29 Ekim 2008 Çarşamba

MİLLİ EĞİTİM BAKANINA AÇIK MEKTUP

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ

ve İLK CUMHURBAŞKANIMIZ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK




MÜJDE:
MİLLET MEKTEBİ AÇILIYOR...








ATATÜRK , TÜRK HARFLERİNİ HALKA ÖĞRETİRKEN



MİLLİ EĞİTİM'DEN BEKLENENLER:


1) Her şeyden önce bilgisizliği ortadan kaldırmak gerekir. Bu nedenle milli eğitim programımızın, milli eğitim siyasetimizin temel taşı, bilgisizliğin giderilmesidir...

2) İlk ve orta öğretim mutlaka insanlığın ve uygarlığın gerektirdiği bilim ve tekniği versin... Çocuklar okuldan çıktığı zaman hayatta başarı göstermeyi sağlayabilsin.

3) Eğitimde üçüncü olarak yapılması gereken toplumun değişen gereksinimlerine göre ara meslek sahiplerinin nitelik ve nicelik açısından geliştirilmesini sağlamaktır. Meslek lisesi diyince sadece İmam Hatipler akla gelmemeli. Mezun olanlara eğitimlerine uygun iş ortamının sağlanması önemlidir.

4) Eğitimde çok önemli bir başka konu da üst düzeyde bilimsel araştırma yapacak , uzman niteliğine sahip meslek insanı yetiştirecek üniversitelerin gerekli donanıma sahip olmasıdır. Bilimde ilerleme üniversitelerin geliştirilmesiyle olur. Tabela üniversiteleriyle bunu yapamazsınız.

5) Bir başka çok önemli bir konu da güzel sanatların gelişmesini, insanların duygularını, düşüncelerini belirtmelerini,topluma duyurmalarını sağlamaktır.

Atatürk, her alanda sanatçının yetiştirilmesi ve toplumda saygın bir yer edinmesi için gereken her çabanın gösterilmesini istemiştir. Bu amaçla konservatuarlar, sergiler, konserler, müzeler, tiyatrolar yolu ile güzel sanatları sevdirmek ve yaygınlaştırmak için o koşullar içinde büyük atılımlar yapmıştır.Siz neler yapıyorsunuz bu konuda?

6) Ve eğitimde başarı sağlamanın en önemli yolu ise kadın haklarından asla ödün vermemektir. Kadınları erkeklerle eşit bir birey olarak görmek ve göstermektir. Bu durumu herkesin içine sindirmesidir.

Atatürk eşitsizliği iki aşamada kaldırdı. İlk önce, kadınlara 1930 yılında belediye seçimlerine katılma hakkı verildi. 1934 yılında yapılan Anayasa değişikliği ile de kadınlarımıza milletvekili seçme ve seçilme hakkı tanındı.

Atatürk: " Bu karar Türk kadınına toplumsal ve siyasal hayatta bütün milletlerin üstünde yer vermiştir. Çarşaf içinde, peçe altında ve kafes arkasındaki Türk kadınını artık tarihlerde aramak gerekecektir."

Ne yazık ki bugün üniversiteye öyle girmek istiyorlar! Siz de bunları destekliyor musunuz?

Bugün Cumhuriyet Bayramımızı Kutluyoruz. Sizin de bayramınız kutlu olsun.

Sizden Ramazan ve Kurban Bayramlarında hep kutlama mesajı geliyor telefonuma, ancak milli(ulusal) bayramlarımızda nedense Atatürk Cumhuriyetinin biz öğretmenlerini anımsamıyorsunuz. Sizce sadece dini bayramlarımız mı kutlanmayı hak ediyor? Milli Eğitim Bakanı olarak Milli Bayramlarımızı kutlamak neden aklınıza gelmedi ki ?

Bu telefon paralarını kendi bütçenizden mi karşılıyorsunuz? Bakanlığınızın bütçesinden karşılıyorsanız yazık değil mi? Kaynakların çok kıt olduğunu biliyorum. Bunun yerine eğitime harcasanız bu paraları daha yararlı olmaz mı?

Lütfen Kurban Bayramında bana kutlama iletisi göndermeyiniz, diğer öğretmenlere de...Eğitime harcayın telefon paralarını.

Biliyorum, okumayacaksınız bu yazıyı. Okusanız da önemsemeyeceksiniz. Sizin önemsedikleriniz başka biliyorum. Ama ben önemsiyorum Milli Eğitim Bakanlığını. Eğitimin önemini kavrıyorum. Ve yazımı Atatürk'ün şu sözleriyle noktalamak istiyorum:

" Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler memleketi olamaz. Türkiye Cumhuriyeti her alanda doğru yolu gösterecek , uyaracak güçtedir. Biz uygarlığın bilim ve fenninden güç alıyoruz ve ona göre yürüyoruz. Başka bir şey tanımayız."

0 yorum: