11 Aralık 2008 Perşembe

BUGÜN BU ŞİİRE TAKTIM NEDENSE



"Ah kimselerin vakti yok
Durup ince şeyleri anlamaya


Kalın fırçalarını kullanarak geçiyorlar..."


Bugün bu şiire taktım nedense!..

Önce bloger kapanınca açtığım, ne yapacağımı bilemediğim, uzun süre ihmal ettiğim, sonunda beğendiğim şiirleri yazayım bari diyerek "Uyan Bak" a yazdım Gülten Akın'ın "İlkyaz" şiirini.
Sonra "Sezi-yorum" bloguna yorum olarak bıraktım bazı dizelerini.

Yetti mi? Yetmedi, bir de buraya aldım, ilk dizelerini...

Sizde de oluyor mu bilmiyorum. Bazı şiirler beni bazan böyle etkiliyor. Neden dokundu bu kadar bilmem ki...

En iyisi son iki dizeyi de yazıp bırakayım. Belki bu kadar yaralamaz artık, kurtulurum ondan!

"Bir gün birileri öte gecelerden
Islık çalarlar, yanıt veririz."


24 yorum:

вєndєníz... dedi ki...

bazı şiirler..
bazı yerlerinden vurur.
senin kaleminden çıkmasalar da seni anlatabilirler..
bir şair arkadaşım"ben doğururum,bebeklerimi çok seven ruhlar evlat edinir1 derdi..
anımsattın..paylaşayım dedim..

sevgiler

aysema dedi ki...

Size de şair arkadaşınıza da çok teşekkür ederim.
Şiirler gerçekten bazı yerlerinden vuruyor insanı. "Evlat edinmek" ne güzel anlatı şiirler için. Evet ben tüm şiirleri evlat edinmek istiyorum!

Paylaşmak güzel. Sevgiler...

вєndєníz... dedi ki...

diğer blogunuzu tıklayıp "aysema" yazdığını görünce nasıl sevindim:))
evet inşallah ona da şiir birlikleri ve space ı dışında bir adres açıcaz benim yardımımla,emekli edebiyat öğretmeni kendisi Ayfer Erdoğan.
belki tanırsınız :))
iyi geceler,sevgiler

aysema dedi ki...

Ayfer Erdoğan adı yabancı gelmedi... Samsun Eğitim Enstitüsüyle bir ilgisi var mı?

İletin tam da senin sitendeyken geldi. Karşılıklı konuk olmuşuz anlaşılan...

Sevgiler...

вєndєníz... dedi ki...

ee kalp kalbe karşı derler :))
sanmıyorum izmirli ama ist da oturuyor bi link vereyim
"http://ayisigisohbetleri.spaces.live.com/"

aysema dedi ki...

Şimdi bakacağım, çok teşekkür ederim.

DemotikE dedi ki...

Kıtmetli Aysema;
Sayın AKIN'ın hangi şiiri sarsmıyor?
Az çekmedi...
Doğru ve düzgün yazıları nedeni ile.
Halkı aydınlatan, dikkatlerden kaçan hususları ortaya koyan yüzlerce şiiri var.
Ama bendenizin ukdesi;
Halk için, halka yazan Akın'ı tanıyan halk olmaması...
Bu şiir, çalışma odamda mantar panomda (günlük takip notları) kimbilir ne zamandır hep duruyor.
Nefes aldığım sürece duracak.
Muhteşem bir tercih...
Bu nedenle kutlarım.
Dostça kalın.
İLK YAZ
(ADAM OLANA YAZILAR)
Ah, kimselerin vakti yok
Durup ince şeyleri anlamaya

Kalın fırçalarını kullanarak geçiyorlar
Evler çocuklar mezarlar çizerek dünyaya
Yitenler olduğu görülüyor bir türküyü açtılar mı
Bakıp kapatıyorlar
Geceye giriyor türküler ve ince şeyler

Memelerinde biraz irin, biraz balık ve biraz gözyaşı
bir dev oluyorsun deniz deniz deniz
sisin dere ağızlarından sokulup akşamları
fındıklarımızı basıyor
neyleriz kararan tomurcukları
çocuklarımıza yalvarıyoruz: Aç durun biraz
tecimenlere yalvarıyoruz:
bir “Hotel” bir gizli evlenme az çiziniz
bir banka az çiziniz bir yalvarma
Bizden size ve sizden dışardakilere

Karılarımızı yolluyoruz tırnaklarını kesmeye ve demeye
-Evet efendim-
Çocuklarımızı yolluyoruz dilenmeye
Bizler gidiyoruz yatağımız tanrıya emanet
Yazların motorlu çingeneleri

Ah kimselerin vakti yok
Durup ince şeyleri anlamaya

Baba evleri, ilk kez girilen ırmağa dönüş
Toprağa tutku, kendinden dolayı
Kulaklarımızı tıkıyoruz: Para para para
Kulaklarımızı açıyoruz: Kavga kavga kavga
Sorar belki biri: Kavga ama neden kavga
Komşumuza sonsuz balta, karımıza yumruklar içinde
-Bilmiyoruz neden kavga.
Sonra kasabamızın cezaevinde
Silgimizi göz önüne yerleştiriyoruz
Günlerimizi iterek genişletiyoruz
Yer açıyoruz karılarımızı düşünmeye
Bizsiz geçen menevşeyi düşünmeye
Durup ince şeyleri anlamaya
Kimselerin vakti olmasa da
Okulların kadın öğretmencikleri
Tatil günlerini çoğaltsalar da
Kutsal nemiz varsa onun adına
Gözlerimiz için bağlar dokusalar da
Birikimler ve çizgiler gitgide gitgide
Açmaya ilkyaz çiçekleri

Bir gün birileri öte gecelerden
Islık çalarlar yanıt veririz.

