5 Aralık 2008 Cuma

BAYRAMINIZ GÜZEL GEÇSİN




Bu bayram yazımda "Okuyucularım Google'de Beni Nasıl Buldu?" konusunda yaptığım araştırmalara değineceğim. Belki küçük bir gülümseme oluşturur okuyanlarda:


" Kurbanın sosyal hayata faydası var mı?"

(Vardır mutlaka, yalnız kurban etinin hepsini kavurma yapıp saklamaz, gerçek yoksullara dağıtırsan...)

"Ankara Büyükşehir Belediyesinden şoförlere kurban parası?"

(Kurbanın yardım parasıyla kesilebileceğini de gördük sayelerinde! Durumun iyi değilse( çok kişinin durumu ne yazık ki öyle.) kesme kardeşim! Kömür torbalarını, mercimek-nohut poşetlerini,çerez çeklerini görmüştük de bunu ilk kez blogum sayesinde öğrendim. Teşekkürler google...) ( Bir şey daha var: Bizim yardım yaptıklarımız kurban kesiyor da biz kesemiyoruz, bu işte bir yanlışlık yok mu? Ne yapsak yardımı kesip, herkes gibi biz de kurban mı kessek?)


" Başsağlığı nasıl söylenir?"
(İçinden geldiği gibi, hem burada sözcükler anlamını yitirir. Sarıl sıkıca...)

"O6 ba 0813"
(Bunu anlayan var mı? Plaka olur mu ki?)

"Aşıkım sana"
( Google benden duyurması, gerisi seni ilgilendirir!)

"Bir güzellik sorsalar, ilk önce sen öykü sensin şarkı sensin gün."
(Bu da sana söylenmiş google... Çok fena aşık galiba şaşırmış!"

"Bir daracık yerim yok, oturup derdim dökecek..."
(Vah vah!)

"Bebek sağda olursa kız mı erkek mi?"
(Google ne yaptın? Hemen ultrason çektirin, bırak sağı solu?"

"Bebeğim ve ben öksürük!"
(Rahatın kaçtı mı google? Çocuk büyütmek kolay mı? Neyse güle güle büyütün, sağlıkla...)

"Rüştü Şeker yavrum tatlı dilli olsun!"
(Olsun da, ben sizi tanıyamadım. Googole sen tanıyor musun?)

"Beş tane ninni?"
(Ninniler yazsaydın? Annene sor en iyisi...)

"Bağcılar Yüzyılda çocuk kaçırma olayı."
(Neee kaçırıldı mı çocuk?!)

"Ben nerde yanlış yaptım?"
(Bunu herkes düşünsün bence!)

"Küçük hırsızlıklar el feneriyle, büyük hırsızlıklar Deniz Feneriyle..."
( Sırası mı şimdi! Bayramdan sonra gel, meşgulüm! Mübarek Kurban derileri var toplanacak!)

" Almanya'daki Deniz Feneri ile hukuki bir bağımız yok, parasal bir."
(Para para para, işte din iman bunun için sömürülüyor, anlamadın mı daha?"


"....... Belediyesinde yolsuzluk?"
(Git burdannn zındıkkk! Tam da seçim çalışmaları başlamışken! Kafirlerin iftirası bu! Haşaaa!)

"Bizden sonrakilere nasıl bir kent bırakacağız?"
( Belediyelerin yaptığına bak, anlarsın!)

"Bulunduğun ortamdan çok sıkıldıysan!"
(Eeeee...)

" Yatılı Kuran Kursları"
"Parasız Kurslar"
(Millette para kaldı mı ki? Krizdeyiz!)

" Doğalgaz, telefon numarası ispatla."
(Zamlardan sonra halim kalmadı ki...)

"Bursa'ya kar gelmeyecek mi?"
(Ben nereden bileyim? Meteorolojiye sor!)


