19 Ekim 2008 Pazar

SİGARANIN DUMANI


Size de komik gelmiyor mu? Televizyonda film izliyorsunuz...

Öfke var mı ? Var.
Argo var mı ? Oooo hem de nasıl var.
Cinayet yok! Olmaz mı ? Hem de en kanlısı!
Yalan, dolan, aldatma ? Hepsi var... Hatta bunlar haberlerde bile var.

Peki bunlar gösterilirken çocukları korumak amacıyla sansürleniyor mu ? Hayır. O zaman bunlar zararsız!..

Zararlı olan tek şey sigara ! Her türlü pislik serbest, sigara güya saklanıyor!

Sigara çıkarmak serbeset, yakmak serbest, dumanını savrulurken göstermek serbest... Sadece ağza götürülünce gölgelenecek!

Neden? Özendirmeyelim!

Ya bu mantığa çocuklar bile güler. Yarardan çok zararlı bence. Öyle yapmasalar filme yoğunlaşmış izleyici belki de farketmeyecek ... Ama içenin de içmeyenin de aklına getiriyorsunuz böyle yaparak. Hangi sivri zeka buldu ki bunu?

Sadece Türk filmlerinde yapmıyorlar bunu. Diyelim ki bir kovboy filmi izliyorsunuz çok eskilerden. Elinde çift tabanca, tüm kasabalıyı yere seriyor; ağzında da sigara! Her şeyi tüm ayrıntılarıyla görebilirsiniz, sigarayı asla!

Sigara görünmüyor ama, dumanı halka halka tüm kızılderilileri toplamaya yetiyor!..

Tuhaf mıydık, yoksa son zamanlarda mı böyle olduk? Bilen var mı?

13 yorum:

Adsız dedi ki...

SEVGİLİ HOCAM;
Biz 'Tam gariplikler ülkesiyiz' denilirken, herkes gariplik aramaya başlamamışmıydı. Bu gariplikler sürerken, Bir Devlet yetkilisinin " Şeyini şey ettiğimin" diye hitap ederken, bir sigara dumanından ne aranıyorki ?
Duman yasaklanacaksa; Fabrikalarının bacalarından, konutların filitresiz çıkan simsiyah kara lekelerinden, derelerde akan o pis lağımlardan, minik yavrularımızı koruyacaksak eğer, TVlerdeki ki sigara görüntüsünü izole edeklerine bunları izole etsinler, bir hal çaresine baksınlar.
NOT: Başarımı mesajınızla paylaştığınız için bu vesile ile teşekkür ederim

aysema dedi ki...

Sayın Ahmet Öztürk

Röportaj dalında gazetecilik ödülü almanıza çok sevindim. Bir kez de burada kutlamak isterim. Devamını dilerim.

Ayrıca benim yazımı yayınladığınız için de çok teşekkür ederim.

Doğru söylüyorsunuz, çocuklar için de büyükler için de o kadar büyük tehlikeler var ki... Ama onların çözümüyle kim uğraşacak. En kolay sigara, ağza bant taktın mı çalışmış , sorun çözmüş oluyorsun.
Bana çok komik geliyor.

kelime dedi ki...

Merhabalar,
Sigara içmiş ve bırakmış biri olarak, TVde de olsa sigara görmemenin bana iyi geldiğini söyleyebilirim. Göz görmeyince gönül katlanıyor mu nedir... Kovboyun elinde silah görünce ateş edesim gelmiyor ama, ağzında sigara görünce canım istiyor. Hatta bir filmde ne kadar yakıyorlar fosur fosur canım istiyor. O nedenle ben sigaranın sansürlenmesini destekliyorum.

Sevgilerimle...
kelime

aysema dedi ki...

Sevgili Kelime,

İşin bir de bu yönü var değil mi? Sigarayı bırakmayı başardığınıza göre bununla da başedebilirsiniz sanırım.

Sigarayı bırakabilenlere büyük saygı duyuyorum. Sizi kutlarım.

Ancak sağlığı tehdit eden o kadar şey varken hiçbir şey yapmayanları eleştirmek de istemiştim. Çocukları koruma adına sadece bunu yapmak yeterli mi?

