5 Ekim 2008 Pazar

DELİ GÖZBEBEKLERİ

The image “http://www.kalem.biz/images/ULU%20%C5%9EEH%C4%B0TL_5_353.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.
"Yol geçen hanı" olmuşuz!..Haberiniz var mı ? Ne giren belli, ne çıkan ...

Her gün, kaçak göçmenler sıkıştıkları arabalardan çıkarılırken haberlerimizi süslüyor. Bir kısmı ölmüş olarak ! Ölmeseler haberimiz olmadan geçip gidecekler.

İftar sofralarında boy gösterenlerin baştacı edildiği ülkemizde artık çalışmak, görevini doğru düzgün yapmak hayal mi oldu ? Bu kaçaklar İstanbul'a kadar gelirken hiç mi bir çalışana rastlamadılar. Hepimiz bu dünyadan vazgeçtik de cennete mi yatırım yapıyoruz ?!

Yurt dışına çıkanlar bilirler. Tüm evraklarınız tam da olsa didik didik aranırsınız. Ya bizde ?

Sadece bizi değil Dışişleri Bakanımızı bile saatlerce dışarda bekletmişlerdi de ulus olarak üzülmüştük hatırlar mısınız?.

Ege kıyılarımızda Yunanistan'dan insanlar ellerini kollarını sallaya sallaya gelir giderler... Onlardan vize mize istenmez, ya bizden ? Deneyin isterseniz !

Uluslararası ilişkilerde karşılıklı çıkar gözetilmez mi? Bizi ikinci sınıf insan durumuna düşürmeye kimin , ne hakkı var ? Bize vize soranlara biz neden sormuyoruz ?

Doğuda, Güneydoğu'da durum nasıldır? Bu kaçaklar nasıl giriyor içeri, sormaz mısınız ? Bu teröristler nereden sızıyor içimize? Asker ocağımıza, Ana yüreğimize kor düşürüyor? On beş şehit ! Gördünüz mü ? Yanmadınız mı ?

Herkesin, başını iki elinin arasına alıp düşünme zamanı gelmedi mi ? Dizi dizi Mehmetlerimiz uğurlanırken yüreğinizin yanması yeterli mi ? Artık herkesin görevinin gereğini yerine getirmesi zamanı gelmedi mi ?

SKY Türk TV'de Eskişehir'deki Mehmet'imizin cenaze törenini izlediniz mi?
Artık öfkeler kabına sığmıyor , görmüyor musunuz, duymuyor musunuz?

Teröre destek verenlerle sarmaş dolaş görüntü veren büyüklerimiz de buna yakından tanık oldu.

"Yan gelip yatmadı, vatanını satmadı!" diye haykırıyor acılı kalabalık duymadınız mı ? Daha başka şeyler de yankılandı ekranlardan ben söylemeyeyim, siz de duydunuz değil mi?

Öfkenin hem sözleri, hem gözleri deli deli gelmiyor mu size de ?


"Ey
beni
ağzı açık
dinleyen adam!

Belki arkamdan bana
bu kalbini
haykırana
"kaçık"
diyen adam!

Sen de eğer
ötekiler
gibi kazsan,
bir mana
koyamazsan
sözlerime

bak bari gözlerime;
bunlar:
Deli gözbebekleri !
gözbebekleri !
(Nazım Hikmet)


Artık güzel günler görsün çocuklarımız , diyoruz. Ya siz ?

16 yorum:

Parpali dedi ki...

Bizi sadece dünya mı ikinci sınıf insan yerine koyuyor? Bizi insandan saymayanlar, bu ülkeyi yönetenler (!) değil mi?

Bu sabah THY çağrı merkezi çalışanları ile ilgili bir haber dinledim. THY çağrı merkezi çalışanlarını (yanlış hatırlamıyorsam 500 kişi), işten çıkarıyorlar. Nedeni ise bu işi özel bir şirket ile devam ettirmeleri. Peki şirketin yönetim kademesinde kim var? AKP il başkanlığından ayrılmış biri. Bu iktidarın döneminde böyle şeyler o kadar çok ki.

Peki THY Genel Müdürü bu durumu açıklarken personelin sorduğu "Peki biz ne yapacağız?" sorusuna ne yanıt veriyor dersiniz? "Allah yardımcınız olsun."

Evet, bu ülkeyi sizin mantığınızdaki insanlar yönettiği müddetçe, Allah hepimizin yardımcısı olsun!

444 0 849 numaralı telefondan ulaşacağınız müşteri temsilcisinden, onlara yalnız olmadıklarını hatırlatabilirsiniz. Ben aradığımda desteğin memnuniyetini yansıtan bir sesle karşılaştım...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

444 08 49 Nolu telefonu iki kez aradıktan sonra tekrar yorumuna döndüm. Hatırlattığın için teşekkürler.
Bu haberi ben de bayramda izlemiştim ve hatırlarsan bayram yazıma da almıştım. Çok canımı sıkmıştı bu haber. Ne yazık ki son da olmayacak gibi. Artık çok daha dikkatli harcamalar yapmak zorundayız. Kriz büyüyecek. İşsiz kalma olasılığı herkes için söz konusu.
THY Genel Müdürü, müdür olduktan sonra uçak pistinde DEVE kurban etmişti. Ben de bir yazımda eleştirmiştim bunu. Bu insanlara "yok deve" demek geçmiyor mu içimizden. Uçakta içki servisi yapmam, diyen hostlar da vardı. Şimdi sinmiş halleri var, ama uygun ortamı bulsalar daha neler göreceğiz kimbilir ?
İşi Allah'a havale ederek sorumluluktan kurtulacaklarını mı sanıyorlar?
Sendikacılar sendikacı olsa bunlar yaşanır mı ?

