2 Şubat 2009 Pazartesi

BİR GÜN ÖDER HESABI (Yediden Yetmiş Yediye Yaz Dostum-MİMİ)


Sevgili arkadaşım beni mimlemiş, çok teşekkür ederim. Ancak hem onun yazısını hen de Günceran'ın yazısını okuyunca, bu konuda ne yazarsam yazayım, onlarınki kadar güzel olamaz, duygusuna kapıldım. O nedenle de kısa yazacağım...

Barış Manço'yu ilk kez bir kartpostalda görmüştüm. Upuzun saçları ve elindeki gitarI dikkatimi çekmişti. Ve caddenin ortasında oturuyordu. Barış Manço ve Kurtalan Ekspres yazıyordu yanılmıyorsam kartın üstünde... Ben ilk gençlik yıllarımı yaşıyordum o sıralar... Ve " Dağlar Dağlar" dilimize düşmüştü:



"Dağlar dağlar yol ver geçem; sevdiğimi son kez olsun yakından görem!"

Kimbilir o sıralar neler çağrıştırıyordu bu şarkı benim yaştakilere!

Sonra "Adam Olacak Çocuk" lu yıllar... Her pazar ailecek televizyonun karşısında oturmalarımız, küçük kızımın: " Ben de, ben de katılmak istiyorum!" tutturmaları ve yazdığımız başvuru mektuplarının yanıtsız kalışı. Her hafta, belki bu sefer, bekleyişlerinin hüsranla sunuçlanışı! Küçük kızımıza çaresizce bahaneler uyduruşumuz! Binlerce ailenin yaptığı gibi...

"Sen gülünce güller açar gülpembe..."
"Domates biber patlıcan..."
"Arkadaşım eşek..."
"Bugün bayram,erken kalkın çocuklar..."
"Kol düğmeleri..."

Ve diğerleri ... Hepsi o dönemde zevkle dinlediğimiz, çocuklarımızın sevdiği şarkıları...

Ancak bugün düşündüğümde benim için en önemli şarkısı:

"Sarı çizmeli Memed Ağa bir gün öder hesabı. Yaz dostum..."

Ne dersiniz? Sarı çizmeli, ya da çizmesiz tüm ağalar bir gün öder mi hesabı?

Barış Manço'ya saygılarımla. Unutmadık, unutamadık, unutmayacağız... Eserleriyle yaşayacak tüm gerçek sanatçılar gibi...

Şimdi kimleri mimlesem acaba?

En iyisi "Yediden yetmiş yediye " herkesi mimlemek istiyorum.

Barış Manço sizin için ne ifade ediyor ?
Lütfen yaz dostum...

22 yorum:

pRncfRn dedi ki...

Tanrı hep yanında olsun Barış Ağabey'in!

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Ordu'daydık. Upuzun saçları ve yüzüklerini çocuk aklımla çok yadırgamıştım.

Sonra şarkıları her yaşımıza her durumumuza yol arkadaşı oldu. her ölüm erken ölümdür demiş ya Cemal Süreya, Barış Mançonun ki gerçekten de erken bir ölümdü. Sevgiler sana

aysema dedi ki...

Tanrı tüm iyi insanların yanında olsun.Ve gerçek sanatçıların...
Sevgiler pRncfRn.

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,
"Her ölüm erken" ama bazıları ölmeden ölüyor(bunu tasavvuftaki anlamıyla kullanmıyorum.). Yaşayan ölüler ya da kendinden başkasına hayrı olmayanlar.Bu daha mı kötü ne!

Eserleriyle yaşamak çok güzel...

denizanasi dedi ki...

eşimin ilk defa ağladığını onun ölüm haberini duyduğumuz gün görmüştüm. şarkılarını duyduğmda hala benim de gözlerim dolar. allah rahmet eylesin.

Parpali dedi ki...

Her şarkısında ayrı bir tad var ama; benim öncelikli şarkım sanırım "Halil İbrahim Sofrası"
Hani diyor ya,
"Bazen durur bakarım bu ibret tablosuna/ Kimi tatlı peşinde, kimininse tuzu yok."
Onu unutmak, sevmemek mümkün mü?

BenCeraN dedi ki...

