7 Ekim 2008 Salı

GÜLÜNESİ AŞKLAR




Artık resim de çekebiliyorum, bilgisayarımda...


Çok ilerledim çoook ! Aferin bana... Okuduğum kitapların resmini de koyunca blogum daha mı bir güzelleşti ne ?

Gülmeyin, şaşırmayın. Bu benim için önemli. Okula yeni başlayan çocuklar gibiydim önceleri...

Bana bu olanağı sağlayan her kimse , ya da kimlerse öncelikle onlara çok teşekkür ediyorum. Sonra sıkıştıkça sorularımla bunalttığım sevgili yavrularıma... Otuz üç yıldır yaptığım her çalışmada beni destekleyen,yanıbaşımda duran sevgili eşime...

Ve yazdıklarımı okuyan, yorumlarıyla beni yüreklendiren tüm sanal alemdeki okuyucularıma, yani siz dostlarıma içten teşekkürlerimi sunuyorum...

İki gün sonra blogumun birinci yaş günü... Doğum Gününe hepiniz davetlisiniz...

Kendimi kutluyorum. Çünkü bilgisayar dünyasına bodoslama dalmıştım. Hele, "Şu da ne ?" derken, bir de baktım bloger sahibi olmuşum. Bloga giriş yaptım , ama ne olduğunu inanın bilmiyordum. Yazdıkça öğrendim, okudukça farkına vardım. Artık daha daha bilinçliyim.

Bu konuda okuduğum diğer bloglardan da çok şey öğrendim. Onlara da katkılarından ötürü çok teşekkür ediyorum. Her biri birbirinden güzel bloglar var, onları da ekleyeceğim diğerlerinin arasına. (Aslında dün çoğunu eklemiştim ,ama kaydetmeyi unuttuğum için hepsi boşa gitti. Tekrar ekleyeceğim.) Sizlerin de beğenisine sunacağım...

Gelelim yeni okuduğum kitaba. "Gülünesi Aşklar" yazarı Milan Kundera. Fransızca'dan çeviren, Serdar Rifat Kırkoğlu.

Bir solukta okunacak bir kitap. Su gibi akıyor inanın, elimden bırakamadım. Özellikle ilk bölüm (Hiç Kimse Gülmeyecek)harika...

Kitaptan seçtiğim bir bölümle veda etmek istiyorum sizlere. Umarım üzerinde düşünürsünüz:

****

" Şimdiki zamandan gözlerimiz bağlı geçebiliriz. Çok çok yaşamakta olduğumuz şeyleri sezebilir ve tahmin edebiliriz. Ancak daha sonraları, gözlerimizin bağı çözüldüğünde ve geçmişi incelediğimizde, yaşamış olduğumuz şeyleri kavrar ve onların anlamına varırız.

Ben de o akşam, aklımdan başarıma içtiğimi geçiriyor ve bunun kendi sonumun görkemli bir kutlanışı olduğundan hiç mi hiç kuşkulanmıyordum.

Ve hiçbir şeyden kuşkulanmadığım için de ertesi sabah keyifle uyandım. Klara yanımda hala mışıl mışıl uyurken, Bay Zaturecky'nin mektubuna iliştirilmiş olan makaleyi aldım, eğlenceli bir kayıtsızlıkla ayakta onu okumaya koyuldum..."

13 yorum:

gay_yor dedi ki...

bende bilgisayardan neredeyse hiç anlamayan biriydim, ama şimdi şuraya kadar gelebilmişim diyorum:)
nice yaşlara,bu hoş yazılarla burada olmanız dileğiyle..
yüreğinizle kalın..

Parpali dedi ki...

Nice yeni yıllar, yeni yazılar diliyorum. Çünkü ben burada olmaktan çok mutluyum...

aysema dedi ki...

Sevgili Gay-yor,

Çok teşekkür ederim. Öğrenme isteğimiz hiç tükenmesin. Daha öğreneceğimiz çok şey var...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

İyi ki sizler de varsınız. Her biriniz ayrı bir tat, başka bir güzellik...Teşekkürler.

Sevgiyle kal...

kelime dedi ki...

"Gülünesi Aşklar"ı çok severim. Bir öyküde armut ağacını arkadan geçen tanklardan daha çok önemseyen bir anne vardı. (tanklar geçici, armut ağacı kalıcıdır)

Sizden daha çok yazılar ve fotolar bekliyoruz.

Herkese örnek oluyorsunuz. Başlamak zor, başlayınca sonu yok!

sevgiler
kelime

Galeni dedi ki...

Sevgili Öğretmenim
Bizim bloğa dışarıdan yorum yazan ilk insan sizdiniz. Yüreklendiren, özendiren yorumlarınızla her zaman destek oldunuz. Buna karşın her zaman severek okuduğum bloğunuza yaptığım derme çatma yorumlarla yanınızda olmaya çalışıyorum. Hata ve kusurlarımızı eğitmen kişiliğinizin hoşgörüsünde eriteceğinizi umarak...
internet exploreri ilk açışımda hemen sizin bloğa gitmek bende artık alışkanlık oldu :)
Nice yıldönümlerine...

aysema dedi ki...

Sevgili Kelime,

Çok teşekkür ederim. Ben de sizin yazdıklarınızı büyük bir dikkatle okuyorum.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Galeni,

Yorumların ve yazılarından her zaman büyük keyif aldım. Hele üçüncü çocuğum olma teklifini yazdığın yorumun beni hala gülümsetiyor.

Hepiniz iyi ki varsınız. Yazmaya, okumaya, öğrenmeye devam.
Hepinizden çok şey öğrendim ben de...

Teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Mutlu yıllar.Sizi takip etmeye devam edeceğiz.Yolunuz açık ve aydınlık olsun. Yazamasakta iyi bir okur olmaya çalışacağız.
EMİR:)

aysema dedi ki...

Sevgili Emir,

İyi ki varsınız, iyi ki okuyorsunuz.Bunu bilmek bendeki yazma isteğini güçlendiriyor.

Hepimizin yolu açık , aydınlık olsun.
Çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Sevgili Hocam;

Öncelikle Sizi bu bloğu yapmak ve teknolojinin nimetlerinden yararlanmak için teşvik edenleri tebrik ediyor, Sizi de Bloğunuz'daki yeni yaş gününüz için kutluyorum. İyi ki varsınız, İyi ki yazıyorsunuz. Saolun, varolun

A.ÖZTÜRK

aysema dedi ki...

Teşekkürler Sevgili Öztürk,

Siz de iyi ki varsınız, iyi ki okuyor ve yazıyorsunuz.

Adsız dedi ki...

Sizi sessiz sessiz okumayı sürdürüyoruz. Nice doğum günlerine...