"Key paralarını alamayanlar ne zaman alacak?"
" Key paraları!"
"Key alamayanlar,ne zaman verilecek?"
( Bunu ben de çok merak ediyorum. Çığlıklar yükseliyor google, duy sesimiziiii!! Yardım değil; hakkımızı istiiiyoooruuuzzzz!!! Siz de duyun sağır sultanlar! Bizim paramızla çek dağıtanlar, emek kutsaldır. Yan gelip yatmayanların sırtından yardım mı olurmuş? Bırakın sosyal kurumlar yapsın gerekeni. Ya da onları da kapatın! Yakışır...)


"Çocuklar kimin sözünü dinler?"
(Yürekten sevenlerin...)

"Taciz olayları, FSM taciz?"
(Aşağılık yaratıkları mı sordun?)

"Öyle yıkma kendini"
( Olur.)

"Bayburtlu Zihni heykeli"
"Bağcılarda Atatürk dışında heykeller var mı?"
( Bilmiyorum. Bursa'da Deli Ayten'in Heykeli var. Atatürk içimizde...)

" Çıktım erik dalına, şiirinin 1. dörtlüğünün açıklaması?
(Dörtlük istenseydi neyse, bir de açıklaması... Otur bak, sen çok daha güzelini yaparsın sevgili çocuğum.)

"Balığın dolaylaması ne?"
(Derya kuzusu bunlar!)



" Acı söz insanı dininden, tatlı söz yılanı deliğinden çıkarır, konusunda kompozisyon yaz!!!"

( Olur canım, öğretmen zaten google vermişti bu ödevi! Keşke bilgisayara daha önce başlasaymışım. Tüm kompozisyon ödevleri googleden geliyormuş meğer! Verdiğim o güzel notları geri istiyorum... Öyle çok ki kompozisyon isteyen, bu sayede sevgili öğretmenlerimizin ne yazdırdığını izleme olanağı buldum. Birkaçını aşağıda yazayım da haberiniz olsun!)

"Atatürk'ü Anlamak'ı Anlat!"
"Aslan yattığı yerden bellidir, kompozisyon!"
"Dilimizi yozlaştıran kelimeler nelerdir?"
"Sanatsız kalan bir milletin hayat damarları kopmuştur."
"Atatürk, bebekliği, çocukluğu,savaşları..."
"Atatürk için ne yaptık? Ona layık mıyız?"
"Onuncu Yıl Nutku, ne zaman, nerede söylendi? Kim söylemiş?"
"İnsan doğaya hakimdir."
" Bir Güneş Gibi Doğdun Samsun Ufuklarından, neyi çağrıştırıyor?"
"Düşünme Özgürlüğü?"
"Sana Borçluyuz Ta Derinden, yaz!"
"Abiden kardeşe derslerine iyi çalış mektubu?"
(Google kardeşin var mı?)
"Anıtkabir'e gittiğinde deftere ne yazarsın?"
"Hiroşimalar Olmasın."
"Yarınlar bugünlerine kıyabilenlerindir."
"Babamla pazara gittik, ile ilgili masal yaz."
"Bir turistik hatıramı anlat!"
"Boş zamanlarımı nasıl değerlendirebilirim?"
"Asker mektubu yazmak istiyorum."
"Askere kırgınlık mektubu?"


Sizi de googleyi de sıkmamışımdır umarım. Birkaç tane daha yazıp bitireyim bari...

"Karganınkinden olabildiğince kısa"
(Git işine!)

"Ergenekonda bugün?"
(Bayram gelmiş neyime!"

"15 Asker neden vuruldu?"
( Sizler rahat rahat bayram yapın diye!"

"25 kg kömür torbaları kaça satılır?"
(Yandaşsan bedava!)

"2008'de Yerel Seçimlerde oy kullanmamanın cezası ne olur?"
( Ne olacak?! Sadece çocuklarının geleceği yok olur! Sana bir şey olmaz. Gitme istersen! Sus otur sen! Ya da iyice düşün... )


"Afyon haşhaşlı mercimekli börek"
(Şimdi sırası mı? Baklava yap! Bayram geldi bak..."


"Yolculuğun nasıl geçti- ingilizce"
( Hem de İngilizcesini istiyor! Ben bayram nedeniyle bir yerlere gidenlere iyi kavuşmalar diliyorum. Yalnız Türkçe, isteyen istediği dile çevirebilir.)

