24 Şubat 2009 Salı

ADALETİN BU MU ?

Seçime gittiğimiz şu günlerde bir bakanımız seçmenlere:

Bize oy vermeyenlerin işini yapmadık. Ona göre! Hizmetlerden yararlanmak için oyunuzu bizim adaylarımıza verin. Yoksa !

Kim mi bu bakan?

Kendisi Adalet Bakanımızmış!..

Başkası söylese bu kadar şaşırmayacaktım, ama Adalet Bakanı söyledi. Kendi kulaklarımla duydum, gözlerimle gördüm. İnanamadım. Tekrar tekrar izledim. Ne yazık ki gerçek!


Burada gel de Ziya Paşa'yı anımsama. Ondan birkaç beyit yazalım mı?


"İman ile din akçedir erbab-ı gınada
Namus ü hamiyet sözü kaldı fukarada"


"Kadı ola davacı ve muhzir dahi şahid
Ol mahkemenin hükmüne derler mi adalet"


"Milyonla çalan mesned-i izzete ser-efraz
Birkaç kuruşu mürtekibin cayı kürektir"



Bu kadar ciddiyet yeter. Bir türkünün sözleriyle kutlayalım 699. paylaşımımızı. Selda söyleseydi daha güzel olurdu...


"Güvenemem servetine malına
Umudum yok bugün ile yarına
Toprak beni de basacak bağrına

***

Ne insanlar gelip geçti kapından
Memnun gelip giden var mı yolundan
Kimi fakir kimi ayrı yarinden

***

Adaletin bu mu dünya
Ne yar verdin ne mal dünya
Kötülerinsin sen dünya
İyileri öldüren dünya "

Son söz olarak İbrahim Şinasi'nin bir beytini yazalım, belki amin diyen birileri bulunur...

"Hak Taala kimseyi bir ferde muhtac etmesin
Yoksa halkın ettiği ihsana değmez minneti"