13 Ekim 2008 Pazartesi

YOKSULUN SIRTINDAN




Tolga Sağ'dan dinlemiştim türküyü ilk kez. Yüreğime işlemişti...

"Yoksulun sırtından doyan doyana,
Yiğit muhtaç olmuş kuru soğana...

Bilmem söylesem mi, söylemesem mi?"

Evet ben de düşünüp duruyordum, ne yazayım, nasıl yazayım diye... Yine de daha zaman var, yazarım bir şeyler derken yarın kısa bir yolculuğa çıkmamız gerekti. Ben de bu akşamdan yazıp göndermeye karar verdim erken erken...

" Açım, kara toprak, açım, duyasın biraz,
Kara öküzle beraber açım bu gece.

O düşünür, düşündükçe doyar,
Ben düşünürüm, düşündükçe acıkırım.

Açım, kara toprak, açım, duyasın biraz,
Açlık saklanılamaz. "

Ne güzel söylemiş Dağlarca. "Açlık Saklanılmaz." Saklanılmıyor da...

Televizyonlarımızda bazan çöplükten yiyecek toplayan çocuk görüntüleri yansır ya gözlerimize, üzülürüz. Üzülmekte de haklıyız. Her insan, insana yaraşır şekilde yaşamalıdır. Hiç olmazsa çocuklar yeterli ve dengeli beslenmelidir. Ama şunu da unutamayız değil mi ? Bazı çocuklar çöplüklerinde bile yiyecek bulamıyor!.. Evet... çöplüklerdekilere de razı...

Bir yanda açlıkla savaşan insanlar, öte yanda şişmanlıkla... Çelişki değil mi bu?

Şimdi tam da bu sırada "Bilmem söylesem mi, söylemesem mi?" diyen Tolga Sağ'ın türküsüne kulak vermez misiniz?

"Yoksulun sırtından doyan doyana..."

Ve ardından bir kez daha Fazıl Hüsnü Dağlarca :


" Yersin içersin sofrasından, üç yüz senedir,
Kuvvetlisin ama kuvvet hak değil.
Bakımsızlıklarla göçüp gitmiş bir cihan
Mevsimler soğumuş, sular azalmış,
Buğday, Selçuklulardan kalan başak değil."

Ve bu kez Tevfik Fikret koşup geliyor uzaklardan. Haykırıyor doymazlara...

"Yiyin efendiler yiyin,
Patlayıncaya, tıksırıncaya kadar,
YİYİN..."

YİYİN, YİYİN, YİYİN... Çatlayıncaya kadar yiyin !

Yoksulları, açları da hiç, ama hiç düşünmeyin!? Sadece oy alabileceklerinize biraz kırıntılarından koklatın! Adına da yardım diyin, kargalar da gülsün halinize... Ya da kameralara göstere göstere savurun yardımlarınızı... Paketlere ulaşamadan yesinler birbirlerini yoksullarımız !

"Ya ana kalk
Ya kadın yürü
Ya oğul koş

Bir anlamın gereken kurtuluşuna...
Kara derisi sırtında, yüreğini göğsünde taşımakta..."

Haydi Dostlar, ellerimizi birleştirelim. Güçlerimizi birleştirelim... Yüreklerimizi birleştirelim... Artık açlıktan kimse ölmesin! Tokluktan da!...

"PENCERENDEN ULUSLAR GÖRÜR BİRBİRLERİNİ
BİR MUM DEĞİL BİR İNSAN YANAR TÜRBENDE."

Yine Dağlarca'nın dizeleri... Onunla sonlamak istiyorum yazımı:

" Gün doğar, tarla kuşları uçuşurlar,
Ağır bir aydınlık , bildiğin şafak değil.
Öyle dalmış ki yüzyıllar süren uykusuna,

UYANDIRMAZSAN
UYANACAK DEĞİL... "


10 yorum:

handan dedi ki...

mimledim sizi! tasarruf önerileri; yazı için;

http://handannkaleminden-handan.blogspot.com/2008/10/tehlike-annda-ilk-kurtarlacak.html

Parpali dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Parpali dedi ki...

"Gah çıkarım gökyüzüne, seyrederim alemi,
Gah inerim yeryüzüne, seyreder alem beni"

Görebilseler artık, nedir, nedendir bu olanlar...

Elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Rahmetli İNÖNÜ namuslular sayısı artmalı demişti.... Ne zaman artacak acaba?
EMİR:)

gay_yor dedi ki...

işte bu fotoğraf herşeyi anlatıyor zaten..

aysema dedi ki...

Sevgili Handan,

Teşekkür ederim. Bu konuda yazacağım.
Mimlenmek de güzelmiş...

aysema dedi ki...

Yorumu kim sildi, neden sildi, ne yazmıştı?

Meraktan ölüyorum! Yine gel, yine yaz.

Lütfen...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Ben de Orhan Veli'ye sordurayım mı?

Bu düzen böyle mi gidecek?
Pireler filleri yutacak;
Yedi nufuslu haneye
Üç buçuk tayın yitecek?

Ne dersin böyle mi olacak? Yoksa dur mu diyeceğiz haksızlıklara, yoksulluklara, yoksunluklara?

aysema dedi ki...

Sevgili Emir,

Biz, siz, onlar el ele verip namussuzların namussuzluklarını yerdiğimiz zaman...
Ve ondan da önemlisi namusluların arasındaki yerimizi aldığımız zaman...
Ve nerede iyi, güzel, doğru olan bir çalışma varsa bunu gerçekleştirenleri
yüreklendirdiğimiz zaman diyelim mi?

Çok teşekkür ediyorum yorumlarınız için ayrıca...

aysema dedi ki...

Sevgili Gayyor,

Haklısın... Keşke kimse bu görüntülere konu olmasa. İnsanca yaşayabileceği bir dünyaya kavuşsa herkes.

Teşekkürler...