21 Eylül 2008 Pazar

YARDIM İÇİN EV EV DOLAŞMAYA BAŞLADILAR


Bugün zil çaldı. Kapıyı açtım, karşımda badem bıyıklı bir adam!
Elinde siyah bir çanta...

Adam :

" Ben Kozlu, Fatih Öğrenci Yurdu'na yardım topluyorum! "

Biz öğrenci okutuyoruz, diyip kapıyı kapattım.

Acaba bunlara da mı izinsiz para toplama yetkisi verildi ?

Kim bunlar ? Bu paralar kime gidiyor ?

Modern dilencilik son zamanlarda çok kar getiriyor ! Baksanıza yardım toplayanlar ne büyük şirketlere ortak olmuş...

Ben de hep kendimize kızıyordum. Eşimle birlikte toplam 60 yıldan fazla çalışmamız var, bir şirket kuramadık ! Şirket bir yana hala kredi kartlarını ödemek için çırpınıp duruyoruz...

Ben de bir kampanya başlatıyorum buradan :

Şöyle büyükçe bir şirkete ortak olmak için yardımlarınızı bekliyorum...

Lütfen yardım edin ! Allah rızası için biraz yardım!

Sonra da siyasete atılmak istiyorum.

Önce ticaret,
Sonra siyaset...

23 yorum:

Parpali dedi ki...

Bugünlerde biz de arkadaşlarımla bir yardım işinin ucundan tutmaya çalışıyoruz. Acaba diyorum bir hesap numarası da biz mi açsak? :)

kelime dedi ki...

Biraz yardım toplayabilirsem hem size , hem de size yardım edeceğim:) Bekleyin beni

Adsız dedi ki...

Hırsızlıkların, pardon yardımların küçüğü el feneriyle, büyüğü Deniz Feneri'yle yapılıyormuş.

Parpali dedi ki...

Güzelmiş bu fener cümlesi :)

Adsız dedi ki...

Her yıl ramazan ayında yardımlar toplanır. Nedense her yıl ramazan sonunda Fatih Öğrenci yurduna hırsız girer, paraları götürür. Kaç yıldır bu böyle... Dikkat edin ramazanın bitmesine az kaldı. Bir hırsızlık haberi yine duyabilirsiniz Fatih Yurduyla ilgili...

Kozlu'da yaşayan bir yurttaş.

Elinize sağlık.

aysema dedi ki...

Parpali,

Oldu mu ya ! Bir işe kalktım, hemen ortak çıktın. Neyse birlikte bir şirket kurarız artık. Ya da Armada'ya mı ortak olsak. Zahit Akman açıkladı. Çok az para verip ortak olmuş. Gerçi kendi avukatı onu yalanladı ama ikimiz topladığımız paralarla bu işi yapabiliriz.

Sen bir de Cevahir'e sor, bakalım ne kadar istiyorlar ortaklık için. Artan parayla da birer cip alırız artık. Ne dersin ? Peşin parayı duyunca keyifli keyifli gülüyorsun değil mi ?

Hadi kolay gelsin...

aysema dedi ki...

Sevgili Kelime,

Çok teşekkür ederiz yardım teklifine... Lütfen toplamaya başlayın. Belki üçüncü ortak olarak sizi de aramıza alabiliriz.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili İsimsiz,

Söz Parpali'nin de dediği gibi çok güzel, ben de beğendim.

"Küçük hırsızlıklar el feneriyle, büyükleri Deniz Feneriyle..."

Biz de Deniz Feneri isimli bir dernek mi kursak ? Diğer ikisiyle isim benzerliği dışında ortak olmadığını gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz.

Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Kozlu'da Yaşayan Yurttaş,

Katkılarından dolayı teşekkürler... Bu da güzel bir yolmuş.

Bak bu benim bildiğim bir konu. Bir öğrenci yurdu kurup, yardım paralarıyla gül gibi geçinip gidebiliriz. Bir de öğrencilerden para aldık mı, ohhh gel keyfim gel!

Hırsızlık olayı bakalım bu sene de gerçekleşecek mi ? Olursa lütfen bildirin...

Saygılar...

Galeni dedi ki...

Öğretmenim yaa
2-3 gün gece vardiyasındaydık giremedik diye hemen beni dışarda bırakmışsınız. Ben de ortağım şirkete, beni unutmayın. Hem bu fener işi patladı başka bir isim bulmak lazım. Ne olabilir?

aysema dedi ki...

Sevgili Galeni,

Hazır kurulmuş şirketi duyunca bak sen de heveslendin. Ya bu şirket işi bayağı iyiymiş. Bir anda genişledik,güçlendik. Seninle çok daha başarılı olacağız. Bilgisayar kayıtlarını sana tuttururuz. Yalnız boş durmak yok, hemen yardım kampanyalarını başlat sen de...

Artık gece vardiyasını da boşver... Cipinle bol bol gezersin.

Deniz Feneri sadece isim benzerliği olarak kullanılacak. Belki bu arada bize de para katkısı yaparlar diye bu ismi düşündüm.

Senin aklına başka bir isim geliyorsa onu da düşünebiliriz.

Ohhh zenginlik çok güzelmiş. Bir de TV. alsak mı , ne dersiniz ? Birkaç yoksulu çıkarıp göstere göstere yardım yaptık mı gelsin paralar...

Parpali dedi ki...

Herşeyi yalanlamak artık çok kolay biliyorsunuz. Nasıl da rahat rahat yalanlıyorlar doğru olan şeyleri bile.
TV. alalım, bizim neyimiz eksik :) Taş attık da kolumuz mu yoruldu...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali TV'mize bir isim bulalım. Adı ne olsun ?

Bu arada şirket ortaklarımızın sayısı artıyor. Onlar için ne düşünüyorsun ?

Paracıklarımızı paylaşacak mıyız ? Yoksa iki ayrı muhasebe defteri mi tutsak ?

Parpali dedi ki...

Hmm isim mevzuunu düşünmek gerek. Gerçek Tv, Beyaz tv gibi birşeyler olsun. Doğruluğunu bas bas bağırsın. Siz de bilirsiniz ki, bağırıyorsanız doğru konuştuğunuza inanırlar ne yazıkki.

Sermayeye katkıda bulundukları sürece "neden olmasın?" diyorum :)

İki ayrı muhasebe şart. Birinde herşey nizami yürürken, diğerinde açık hesapları tutmak gerek.

İki ayrı muhasebe demişken, stajer olduğum yıl idi galiba. Ben de muhasebeciyim bu arada. :) Herşey düzenli olsun isterim ben. Dosyaları düzenliyordum, üzerlerine etiketler yapıştırıyordum. Bir dosyaya da şirket adına kesilmiş ama kullanılamayacak faturaları kaldırıyorduk. Ben üzerine etiket yapıştırmıştım. "İşlenmeyen evraklar" diye. Aslında çok masum bir durum ama maliye'den biri görse anlat anlatabilirsen. Ne gülmüştü şefim bana :)

Galeni dedi ki...

Camilerden yardım toplama işini bana bırakın. Yarın Cuma namazında Ufak ufak başlayalım :) Daha sırada Kadir Gecesi var sonra bayram namazı var. Ohhoo köşe olduk gitti.
Bizim şirket denizi değil de karayı aydınlatanlardan olsun. "Sokak lambası" gibi bir şey yapalım adını. Tv nin adını da siz bulun artık ben bugün çok çalıştım.
Bu arada muhasebe kayıtlarımızı da Parpali tutsun diyeceğim ama bu sefer de kendine 3 bize 1 pay düşürmesin sakın :)

aysema dedi ki...

Harika...İsim de çok güzel. " Sokak Lambası" İşe sokaklardan başlamak önemli. Herkes kendi sokağını aydınlatırsa bizim şirket kurtulur.

TV için ben henüz isim bulamadım. Düşünmeye devam.

Bence de muhasebe işini Parpali yapsın. Dikkatli oluruz artık. Bir de kooparatif kurup üye paralarını da mı hesaba aktarsak, ne dersiniz ?
Şirkete yeni üyeler alabiliriz. Üye olmak isyenlerden de bir miktar kayıt parası alsak mı ?

Galeni dedi ki...

Öğretmenim,
Eğer toplanan yardımlar arasında çikolata vb. abur cubur varsa Parpali hiç birimize bırakmaz.
Siz onu bilmezsiniz zamanında çok çikolatayı karşımda lüpletip bana koklatmamışlığı vardır :))
Kooperatif işi de iyidir. Ne istersek götürürüz kimsenin ruhu duymaz :) üyelerden de kayıt parası aldıkmı sırtımız yere gelmez artık :)
Ne duruyoruz o zaman, HAYDE...

aysema dedi ki...

Yalnız bir durumda anlaşmak zorundayız.
Hangimiz yakalanırsak suçun tümünü üzerine alıp, masum masum görünüp özür dileyerek az mahkumiyetle kurtarmaya bakmalı... Dışarda kalanlar hapistekini koruyup kollamalı.

Ne dersiniz ?

aysema dedi ki...

Çikolataları unuttum. Hepsini yemeyin, bayram geliyor. Müşterilerimize dağıtalım. Tatlı yerlerse tatlı tatlı bağışlarını getirip bize verirler...

Parpali dedi ki...

Evet çikolatayı çok seviyorum. Suçluyum kabul ediyorum ama bu istemdışı. Cezam neyse çekmeye razıyım. :) (Dersime çalışmış mıyım? Yakalanırsak yapılacaklar konusunda yani :) )

aysema dedi ki...

Evet evet bu iş iyi gidiyor... Gör öğren dünyası...

Bak şimdi acıma duygusu uyandırdın bende. "İstem dışı olmuş" bir de pişmanım ,çikolata sahiplerinden özür dilerim demen gerekir.

Zahit Akman da "Benim beş çocuğum var,onların geleceğini düşünmek suç mu ?" diyor NTV'de canlı yayında.
Ona da acıdım. Yalnız beş çocuk yaparken biraz düşünseydi. Ayrıca başkalarının da çocukları var. Onlar da çocuklarının geleceğini düşünüyor. Siz onların hakkını Armada da ortak olarak kendi çocuklarınız için kullanmış olmuyor musunuz ?
Ev sahibi olmak amacıyla elindekini avucundakini almanız o insanların çocuklarının lokmasını elinden almak değil mi ? Ayrıca bu insanlar Alman makamlarından onlar adına alıp yatırıma dönüştürdüğünüz paraları da ödemek durumunda kaldı. Bu sizi hiç rahatsız etmiyor mu ?

Hay Allah ben ne diyorum ya... Hemen toparlanıyorum. Yukarda Zahit Akmanla ilgili olan bölümü ben yazmadım. Sahte belge o ! Kim getirip yazdı bu bölümü? Ergenekon culardır mutlaka...

Biz vatanı milleti değil, sadece kendimizi düşünüyoruz. Yardım toplayıp şirket kuracağız. Dolandırıcılık vb. masum suçlarımız da olabilir.

Atatürk, vatan, millet demiyoruz ya! Biz masumuz hakim bey!..

Galeni dedi ki...

Bütün bunlar komple! pardon komplo :) tamamen bizi çekemeyenlerin uydurması. (nasıl? ben de iyi çalışmışım dersime değil mi öğretmenim :))

aysema dedi ki...

Çok iyi gidiyor, az sonra zengin olacağız...