4 Aralık 2008 Perşembe

EN YAKININIZDAKİ KİTAP OYUNU- SOBEE HERKESE



Sevgili Rüyayla'dan geldi bu güzel sobe... Birkaç blogda görmüştüm, çok da beğenmiştim...

Bilgisayarım masada, masa da kitaplığın hemen önünde. Sandelyenin tepesine tüneyip yazıyorum, okuyorum. Şöyle gençler gibi yatağa oturup ya da koltuğa kurulup yazmıyorum. Ve yerimden kalkmadan kitaplığımın bir bölümüne uzanıveriyorum. Yaşlılık demeyeceğim, yaşlılık olsa hala sandalyenin tepesinde ne işim var! Gevezeliğim, yazarken sadece, yaşlılıktan olabilir. Neyse onlara uzandığım kitaplardan bölümler yazmıştım, şimdi sıra benim blogumda ve okuma zahmetine katlanan herkeste ve kitap dostlarında...

Bu oyuna katılmak isteyen blog yazarlarına bir uyarı! Her oyunun kuralı olduğu gibi bunun da var.

En Yakın Kitap Oyununun Kuralları:

Kendinize en yakın kitabı açın
Beşinci cümleyi bulun
Cümleyi bu kurallarla birlikte yayınlayın
En sevdiğiniz, en moda veya en entellektüel kitabı seçmeyin
En yakınınızdakini alın.


Bana en yakın kitap bu sefer çantamdan çıktı. Bu sıralar gecelerimin tamamını, günümün büyük bir bölümü kayınvalidemde geçiriyorum. "Yalnızlık paylaşılmaz..." dese de Özdemir Asaf, en azından paylaşılmaya çalışılır diyerek... Oraya giderken attım çantama bu kitabı, ama okuma fırsatı bulamadım daha. 82 Yaşındaki kayınvalidemin geçmişe dair bıkmadan anlattığı öykülerini dinliyorum. Yaşlılar da roman gibi... Oku oku hiç bitmiyor. Bazan gereksiz tekrarlar bıktırsa da dinlemek gerekir onları.



Çantamdaki kitap " Carlos Fuentes" in
Artemio Cruz'un Ölümü
(Can Yayınları)

56. sayfasını açıyorum.
Ve cümleleri sayıyorum.
İşte beşinci cümlesi:

" Sizleri düşünüyordu, diyecekti ve Campesino'ların başkaldırısı ya da askıya alınmış ödemeler gibi gerçek sorunlara hiç değinmeksizin kapanını kuracaktı; evet işte bu yüzden, korkulan ve beklenen konuk geldiğinde, Don Gamaliel konuğu kitaplığa buyur ettikten sonra izin istedi ve ağırkanlılığı incelikle özdeşleştirmiş olan bu ihtiyar, koşar adım Catalina'nın yatak odasına gitti."


Şimdi sıra sizde... Lütfen uzanın kitaplara! 56. SAYFA, 5.CÜMLE... Hadi yazın...

4 yorum:

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Geldim okudum, gittim yazdım geldim:)). Çok güzel bir sobeydi. Sevgiler size

handan dedi ki...

http://handannkaleminden-handan.blogspot.com/2008/12/sayklamalar-yahu-saylr-m-bu-sayklama.html

ben de ben de

aysema dedi ki...

Sevgili Laleninbahçesi,

Okudum, o güzel yazıyı...

Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Handan,

Seninkini de beğenerek okudum.

Sevgiler.