"Acaba gerçekten cehennemde yanacak mıyız?"
(Sen insan ol, yeter.)

" Ağlatırsa Mevlam, yine güldürür."
(Güzel bir dilek. Türküsünü de severim.)



Herkese mutlu, sağlıklı, iyi bayramlar olsun... Hepinizin yüzü her zaman gülsün...

Sevgiyle kalın; dostça yaşayın emi!

20 yorum:

lale dedi ki...

Google aramaları benide çok güldürüyor. Sizinde bayramınız güzel geçsin.
Tanrıya şükürki sadece kalabalıklık olarak benziyoruz Yüzyıllık yanlızlığa:)). Sevgiler size

aysema dedi ki...

Teşekkürler Lale...

Herkese iyi bayramlar diliyorum ben de .
Sevgiler...

Balkahve dedi ki...

Sevgili öğretmenim;
Çantanızdan çıkan eşyaların yanına
hoşgörünüzü de alıp gelmenizden,
mutluluk duydum..
Ben neden ziyaretimde yorum yazmadım onu bilmiyorum?
Cesaretsizlik diyelim:))
google aramaları biraz tuhaf sonuçlar vermiş. Ancak bayram neşesi katmış bloğunuza.
Neşeniz daim, bayramınız kutlu olsun.

aysema dedi ki...

Sevgili Balkahve Hoşgeldin. Güzel yorumun için çok teşekkür ederim.

Senin de bayramın kutlu olsun.

Sevgilerimle...

kelime dedi ki...

Harikaymış!!!
Bende de bir "Kitap en iyi arkadaştır" araması var ki, kompozisyon yazarları bana sinirlenmiş. Hatta bir tanesi yorum yazmış. Kompozisyon için geldim, saçma sapan bir yazı buldum demiş:)

Ay çok güldüm gerçekten. Hayatın anlamını googleda aramak bu olsa gerek.

sevgiler, iyi bayramlar.

Ozgur dedi ki...

Sevdiklerinizle güzel bir bayram dilerim.
özgür

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür,

Ben de yaşam boyu mutlu olmanızı dilerim sevdiklerinizle.

Yazılarınızın sessiz takipçisiyim. Bu sıra anne, baba bloglarını dolaşıyorum sık sık. Yazdıklarından çok yararlanıyorum. Anneanne olmaya hazırlanıyorum ya...

Yazdıkların çok güzel, keyifle okuyorum. Ayrıca bağlantı verdiklerini, yapılan tartışmaları da dikkatle izliyorum.

Bilmeni istedim. Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Kelime,

Çok teşekkür ederim katkın için. Eskiden insanlar birbirlerine daha çok gereksinim duyuyordu, şimdilerde başı sıkışan google de alıyor soluğu.

Google çok şey borçluyuz, iyi ki var.

İyi bayramlar diliyorum ben de...

Canan dedi ki...

Bana yaptığınız yorum sonucu sitenizi görebildim gerçekten çok hoş elinize sağlık
Sevdiklerinizle birlikte güzel bir bayram geçirmenizi dilerim.
şimdiden iyi bayramlar..

pRncfRn dedi ki...

Süper bunlar ya en iyisi şu ama,
"Bebek sağda olursa kız mı erkek mi?"
(Google ne yaptın? Hemen ultrason çektirin, bırak sağı solu?"

:DD

Mutlu bayramlar aysema! Ellerinizden öperim efendim.

Adsız dedi ki...

BUNDAN SONRA KÖMÜR YERİNE KURBAN VERİLECEK!

