17 Ağustos 2008 Pazar

LOKMA TATLISI


Ege'de güzel bir adet var. Hayır yapmak isteyenler lokma tatlısı döktürüyor... Tatlı diyorum, ama tatlısı da tuzlusu da var. Ben tuzlusundan aldım.

Bu işi yapan kişilerle anlaşıyorlar. Kocaman kazanlarla, leğenlerle görevliler geliyor. Lokma makinaları sitenin uygun bir yerine kuruluyor. Koca leğenlerde yağ kızdırılıyor. Kızgın yağın içine hazırlanan hamur topakları makinadan dökülüyor. Sıcak sıcak, gelenlere dağıtılıyor. Herkes istediği kadar alıyor. Başka sitelere de haber veriliyor.

İlk yıllarda gitmeye çekiniyordum. Ama işi anlayınca ben de almaya gidiyorum. Yaptıranlar ne kadar çok alan olursa o kadar memnun oluyorlar çünkü.

Çok güzel bir şey, ama bir o kadar da zararlı belli yaştakiler için...

Bence hayır yapmanın başka yolları denenmeli, ama bu da gelenekleşmiş artık.

Bugün bir komşu yaptırmış, ben de gidip aldım. Dört tanesini İzmir kaşar peyniri eşliğinde güzelce yedim. Kalanlar kocaman bir kapta sevenlerini bekliyor. Buyurun gelin. Herkese yetecek kadar lokmamız var...

Yiyenlere afiyet olsun. Hayırlar yerini bulsun...

0 yorum: