26 Eylül 2008 Cuma

ŞEKER BAYRAMI VE GEÇİM


Bayram Tatili bugün başlıyor. Deliye her gün bayram derler ya emekliye de her gün tatil... Yalnız ben eş durumundan bu tatille ilgiliyim...

Bayramda ne yapsak karar veremedik. Ev temiz, düzenli... Burada kalıp uslu uslu ziyaretlerimizi mi yapsak ? Yoksa bir delilik yapıp yazlığa mı gitsek ? İkinci şık beni daha çok çekiyor. Ancak hava durumları, geçim durumları herkes gibi beni de düşündürüyor.

En iyisi günün anlam ve önemine uygun Behçet Necatigil'den bir şiirle herkesin bayramını kutlayayım şimdiden...

GEÇİM

Hepsini birden istemek
Yersiz
Zamanı var
Biz zengin değiliz

Duvara astım liste
Eksikleri yaz.
Sıra hangisindeyse
Para olur olmaz...

Ayda bizim elimize
Ne geçer, şu kadar
Ayır önce kirayı;
Günde yemeğimize
Ne gider, şu kadar.
İyi kullan parayı,
Bu aylık bize yeter.

Duvardaki liste...
Kes üç kuruş ekmekten,
Beş kuruş etten kıs.
Sıra hangisindeyse
Çarşıya gider, alırız.


Kimine göre ŞEKER Bayramı, Kimine göre RAMAZAN Bayramı...Kimine göre de her ikisi de...

" ŞEKER" denmezmiş ! Neden ? Şeker tadında bir hayat yaşadıkları anlaşılmasın diye mi ? Halka hergün RAMAZAN zaten. Birkaç gün şeker deseler ne zararı olur ki? Şeker demekle ağızları tatlanmayacak ki...

Bak bayram bayram aklıma Abdülhamit geldi.

O da "burun" sözcüğünü yasaklamıştı. Neden? Burnu büyükmüş,"burun" diyerek bu durumu kastettiklerini düşünüyormuş ! Yasaklamış...
"Yıldız" sözcüğünü yasaklamış ! Neden ? Padişahımız Yıldız Sarayında oturuyor ya, onu eleştiriyorsunuz yıldız diyerek!

Çok şükür artık böyle durumlar yok. Rahat rahat bayram yapabiliriz. İster Şeker Bayramı diyin, isterseniz Ramazan Bayramı...

Hepinizin Bayramı Kutlu, tüm günleri mutlu olsun efendim...Özellikle çalışanlara iyi bir dinlence olsun...

6 yorum:

Parpali dedi ki...

"Kültür erezyonu" dedi ya kendileri. Bu ülkenin tek derdi zaten bayrama nasıl hitap edileceği ya. Hala dini kullanıyor. "Bayram tatil gibi görülmesin" dedi bir de. Valla deli gibi çalışan biziz. Oysa "bayramı tatil gibi görmeyin" diyen dünyanın en zengin
7.başbakanı. Bizim pazartesi ve Cuma günlerimiz de yine çalışmakla geçecek zaten. Mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmeniz dileğiyle. Bayramlar bayram olsun...

aysema dedi ki...

Şu anda yeni bir belge açıklanıyor. Zahit Akman Almanya'da aranıyormuş, bulursanız bize verin, diyorlarmış.

Şimdi bu kadar belge ortada uçuşurken gündemi değiştirmek gerekir değilmi?Başka bir şey bulamayınca sözcüklerle oynuyorlar.

Bu arada kusura bakmazsan bir yanlışını düzeltmek istiyorum. Dünyanın 7. değil, 8. zengin kişisiymiş başbakanımız. Gurur duyduk. Keşke birinci sırada olsa...

Size kolay gelsin, çalışmak güzel, yalnız herkes emeğinin karşılığını almalı değil mi?

Senin de bayramını kutluyorum. Her şey gönlüne göre olsun.

Galei dedi ki...

Ben gündemi bayağı kaçırmışım. Nedense içimde bir huzur var bu ara, demek ondanmış :) Gece vardiyasında olmanın faydaları. Eskiden hiç sevmezdim oysa. Artık kafam karıştı iyice. belgeler, bilgiler, birbirine girdi. Ben artık iflah olmam, beni bırakın siz kendinizi kurtarın :)))

aysema dedi ki...

Kaçmak yok Galeni,

Şirket Defterlerine adını kurucu ortak ve yönetici olarak yazdık bir kez...

Bayramda yardım toplamaya başla istersen...

Adsız dedi ki...

Adını ne bayrami derseniz deyin? Deliye her gün bayram.......
EMİR:)

aysema dedi ki...

Kim akıllı, kim deli,
Nasıl ayırt etmeli ?

Her gününüz bayram tadında olsun Sevgili Emir, sizin ve tüm insanların...