22 Kasım 2008 Cumartesi

OSMANLI CUMHURİYETİ

YA ATATÜRK OLMASAYDI?


Filmi Alanya Damlataş Sinemasında dün izledim. Doğrusu ön yargılıydım giderken. Ama çıkarken iyi ki de, iyi ki de gitmişim, dedim...

Yine karga kovalamayla başladı bu film de . Canım sıkıldı. Yetti gayrı, dedim içimden. Sonra Yedinci Osman ve saray çevresiyle tanıştım. Amerikalıların iç düşmanlarla işbirliğine tanık oldum. İngiliz'in, Fransız'ın iştahlı bakışlarıyla pay kapma çabaları, Avrupa Birliğine belki yirmi, otuz yıl sonra girebilirsiniz söz verişlerine kanan çıkar düşkünlerini gördüm perdede. Vatanı, kendi saltanatı uğruna, satanlarını tanıdık.

Vatan severlerin, işbirlikçilerin düşürdüğü tuzakla, Amerikalılarca öldürülüşüne, bunu da "Padişaha darbe yapacaklardı, terör örgütü bunlar!" yalanıyla süsleyerek sunuşlarını, bize biraz tanıdık gelerek izledik.

Ve filmin sonunda kafese kıstırılmış tutsak kuşu ( ulusumuzu) özgürlüğüne kavuşturan O, kendi küçük yaptıkları büyük mü büyük Mustafa çıkıyor ortaya ...

Ya Atatürk olmasaydı ?

Bugün Atatürk sayesinde, onun kurduğu onurlu,( Laik- Demokratik-Sosyal-Hukuk Devleti) Cumhuriyetin nimetlerinden yararlanarak caka satanlar! Sizler gidin bu filme, izleyin. Atatürk olmasaydı bugün nerede olurdunuz, bir düşünün bakalım! Atatürkçülük yok olursa siz de yok olursunuz, be gafiller! Bugün size gösterilen saygının Atatürk Türkiye'sinin saygınlığından olduğunu hala anlamadınız mı? O'nun kurduğu Cumhuriyetin gücü hala düşmanlarımızı titretmiyor mu? Sizin yardımınıza gereksinim duyuyorlar yıkmak için! Bu kadar alçak mısınız?
Yoksa hala umut var mı tarihten ders almak için?

19 yorum:

Adsız dedi ki...

Atatürk sayesinde; Sizin ve tüm Öğetmenlerin Öğretmenler günü kutlu olsun.
EMİR:)

pRncfRn dedi ki...

Gitmeliyiz o zaman aysema evet?

gay_yor dedi ki...

mim lendiniz efendim haberiniz var mı bloguma lütfen:)

gay_yor dedi ki...

bu arada öğretmenler gününüzü en içten dileklerimle kutluyorum..

Parpali dedi ki...

Resmi makamlar size hiç söz hakkı tanımadan yapacaklar yine kutlamalarını. En değerli olanın sizin söyleyecekleriniz olduğunu bildiklerinden ve bundan korktuklarından. Öğretmenler gününüz kutlu olsun.

galeni dedi ki...

Ya öğretmenim ilk kutlayan ben olayım diye sabahın köründe koşturdum sitenize ama millet coktan yetişmiş bile :)
Öğretmenler gününüz kutlu olsun sevgili öğretmenim

handan dedi ki...

aysema; blogumda bir çağrı var. sanırım ilgilenirsiniz.

http://handannkaleminden-handan.blogspot.com/2008/11/ar.html

selamlar

DemotikE dedi ki...

Selamlar.
Öğretmen dostlarımı sabahtan kutlamıştım.
Bu ortamda da 2 dostumu kutladıktan sonra siz aklıma geldiniz. Yeni dostluğun cilvesi.
Bağışlayın.:)
Nezdinizde, tüm öğretmenlerimizi bir kere daha kutlarım.
Dostça kalın.

Adsız dedi ki...

Sevgili hocam, aynen bende sizin gibi ön yargılıydım.Filmi izlememe konusunda elime fırsat geçtiğinde bende izleyeceğim. Bu arada öğretmenler gününüzü kutluyorum.

A.ÖZTÜRK

aysema dedi ki...

Sevgili Emir,

Atatürk Türkiyesinde yaşamaktan onur duyan herkesin tüm günleri mutlu olsun.

Sabah sekizde uzun bir yolculuktan sonra eve geldim. Yorumlarınız beni inanılmaz mutlu etti. Çok teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Prncfrn,

Gitmek gerekiyor bence de. Yazılarınızı okumayı özledim.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Gayyor,

Çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum.

Sabah sekizde eve döndüm. Bloguna uğrayacağım ilk fırsatta.

Sevgiyle...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Teşekkür ederim güzel sözlerine.
Milli Eğitim Bakanımız bizim paralarımızla bizlere hala kutlama mesajı gönderiyor. Böylece görevini yaptığını sanıyor.

Köy Enstitüleri,Eğitim Enstitüleri,Öğretmen Okulları kapatıldı. İmam Hatip Liseleri çığ gibi açıldı. Taşımalı Eğitimle de köylerden öğretmenler çıkarıldı. Köylerde sadece imamlar var şimdi.
Kaçak, resmi Kuran Kursları adı altında kendilerine uygun sözde eğitim yapılıyor.

Bu ortamda Öğretmenler Günümüzü kutluyorlar kendilerince!

Yine de umudumuzu yitirmeden gerçek öğretmenleri çalışırken yalnız bırakmamalıyız. Velilere de çok iş düşüyor...

Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Galeni,

Öyle güzel yüreğin var ki, ilk olmuş son olmuş hiç önemli değil. Eve gelip bu iletilerle karşılaşmak çok güzel.
Bu yıl Öğretmenler Gününü 16 saat süren bir yolculuk ortamında geçirdim. Dinlenmeden yorumlarınızı okudum. Ne güzel...

aysema dedi ki...

Sevgili Handan,

En kısa sürede uğrayacağım.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Demotike,

Dost! Ne güzel bir sözcük...
Yeni ya da eski önemli mi? Dost olmak, dost kalmak, dostlukla güzellikleri paylaşmak değil mi aradığımız? Teşekkürler.

Ben de tüm öğretmenlerimizi ve öğretmen dostlarını selamlıyorum.

Dostça kalın.

aysema dedi ki...

Sevgili Öztürk,

Çok teşekkür ederim güzel dileklerinize...

İzlemekte yarar var.

Sevgilerimle...

DemotikE dedi ki...

Kıymetli Aysema;
Elbette dostluğun eskisi yenisi olmaz.
Doğrusu şu ki benimki, bir bakıma özürdü... :)
Hoşgörü çizgisinde, inceliğinize ayrıca teşekkürlerimle.
Dostlarınızın ve dostluklarınızın daim olması dileklerimle.
Dostça kalınız.

aysema dedi ki...

Sevgili Demotike,
Tekrar çok teşekkür ederim. Aynı dilekler tüm dostlara gitsin.

Sevgiyle kalın.