Komik geliyor bana...

Teşekkürler, olaya farklı bir bakış getirdiğin için.

Parpali dedi ki...

Çok komik bir görüntü oluyor. Hareket eden bir yuvarlak piramit. Üstelik duman da tütüyor bu piramitten. Dikkati tamamen o kısma yönlendiriyor. Görse de, görmese de o sigarayı, bir şekilde muhakkak düşünecek herkes. Kaçarı yok ki.
Sigaraya başlamanın bir seçim olduğunu düşünüyorum ben, nedense. İçmeyen ama yaşadığı ev içinde haddinden fazla sigara içilen biri olarak. Annemin, karşımızda sigara içerken, bize "sigara içmeyin" demesini ne kadar etkili buluyorsam, bu piramidi de en az o kadar etkili buluyorum.

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Bazan kötü örnekler de işe yarıyor.

Ben de o kötü örnek annelerdenim ne yazık ki... Bunun iyi yanı çocuklarım sigara içmiyor. Kurtulmak isteyip de başaramayanları görenlerin bu duruma düşmemek için hiç başlamaması gibi bir tesellisini mi arıyorum bilmiyorum.

Senin de onlardan olman beni mutlu etti, çocuklarımda olduğu gibi.

Bu duruma düşmek acı veriyor bana.
Bu duruma düşmek istemeyenlere önerim, lütfen hiç bulaşmayın, başlamayın.

Kurtulmak olanaksız değil, bunu başaranlar var, ama çok zor. Bunu kendimden biliyorum. Ve en kısa sürede bırakmak istiyorum.

Parpali dedi ki...

Annemle bu konuyu çok konuştuk, çok da kavga ettik. Hala da devam eder bu hal. Ama ne yazık ki bırakamıyor hala. Dilerim en kısa zamanda kurtulursunuz, tüm sigara tiryakileri...

kelime dedi ki...

Bence sigarayi birakmak icin istemek gerekiyor. Istiyorum ama birakamiyorum demek dogru degil. Gercekten istemiyorsunuz cunku.

Bazi arastirmalar var, ornegin tvde intihar haberleri artinca, intiharlarin da buna bagli olarak arttigi gibi. Bence TVde belirli bir denetim olmasi sart. Sadece sigara degil, intihar haberleri de, siddet goruntuleri verilmemeli.

Sigaraya baslamanin en buyuk nedenlerinden biri ozentidir. TVdeki kovboy gibi, ya da Rita Hayword gibi tuturebilmek. Bu yuvarlaklar o imajlari zedeliyor. Komiklestiriyor. Bence ozenme ihtiyacini azaltabilir. Yabana atmayin:) Imaj herseydir gunumuzde.

Bir arastirma yapilsa, TVde biri her sigara yaktiginda, izleyicilerin de ellerini sigaraya uzattiklari gorulur diye tahmin ediyorum. Sosyal iciciler oyledir.

Sevgilerimle...

Parpali dedi ki...

Ben konuyu bir tiryaki açısından değerlendiremiyorum haliyle. Sigara yakan birini gördüğümde benim aklıma ilk gelen camı açmak olur çünkü. :) Ama özenti konusunda haklısınız. Neredeyse çocuk denecek yaşlarında, toplumda bir yer edinmenin gereği sandıkları için sigaraya sarılanlar var.

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Kavga çözüm değil. Canı sıkılacağı için daha çok içme gereksinimi duyacaktır.

Ben de camı açıyorum mutlaka.Hatta birkaç camı birden açıyorum.

Bırakmak istiyorum, ama...

aysema dedi ki...

Sevgili Kelime,

Gerçekten bırakmak istiyorum, ama...

İşte bütün sorun bu "ama" da saklı. Tedavi olmayı bile düşünüyorum. Dur bakalım bi deneyeyim...

Teşekkürler öneri ve destek sözlerinize...

kelime dedi ki...

Belki torundan sonra bırakırsınız? Bahane olur:)

Sevgiler.

kelime

aysema dedi ki...

Ben torundan önce bırakmak istiyorum Sevgili Kelime, ama...