9 Eylül 2008 Salı

ORHAN PAMUK ŞANSLI MI ?


Daha önceki yazılarımda da söz etmiştim, Orhan Pamuk'un romanlarını pek sevememiştim. Hem roman tekniği açısından hem de dil ve anlatım açısından...

İlk iki romanını kendim aldım. Diğerlerini almadım, ama okudum. Bir şekilde kitaplarla buluştuk. Kimini hediye olarak aldılar, kimini de ödünç verdi dostlar...

Şimdi de Masumiyet Müzesi elimde... İstanbul'dayken baktım kızım almış, okumuş bile... "Al anne ben okudum !" demez mi ? Bu ne çabukluk ! Hoşuma da gitmedi değil...

Okuyacağım, hatta bir bölümünü okudum bile... Lise yıllarımda bol bol okuduğum Kerime Nadir, Muazzez Tahsin Berkan romanlarını anımsattı bana.

Bu sıra evle boğuşuyorum , işleri toparladıktan sonra okuyacağım baştan başlayarak. Hiçbir kitap elime Orhan Pamuk'unkiler kadar çabuk ve kolay geçmedi. Şanslı şu Orhan Pamuk, çok şanslı...

Bu arada Elif Şafak'ın Siyah Süt'ünü de galiba İstanbul'da unuttum. Henüz bitirememiştim. Şanssızlık mı bu da...

Ahhh işler bir bitse !..

4 yorum:

Galeni dedi ki...

Bence de hakeden bir çok yazar hakkını alamazken Pamuk hak ettiğinden fazla ilgi görüyor. Kitap ve yazar ayrımı yapmayacak kadar okumayı severim ama adı geçen kişinin sadece "Kar" romanını sıkılmadan okumayı başardım. Hele o "Beyaz kale" romanını ben yazıp yayın evine götürsem kapıdan kovulurdum herhalde :)
Size bile bu kadar kolay ulaştığına göe gerçekten şanslı bu yazar :)

aysema dedi ki...

Selam Galeni,

Ben de Sadece Cevdet Bey ve Oğulları'nı severek okumuştum. Bir de Yeni Hayat'ın ilk cümlesini beğenmiştim: "Birgün bir kitap okudum,hatatım değişti."

Sanırım pazarlama konusunda ekip olarak çalışıyorlar ve çok da başarılılar...

Yeni kitabı diğerlerinden farklı galiba. İşlerden henüz okumaya başlayamadım.

Bu arada yazlık komşuma selamını ilettim. "Galeni" adının "dışardaki" anlamına geldiğini söylediler, yöresel olarak. Sevindiler hemşeri selamına...

Yazılarını bekliyorum.

Galeni dedi ki...

Pazarlama konusunda olduğu kadar içerik konusunda da başarılı olsaydı keşke. O zaman vatanına çamur atmadan da nobel alabilirdi belki. Herneyse...
Bu arada Galeni lazcada kelime anlamı olarak sadece "dışardaki" değil aynı zamanda "yabancı" anlamına da geliyor. Ayrıca bazen insan olmayan cin, peri türü varlıklar için de kullanıldığı oluyor. Bunların içinden ben "Yabancı" anlamında Galeniyi kullanıyorum ::)

aysema dedi ki...

Çok haklısın Galeni. Vatanına çamur atmasaydı Nobel alacağını hiç sanmıyorum.

Açıklamalar için teşekkürler. Doğu Karadenizi hep merak etmişimdir. Fatsa'dan öteye geçemedik hiç. Bir gün umarım oraları da görürüz.

Sevgiler...