9 Kasım 2008 Pazar

DEMİŞ Kİ MUSTAFA KEMAL




........

"karanlıkta sönüp yanan isli fenerleri
uzak uzak
allahım
memleketim

demiş ki mustafa kemal

".... memleket demiş
asri medeni ve müreffeh olacaktır
behemehal
bu demiş bizim için bir hayat davasıdır. "
923'te demiş"


..............


"BEN SANA MECBURUM BİLEMEZSİN
ADINI MIH GİBİ AKLIMDA TUTUYORUM
BÜYÜDÜKÇE BÜYÜYOR GÖZLERİN
BEN SANA MECBURUM BİLEMEZSİN
İÇİMİ SENİNLE ISITIYORUM"


Attila İlhan'ın dizeleriyle seslenmek istedim Atamıza...

Ve Mustafa'yı izlemeye gitmedim, gidemedim...
Bu belgeseli içime sindiremedim...
Kulaklarımda B. K. Çağlar'ın gür sesi:

"Oyyy Atatürk oyyy
Getir dudaklarını birbir alnımıza koy
Dağlansın ateşinle bu soy"


BİN YIL GEÇSE ARADAN IŞIK GİBİ YOLUMUZU AYDINLATACAKSIN...

11 yorum:

gay_yor dedi ki...

mustafa ya gitmeyi düşünüyordum ama kararımı verdim gitmeyeceğim..yapılan olumsuz eleştirilerden dolayı değil ama hiç bir film veya belgeselde onun kokusunu alamayacağım için..
ve Atilla İlhan'ın şiiri ne kadar yakışmış Atamıza..
(not:sarı zeybek belgeselinde ona birazda olsa yakın olmuştum..ama keşke o son anlarında o sarayda yanında olabilseydim..keşke o neslin çocukları olabilseydik)

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

hala karar veremedim gidip gitmemeye. Söylenenlerin etkisi altında kalırım falan diyorum. Ortalık bir durulsun öyle gideceğim. Sevgiler size

aysema dedi ki...

Sevgili Gayyor,

Güne bu güzel yorumlarla başlamak günümü aydınlattı... Tüm günlerimiz aydın olsun, geleceğimiz aydınlık olsun.

"Sarı Zeybek" i ben de beğenerek izledim. Hüzünle seygiyle izledim.

Ama bu başka... "Mustafa" zamane bakışı olmuş. Taraflı olmuş. Biraz ordan biraz burdan olmuş... Açıkgözlük yapıp herkese gülücükler gönderilmiş. Bu nedenle de geri tepmiş. Kimseye yaranamamış.

Sevgiyle kal.

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Yorumun beni sevindirdi, teşekkür ederim.

"Mustafa" konusunda yapılan eleştirileri ben de dikkatle okudum,dinledim. Ama en çok da Can Dündar'ın eleştirilere verdiği yanıtları irdeledim.
Genç Bakış'ta gençleri ve Can Dündar'ı dinleme olanağını yakaladım.

Ve izlememe kararımı Can Dündar'ın yanıtlarına bakarak verdim. En azından sinemada izlemeyeceğim. Yakında TV'lerde sık sık gösterilir zaten. Orada izlerim. Gerçi sinemanın yerini tutmuyor ama olsun.

Etki altında kalmamak gerekiyor gerçekten.

Sevgilerimle, dostça kalın.

pRncfRn dedi ki...

Aysema'cığım, teşekkürler...

pRncfRn dedi ki...

Şunun için teşekkür ettim, içi boşalmış, AtatürkÇÜLÜK yapmadığın için!

Yapanlara da prim vermeyelim, Ata'mı seviyorum deyip, ne oldukları belli olmayanlara özellikle!

aysema dedi ki...

Haklısın Prncfrn,

Atatürk'ü sevip, eserlerinin, bilinçli ya da değil, bir bir yok edilmesine sessiz kalmak yakışmıyor kimseye.

Keşke 10 Kasım'da herkes bir Atatürk resmi yayınlasa blogunda...Bizim için Atatürk ilke ve devrimlerinin vazgeçilmez olduğunu dost düşman görse... Bunu da içinden gelerek yapsa...

Duyarlılığın için ben de sana teşekkür ederim.

pRncfRn dedi ki...

Malesef Atatürk resmi/fotoğrafı yayınlamak bir işe yaramıyor!

aysema dedi ki...

İnan, sadece fotograflarının bile tüm bloglarda yayınlanması önemlidir. Bu bile birilerini dikkatli olmaya yöneltir.

Onun fotoğraflarını kaldırmak kimlerin rüyalarını süslüyor, bir bilsek! O bile bugün çok önemli Prncfrn...

Sevgilerimle...

pRncfRn dedi ki...

Ben kesinlikle bu düşüncenize katılmıyorum aysema, onun fotoğraflarını koymakla, onu anmakla birşeyler değişmez, birşeyler yapıyor görünüp hiçbir şey yapmadığımız için bu haldeyiz. Nefret ediyorum bu gösteri oyunlarından hele ki buna Atatürk'ün alet edilmesinden.

Saygılar.

aysema dedi ki...

"Bunu da içinden gelerek yapsa..." demiştim ya! Hiç olmazsa bunu yapsa!

Belki de kendimi kandırıyorum, ne bileyim. Ama şunu kesinlikle biliyorum. Atatürk aydınlığında yaşamak için çalışan, okuyan,öğrenen,araştıran insanlarımız var. Bugün hala ayakta isek onlar var olduğu içindir.

Sevgilerimle...