Parpali dedi ki...

Sendikacılar sendikacı olsa, vatandaş birlik olmayı unutmasa...
Böyle at koşturabilirler mi acaba?

Adsız dedi ki...

Selam Hocam;
Sizin yazılarınız ile buluşmak ne hoş, ne güzel. Ancak sizin yazılarınla son bir ay içinde buluşamadığım için lütfen Tatil Revahati olarak nitelendirin. Teknoloji her yerde var ama, insan istiyorki ülke meselelerinden, dış dünyadan uzak kalalım. Söylemesi ayıp bende öyle yaptım.Ama iyi yaptığımı söyleyemem. Çünkü sizlerin yazılarını öyle bir özlemişim ki susamışcasına okudum hepsini. Kaleminize, yüreğinize , bilgi belleğinize sağlık, Hislerimize öyle bir tercüman olmuşsunuz ki yazınızda nokta kadar hata, virgül kadar yanlış söz görmedim. Sağlıcakla kalın
A.ÖZTÜRK

Galeni dedi ki...

Türk'ün aklı ya kaçarken ya .... diye söylenegelen bir laf vardır hani. Doğru mudur nedir?
Sabah haberlerde dinledim 38. defa saldırıya uğramış bulunan Aktütün karakolunun yeri değiştiriliyormuş. Şu anda kolay hedef olduğu çukurdan çıkarılıp arkası kapalı hakim bir tepeye kurulacakmış karakol. Aslında inşaat başlamış fakat maddi imkansızlıktan bitmemiş. Kulaklarıma inanamadım. TSK Bir karakol binasını yapmaktan aciz değildir. Söyleseler deniz feneri yardım ederdi.
Ayrıca başbakanımız da gazetecilere karakolların fiziki şartlarının iyileştirileceği müjdesini veriyordu başka bir haberde. Aktütün Karakolu'nun barakavari hali geldi gözümün önüne. Deli olmamak elde değil.
Bizim şehidimiz son şehit olsun diyordu bir şehit anası. Bu kafayla mı?

Adsız dedi ki...

Ülke için her önüne gelen yorum yapıyor.BENDEN BAŞKA ! Sendika, dernek v.s. çatısında toplanarak sosyal tepki lazım.Birazda ....hepsinden lazım.
EMİR:)

aysema dedi ki...

Ah dediğin gibi bir olsa Parpali...

aysema dedi ki...

Sayın Öztürk,

Hoşgeldiniz. Tatil yapmak güzel...
Umarım dinlenmişsinizdir. Ben de merak ediyordum...

Güzel övgileriniz için teşekkürler. Sözleriniz iltifat da olsa hoşuma gitti, ne yalan söyleyeyim...

Artık güzel şeylerden söz etmek istiyorum. Acılar son bulsun.

Saygılar.

aysema dedi ki...

Galeni,

Artık yürekler dayanmıyor bu acılara...
Kişilerin devletten zengin olduğu yoksulbir ülkede yaşıyoruz.

20-25 kişi 20 bin kişiyi dolandırmış,hepsi de Türk, bizim yetkili adalet dağıtıcımız. "Bana ne ya, bana ne yaaa!" diyebiliyor.

"Askerlik yan gelip yatma yeri değildir!" diyebiliyor bir yetkili.

Ben "Başkomutanım" diyen biri Barzani'yle sarmaş dolaş görüntüler veriyor.
Hepsinin çocukları patron oldu.
Garibanların ki şehit!
Çok üzülüyorum, çok.

aysema dedi ki...

Sevgili Emir,
"Birlikten güç doğar."

Hep birlikte elimizden geleni yapmalıyız. Düşüncelerimizi de söylemeliyiz.
Yorumlarınızı bekliyorum.

Galeni dedi ki...

Soru
"Zenginimiz bedel verir, askerimiz fakirdendir" cümlesi aşağıdakilerden hangisine aittir?

a:) Eski bir türkü sözü
b:) Günümüzü anlatan bir deyim
c:) Demekki eskiden de durum böyleymiş
d:) Böyle gelmiş böyle gider
e:) HEPSİ

aysema dedi ki...

Yanıt "Hepsi mi?" yoksa Galeni...

Galeni dedi ki...

Aynen öyle öğretmenim. Maalesef...

Adsız dedi ki...

Nesini söyleyim canım efendim
Gayri düzen tutmaz telimiz bizim
Arzuhal eylesem deftere sığmaz
Omuzdan kesilmiş kolumuz bizim
Serdari

Adsız dedi ki...

Can evimden vurdu felek n'eyleyim
Ben ağlarım çelik teller iniler
Ben almadım toprak aldı koynuna
Yarim diyen bülbül diller iniler

Dadaloğlu

Adsız dedi ki...

"Bastığın yerleri toprak diyerek geçme tanı,
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı."

Elinize sağlık.
Oya