenmesini bekliyoruz.

Saygılar...

NUR dedi ki...

sevgili aysema meraba!
nasılsınız? küçükküy beledıyesı alt yapı sorunu hakkında hala bılgı yayınlamamaktadır! artık

RİCA EDİYORUM ALT YAPI SORUNU HAKKINDA BİLGİ YAYINLASINLAR!

aysema dedi ki...

Sevgili Nur,

Ben iyiyim, çok teşekkür ederim. Sizler nasılsınız, nelerle uğraşıyorsunuz?

Görebildiğim kadarıyla ufukta seçim görünüyor. Sanırım o zaman göstermelik de olsa çalışmalar başlar. Bekliyoruz bakalım...

Hakkımda daha fazla bilgi edinmek istersen, bu yazının altında "Ana Sayfa" denen yeri tıklarsan en son yazdıklarıma da ulaşırsın. Oradaki yazılarım hakkındaki yorumlarını da okumak beni çok mutlu eder...

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

http://markonzo.edu global and other list ashley furniture price [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536072]ashley furniture price[/url], qmauf, allegiant air verdict [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536075]allegiant air verdict[/url], 7702, pressure washers info [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536078]pressure washers info[/url], pftjsmt, dishnetwork blog [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536080]dishnetwork blog[/url], jixdgq, adt security preview [url=http://jguru.com/guru/viewbio.jsp?EID=1536076]adt security preview[/url], dqodna,