Parpali dedi ki...

O cümleleri anımsatacak bir şeyler yaşanıyor her gün. Ama bazen daha ağır hissediliyor bu durum. Ondan kaynaklanıyor olabilir mi? Çok güzel şiir...

zihni dedi ki...

Şiir dediniz de,
aklıma geldi,
Böyle anlarımda,
aklıma hep şiirler gelir.

"Tetikçilik" her zaman ölümün evladı değildir.
Yetim şiirler azmettirenin celladı değildir.

Şiir dediniz de aklıma,
parmağın gösterdiği şiir geldi.
Şiir dediniz de aklıma,
şiiri gösteren parmak geldi.

Aysema'ların varlığı,
şiire tetiklerken duyarlılığı,
Bu gün şiirle düşüp-kalkasım geldi:)/z.ö.

aysema dedi ki...

Sevgili Demotike,

Aynı duyarlılıkları paylaşan insanları görmek öyle güzel ki... Şiir bir kez daha etkiedi sizin yorumunuzla, bir kez daha sonuna kadar okudum.

Çok sevindim, çok teşekkür ederim...

Artık ulus olarak da güzellikleri hakça bölüşebilsek... Dostça yaşasak!

aysema dedi ki...

Evet Parpali biraz da bayramların getirdiği duyarlılıklarımız oluyor. Belki daha çok durup düşünüyoruz, daha çok sorguluyoruz, daha çok ilgi, özen bekliyoruz yaşayanlardan; gidenleri daha çok özlüyoruz... Ne bileyim ya da bazı insanlarda böyle oluyor.Ve başkalarının duyarsızlıklarını,bencilliklerini görünce daha çok hüzünleniyoruz...

Neyse, çok teşekkür ediyorum, hoşgeldin, özlemiştim seni...

aysema dedi ki...

HÜZÜN GELDİ

Türküler bitti
Halaylar durdu
Horonlar durdu
Al damar, mor damar,şah damar sustu
Bahçeler put kesildi birer birer
Meyveler salkım saçak taş.
Bir bulut uçardı
Başı boş bedava
Yandı kül oldu.
Hüzün geldi baş köşeye kuruldu
Yoruldu yüreğim yoruldu
Ağaç büyür arkasından koşamam
Kervan yürür peşi sıra düşemem
Yıldız akar uçsam da yetişemem,
Hüzün geldi baş köşeye kuruldu
Yoruldu yüreğim yoruldu.

(Bedri Rahmi Eyüboğlu)

Sevgili Zihni, Sevgili Dost,

Şiiriniz ilaç gibi geldi...
Bu duyarlığa ancak bir başka şairin dizeleriyle yanıt vermek istedim.

Yüreğinizin, yüreklerimizin şiiri hiç susmasın...

Dostça kalın

DemotikE dedi ki...

İnsanlar, en iyilere layıktır...
Güzelin ve iyinin
yeni paylaşımlarında
buluşmak dileği ile...
Dostça kalın.

aysema dedi ki...

Teşekkürler sevgili dost...

Benim de beklentim bu...

Hiçkimse dedi ki...

Bazı öyküler, bazı şiirler vardır ya keşke ben yazmış olsaydım bunu diye içinizden geçirirsiniz; işte bu da öyle bir şiir olmuş.

Hiçkimse dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
aysema dedi ki...

Gerçekten öyle Hiçkimse...

Bu da öyle şiirlerden biri işte..

Teşekkürler.

aysema dedi ki...

Silinen yorumu kim yazdı, ne yazdı; bilmiyorum. Neden sildiğini de merak ediyorum...

Ayışığı dedi ki...

Merhaba,
İsmimi andığınız sohbetlerinizle kulaklarım çınladı geldiim:) Sayfamı ziyaret etmişsiniz şiirlerimi evlât edinmişsiniz, duyan,hisseden yüreğinize sağlık. Her zaman beklerim...Sevgiyle, şiirle, hoş kalın,hoşçakalın.
Ayfer ERDOĞAN

вєndєníz... dedi ki...

ayyy güzel yürekler karşılaştımı sonunda?
öpüyorum ikinizi de...

aysema dedi ki...

Sevgili Ayışığı,

Siz de hoşgeldiniz, yine beklerim efendim...

Görüşmek,şiirlerde buluşmak dileğiyle sevgiyle kalın...

aysema dedi ki...

Sevgili Bendeniz,

Senin güzel yüreğin buluşturdu bizi.

Teşekkürler, seni de aramızda görmek sevindirir bizi, değil mi Ayışığı ?

ayışığı dedi ki...

Hoşluklar buldum aysema:) Sevgili Bendeniz çok özür dilerim kimsiniz? Diyecektim ki o güzel gözleri tanıdımmm :) İyi ki resmi eklemişsin canım .Seninle burada buluşmak beni de sevindirdi. Ben de sevgiyle kucakladım sizleri. Görüşmek üzeree...

aysema dedi ki...

Teşekkürler Ayışığı,

Sevgiyle kalın,dostça yaşayın.