4 Aralık 2008 Perşembe

AH ÇANTAM VAH ÇANTAM MİMİ GELDİ

İşte benim şu sıralar kullandığım çantam... Sizler için bir şey ifade etmese de benim için çok önemli. Küçük kızımın armağanı. Büyük kızımın aldığı çantalarım da var.Haksızlık yapmamak için söylüyorum bunu... Neden alışveriş sevmediğim de anlaşılmıştır sanıyorum. Onlar benden zevkli.

Kaç zamandır , şunu bir düzeltsem diyordum. Sevgili Rüyayla mimlemiş beni! "Yüreğinizi açtınız; çantanızı da dökün bakalım!" demiş. Nasıl da fark etti bu karışıklığı? Onun sayesinde düzeltmiş olacağım. Son olarak eşim "Şu gereksiz şeyleri ne tutuyorsun, at gitsin!" diye söylenerek ayıkladığından eskiye oranla daha az şey var içinde, ama yine karışık. Saatlerce telefonum çalıyor ben buluncaya kadar. Anahtar da bir türlü elime gelmiyor... Sizin de oluyor mu bilmiyorum?

Resimleri beğenmeyeceksiniz biliyorum. Ben de beğenmedim. Fotoğraf makinesine nicedir film almayı unuttuk. En kısa sürede almalıyız. Cep telefonumu değiştireceğim zaman, kameralı alacağım. Bunu sadece size söylüyorum. Öğrencilerim, çocuklarım duymasın, aramızda kalsın! " Ne gereği var!" demişliğim çok da... "Büyük lokma ye, büyük konuşma!" boşuna söylememiş atalarımız...

Haaa yukarıdaki bilet dün akşam girdi çantama. Küçük kızımın dönüş bileti, buradan aldık. Bayramda geliyor da... Yaşasın!..

Resimler güzel olmadı, ama inanın çok uğraştım. Önce böyle çektim bilgisayarın kamerasıyla... Bilsisayarı yatırarak, olmadı. Karanlık çıktı! Yok yok çiçek çantadan çıkmadı. Fiskos masasında zaten duruyordu, dekor olur diye kaldırmadım. Önüne dizdim çantamdakileri, utandılar mı ne? Görünmüyorlar...

Sonra saçtım büyük masanın üstüne bir de böyle çektim. Tek tek çekmeyi denedim, ben de çıktım perişan halimle vazgeçtim onlardan.

Efendim, görünenleri özetleyeyim. Kitabım, ilaçlarım (sadece tansiyon hapı var kullandığım. Diğerleri Parol ağrı kesici ve aspirin), telefonum, iki tane pilot kalem, biri siyah, diğeri kahverengi tokam, otobüs bileti, gözlük kabım,tarağım ön sıralarda...

Arkada cüzdanım var. Açık, ama uzak koydum onu. Yok yok parayla ilgili değil, çocuklarla birlikte resmimiz var, iyi seçilmesin diye öyle uzaklaştırdım. Kasıt var bunda.

Kimliklerim, banka kartım, kimlik gibi kullandığım ehliyetimin içinde bulunduğu ikinci cüzdanın ucu görünüyor sadece... Bunda kasıt yok, acemi fotoğrafçılığımdan öyle çıkmış anlaşılan.

Makyaj malzemelerim de var. Biri yeşil, diğeri siyah iki göz kalemi, üç tane de ruj görüyorum resimde...El kremi ve şemsiye de varmış çantamda. Karadenizin havası belli mi olur, değil mi?

Islak mendil paketi var, bir tane de Kervan restaurant Cafe'den çantama attığım tek kullanışlık ıslak mendil çıktı çantamdan...

Hepsi bu kadar. Ben neler gördüm, bir bilseniz! Çok çanta karıştırmışlığım vardır. ÖSS, Açık Öğretim Sınavlarında bayan polis gelemeyince aramayı bana da yaptırdılar yıllarca... Özellikle türbanlıların çantasında inanın yok, yok! Kaç kez elim makyaj çantalarındaki kremlerin içine girdi yanlışlıkla... Diğer çocuklar bir küçük cüzdanla gelirken, türbanlılar içi tıka basa dolu,neredeyse, valizle...

Kimleri sobelesem ki... Haydi Parpali, Laleninbahçesi,aydanatlayan kedi,kitapkurdu, Handanınkaleminden, Prncfnc, sobelendiniz! Kolay gelsin hepinize...

12 yorum:

handan dedi ki...

oyy çanta sobesi gelmiş ama benimki fotograflı değil yazısı var hemen güncellerim.

aysema dedi ki...

Şimdi bakacağım.

pRncfRn dedi ki...

En sade çanta buydu galiba, güzel :)

Ve mimlendim galiba ama bu çanta meselesini dökmeli miyim bilmiyorum, özeldir benim çantamın içi. Yazmazsam kızmazsın değil mi aysema?

Ruyayla dedi ki...

Keşke benim çantamda bu kadar boş olsa :(

Ne güzel ferah ferah :)

kelime dedi ki...

Çanta güzelmiş:)
sevgiler

kelime

aysema dedi ki...

Sevgili Prncfrc,

Neden kızayım ki?
Çok güzel yazıların var, onları okuruz biz de...

aysema dedi ki...

Sevgili Rüyayla,

Siz o çantayı emekli olmadan önce görebilseydiniz bir de...

Zaman yaşamlar gibi çantaları da sadeleştiriyor galiba.

aysema dedi ki...

Sevgili Kelime,

Kızımın armağanı olduğu için ayrı bir güzelliği de var o çantanın... Kızımla kol kola geziyorum duygusunu da katıyor bana.

Sevgiler.

pRncfRn dedi ki...

Teşekkürler efendim :)

aysema dedi ki...

Bizden de sevgiler efendim...

Parpali dedi ki...

Sobemi aldım. En kısa zamanda yanıtlayacağım :)

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,
Şu anda sana uğramayı düşünüyordum inan. Yukarıdaki iletin geldi.

" Kalpten kalbe yol vardır." sözü doğru galiba...