27 Ağustos 2008 Çarşamba

ÜZÜM PESTİLİ


Bağ bozumu başladı...

Ve ben bu yıl ilk kez komşularımın önerisiyle üzüm pestili yaptım. Bakalım güzel olacak mı ?

Yapmak isteyen olur mu bilmiyorum, ama ben yine de anlatayım. Çok kolay, hem de sağlıklı.

Öncelikle üzüm çekirdeksiz olacak. Dikkatlice üzüm tanelerini ayıklayacaksınız. Güzelce yıkayıp süzgeçte süzülmesini bekleyeceksiniz. Sonra tencereye ( Düdüklü tencerede daha çabuk oluyor.) koyup kaynatacaksınız. Sıcakken el blendırıyla ezeceksiniz. Ve tepsiye koyup güneşte bekleteceksiniz. Fazla kalın olmasın sakın ! Kuruyunca da yufka gibi çıkıyormuş ve mandalla ipe asılıp kurutuluyormuş. Ben o aşamaya henüz gelmedim, bugün yeni yaptım, tepsiyle terasa koydum. İçine şeker de su da katılmıyor. Tamamen organik, katkı maddesi yok, hormonu yok...

Kayısı zamanını kaçırdım , ama eriklerde biraz kaldı. Erik pestili de yapacağım. Erikleri biraz fazla pişirmenin dışında işlem üzümlerle aynı.

Bu arada kayısı ağacımız kurudu kuruyacak !.. Bilenlerin söylediğine göre su seviyesi yükselmiş kışın, o nedenle de ağaç kuruyacak. Bir de işgüzar birileri biz yokken ağacı yanlış budamış, ondan da olabilir mi diye kuşkulanmıyor değilim. Ama o güzelim ağacımız soldu gitti. Umarım seneye herkesi şaşırtır. Bu da olmayacak duaya amin demek gibi... Olsun, umut da bir mutluluk değil mi ? Ben ağaçlarımızı seviyorum... Onları kaybetmek beni üzüyor.

Meyveye doyurdular bu yıl bizi. Ye ye bitecek gibi değil ! Onların ürettiklerini değerlendirmek zorundayız değil mi ?

Ayrıca pestilin içine ceviz sarıp yemek de güzel olacak kış mevsiminde. Ha bir de pestilden bir parçayı akşamdan suya koyup bekletince eriyormuş. Bunu da meyve suyu olarak içebiliyormuşsunuz. Değmez mi bütün bu çabalara ?

3 yorum:

kelime dedi ki...

Olsa da yesek:)
Ellerinize sağlık...

Selamlar

aysema dedi ki...

Sevgili Kelime,

Üzüm pestilleri olmak üzere. Ancak bu bir denemeydi. Seneye erik, şeftali ve kayısı pestili yapmayı planlıyorum. Sanıyorum onlar daha güzel olacak.

Keşke tattırma olanağı bulsak...

Adsız dedi ki...

Gümüşhane yöresine ait en meşhur tatlısı cevizli fındıklı pestil.Kralpestil&köme www.yoreseltatlarimiz.com da bulabilirsiniz.Sağlık açısından birçok faydası bulunan bir lezzet ....