Sevgili hocam;
Biliyorsunuz biz millet olarak malesef ' Kaderci' yiz. Tabi ki bizi ' Kaderci' yapanlar utansın ama. Bunda bizim hiç mi suçumuz yok. ?
' Ohhh ekmek elden, su gölden' misali ' Hazır' cılığa alışmadık mı, alıştırılmadık mı.?
Bu iş bazıların işine de geliyor ( Günü birlik yaşıyanların)
Bizim, Onların hiç mu suçu yok ?
" Kömür istemiyorum, Yardım erzağı istemiyorum " " Bana iş verin, ben bunları kendi imkanlarımla alayım" diye neden isyan etmiyoruz.
Etmiyoruz... Tembelliğe, miskinliğe, Alıştık ve alıştırıldık.
Şimdi gelelim Kurban meselesine
Sevgili hocam, Kimse merak etmesin.. Birdaha ki kurban kışa isabet etmiyor... Bu kez kömür yerine kurbanlıklar dağıtılır(Çük şükür..Alan razı .. veren razı. "
" Veren el her zaman üstündür"
disturu ile hareket edenler de Her zaman kazanmaya RAZI..
Ne yapıp yapayım hocamın bayramını kutluyayım istedim. Elimde olmadan Sitem ettim ise ÖZÜR diler, siz ve şahsınızda tüm blog okuyucularınızın Bayramını kutlarım

A.ÖZTÜRK

aysema dedi ki...

Canan Hoşgeldin...

Senin de bayramın kutlu olsun, yaşamın mutluluklarla dolsun...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Prncfrn,

Beğendiğine sevindim, teşekkürler.

El öpmeyi de, öptürmeyi de pek sevmem ama seninki çok hoşuma gitti. Ben de öpüyorum. Sevgiler, İyi bayramlar...

aysema dedi ki...

Sayın Öztürk,

"Bundan sonra kömür yerine kurban verilecek!" demişsiniz, bundan sonra fazla olmuş. Baksanıza Ankara Büyükşehir Belediyesi şoförlere kurban parası veriyor ki millet google de arama yapıyor. Eminim başkaları da vardır... İyice yüzsüzlüğü ele aldılar.

Bir de seçmen sayısındaki artışlara baksanıza... Her yol geçerli onlar için. Daha önceki seçimde de bir şeyler oldu. Oldu da diğerleri neden gözlerini açmıyor? Bu ülke bu kadar sahipsiz mi?

Ben de hem kendi adıma, hem de okuyucularım adına bayramınızı kutluyorum. Ailenizle mutlu sağlıklı nice güzel yıllar geçirmenizi diliyorum.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sizlerin ve tüm ailenizin kurban bayramını kutlarız.
EMİR:)

zihni dedi ki...

Bayramınızın mutlu geçmesi için gereğini arzederim:)

Hani bir söz vardır, "bayramda it tavlanmaz" diye. "Tavlanmak" bilindiği gibi yediğinin yaraması, biraz da denge koşuluyla şişmanlamak anlamında kullanılmıştır.
Yanlışlıkla, kömür, alışveriş çeki, hatta kurban verek tavladıkları birileri var ama, onları it sınıfına deği ama, koyun sınıfına koydukları kesin.
Hayvan hayvandır, ayırım yapamam ama, (asgari ve asgarisiz) emeğini alırken "koyun" muamelesi yapıp ta oyunu alırken "kısa süreliğine "insan" yerine konulmasına gönlüm razı değil!!

Bayramda et yenecek yenmesine de
bin ayıbımızı örtecek olan şey bir (dirhem) bayramlık et olamaz değil mi!

aysema dedi ki...

Sevgili Emir,

Ben de sevdiklerinizle geçireceğiniz nice mutlu bayramlar dilerim size ve herkese...

Teşekkürler.

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni,

Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Koyun olmayı kabul edenler, güdülmeyi de kabul ediyor demektir. Bu onların sorunudur diyip geçebilsek keşke. Ama koyun olanların sayısı çok ve parmakları sayılıyor ne yazık ki...Bu durumda bizim de geleceğimiz kararıyor.

Koyunlar bir uyansa, ahh bir uyansa!..

Bir dirhem et, artık, bin ayıp örtmüyor; gören gözlerde...

İyi bayramlar.

DemotikE dedi ki...

Bayramınızı Kutlar,
Sağlık afiyet ve mutluluklar dilerim.
Dostça kalın.

aysema dedi ki...

Sevgili Demotike,

Çok teşekkür ederim. Ben de sizin ve ailenizin bayramını kutluyorum. Her şey gönlünüzce olsun...

Dostça yaşayın...