27 Aralık 2008 Cumartesi

KARŞI PENCERE





Karşı Pencere, Ferhan Özpetek'in yıllar önce izlediğim güzel bir filmiydi...

Bugünlerde balkona her çıktığımda ya da mutfak penceresinden iyice eğilerek gizli gizli sigaramı içtiğimde aklıma bu film geliyor.

Kendimi biraz da "Biri sizi gözetliyor!" durumunda bulmanın ezikliği içinde hissediyorum. Karşıda sekiz katlı bir apartman var. Hepsinin de salon, oda ve mutfak pencereleri bana bakıyor. Çoğunun perdeleri açık. Bizimkiler de açık, eleştirmek amacıyla söylemiyorum, bunu bilin. Ama yedinci kat penceresinden dışarı baktığımda ister istemez onları görüyorum. Her pencere ayrı bir öykü... Ancak en çok altıncı kattakileri yakın görüyorum. Hatta tanış olduk sanki.

Genç bir çift altıncı kat penceresinde gördüklerim. Bazı akşamlar arkadaşları geliyor, okey oynuyorlar. Aklıma yazlık komşularımla oynadığımız okeyler geliyor. Burada da çayları bayan dolduruyor. Koşa koşa salonun penceresinden geçiyor, odanınkinden de öyle, mutfağa geliyor. Hızla bardakları dolduruyor, aynı hızla geldiği yoldan salona dönüyor ve oyuna kaldığı yerden devam ediyor.

Geç, çok geç saatlere kadar da odada bilgisayar başında oluyorlar. Televizyon açık oluyor aynı anda. Acaba blogerlerden biri olabilir mi ki, diyor iç sesim.

Bugün salonun pencere kenarında yılbaşı ağacı süslemişler, ışıl ışıl yanıyor. Karşı pencere çok daha renkli, çok daha güzel !


Ben yeni yılla birlikte Yağmur'u bekliyorum İstanbul'da...

8 yorum:

pRncfRn dedi ki...

Affınıza sığınarak, eşcinsel yaşamları bu aptal adamın filmleriyle bağdaştırmamanızı rica ediyor ve o ne olduğunu çözemeyen adamdan(!) nefret ettiğimi belirtmek istiyorum.

Yağmur, yeni yılla birlikte mutluluk getirir umarım...

aysema dedi ki...

Sevgili Prncfrn,

Düşüncene saygı duyuyorum. Yalnız ben filmi bütün olarak değerlendiriyorum. Bütününü ilgiyle izlemiştim. Yaşlı adamın geçmişteki öyküsü konusunda yahudilere yapılanlar daha çok aklımda kalmış. Bir de beni düşündürmüştü tüm ilişkiler...Durup sorgulamak gerekiyor bazan.

Ben de yeni yılda tüm dileklerinin gerçek olmasını istiyorum, yürekten. Sevgiler...

gay_yor dedi ki...

karşı pencere benim unutamayacağım ve defalarca izlediğim filmdir..
ve yağmur yağdı saçlarınız ıslanmıştır şimdi..pencerenizde buğulanmıştır..hala gözüküyor mu o çam ağacı karşı pencereden..
mutlu noeller..

aysema dedi ki...

Sevgili Gayyor,

Yağmur da yağıyor, ara ara kar da... Beklenen gelmiyor. O da yeni yılı bekliyor. Bence haklı, kim birkaç gün için bir yaş büyük olmak ister ki... Sağlıkla gelsin, geç olsun da güç olmasın diyorum.

Karşı Pencere'yi iki kez izlemiştim, bir kez daha izlemek isterim.

Bizim karşı pencerede çam ağacı ışıldamaya devam ediyor. Yaşam da öyle...

Yeni yılda herkesin yüreği ışıl ışıl mutluluklarla aydınlansın.

Sevgiler.

Dumans dedi ki...

selam..
bende uzun zaman once izlemistim bu filmi. bittiginde aklımda kalan tek sey hepimizin karsi pencereye baktigi ve hep orda omak istedigi fakat oraya gectigimizde bunun her zmaan mutluluk getirmedigi olmustu. escinsellik temasini fişlmlerinde yogun bicimde islemesine ragmen ferzan ozpetek bu filmde aslında baska seylerden bahsetms gibi geldi bana ama neyle ilgilendiginize gore degisir tabi..

pek fena sayilmazdi tabi daha da iyi olabilirdi. turkiyenin almodovari olacak buyuyunce.. :)

aysema dedi ki...

Hoşgeldin Dumas.
Benim karşı pencereye bakışım zorunluluktan! Balkona ya da mutfak penceresine her çıkışımda ister istemez karşı pencereleri görüyorum.

Filmi çok beğenmiştim ben. Tüm insan ilişkileri konusunda düşündürüyor olması önemli bence. Ve herkes kendi penceresinden bakıyor ve ona göre değerlendiriyor gördüklerini...

Diğer filmlerinde de sanırım yargıyı izleyiciye bırakıyor F. Özpetek...

İyinin iyisi, güzelin daha güzeli her zaman vardır; sanat da o arayış içinde olmalı değil mi?

Yorum için teşekkürler.

jordan shoes dedi ki...

can you email me: mcbratz-girl@hotmail.co.uk, i have some question wanna ask you.thanks

alerts dedi ki...

louis vuitton speedy
louis vuitton wallet
louis vuitton purses