Öncelikle yazımı beğendiğiniz için çok memnun oldum, aysema. Sizin yazınız da gerçekten çok güzel olmuş.

"Sarı Çizmeli Mehmed ağa" konusunda da katılıyorum. Br dünya ki haklı haksız karışmış ama bir gün verecekler hesabı...

Bendeniz...n dedi ki...

Onunla büyüdük...büyüttük..işin garibi gerçekten 7 den 77 ye tanınıp bu kadar sevilmesi.öleli 10 yıl oldu ve o zaman çocuk olanlar dahi bütün şrkılarını biliyor.
Ben güle güle oğlum ve BALBÖCEĞİM i başka seviyorum..vee
ANLIYORSUN DEĞİL Mİ???

aysema dedi ki...

Sevgili Denizanası,

Çok yönlü sanatçıydı ve her yaştan insanla çok başarılı iletişim kurabilmişti. Sanırım bu kadar sevilmesinin bir nedeni de bu...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Halil İbrahim Sofrası da diğer şarkıları gibi çok güzel... Ben artık bir yazıyı bir seferde okuyamıyorum, yazamıyorum. Bazan birkaç kez ara vermek zorunda kalıyorum. Yanıtlar da gecikiyor, kusura bakma...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Benceran,
Gerçekten çok beğendim yazını.İçtan olmuş.
Kimsenin yaptığı kötülük yanına kar kalmasın. Hesap sorulsun, ama herkesten...

aysema dedi ki...

Sevgili Bendeniz,

"Anlıyorsun Değil mi?"
Ne güzel şarkısıydı bu da...

Teşekkürler Bendeniz.

Sevgilerimle...

Ozgur dedi ki...

Ben de "İşte hendek, işte deve" şarkısını sever oldum. "Zordur almak bizden kızı"
sevgiler...

Bendeniz...n dedi ki...

Sevgili Aysema ben de alındım bu mim i..hasrete dayanamadım daha doğrusu ve sayfama yazdım...
çok teşekkürler..üşenmedim yükledim bir sürü şarkı:))

aysema dedi ki...

Sevgili Özgür,

Kız annesi olunca daha bir anlam kazanıyor değil mi bu şarkı... "Zordur almak bizden kızı!" diyorsunuz ama zamanı gelince gidiveriyorlar...

Gitsinler ve ömür boyu mutlu olsunlar tüm çocuklar.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Bendeniz,

Hemen okumaya geliyorum.
Sevgiler...

DemotikE dedi ki...

Tanıdığım içten, samimi, alçakgönüllü 5 sanatçıdan biridir rahmetli Barış.
Nesrin Sipahi ve Güzide Kasacı'nın yanımızda olduğu bir söyleşide, şöyle demişti;
"Madem romantizmi ve sevgiyi gömdük, o halde günün gerçeklerini okumak zamanıdır. Bu zaten Cem ile (Cem Karaca) başlatıldı bile....."
Evet... Öyle de yaptı.
Bize, bizi anlattı.
Bize, kıyısından köşesinden hataların nerede olduğunu hatırlattı...
Japonlar; "Sözler ne kadar güzel" diyorlar.
Dahası var mı?...
Dostça kalın.

aysema dedi ki...

Sevgili Demotike,

Bugün hem sevgiyi gömdük, hem de tüm gerçeklere sırtımızı döndük. Onun için de mutsuz, yalnız,sorunlu insanlarımızın sayısı çığ gibi büyüyor. Hiç olmazsa sevgiyi yeşermek gerekiyor toplumun ruh sağlığı açısından...

Ve Cem Karaca: "Ben bir ceviz ağacıyım, Gülhane Parkında" ya da "Fabrika Kızı","Tamirci Çırağı"...

Fabrikada tütün sarar, sanki kendi içer gibi...

"İşçisin işçi kal, giy dedi tulumları...

Sevgiyle yaşayın, dostça kalın.

MERKEZ BURASI dedi ki...

çok sevgili dost hiçbirzaman unutulmayacak. Güzel bir hatırlatıcı yazı için teşekkürler.

aysema dedi ki...

Sevgili Merkez Burası,

Hoşgeldiniz. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. Yine bekleriz Efendim.

DemotikE dedi ki...

"Fabrika Kızı" sevgili arkadaşımız, can dostumuz, güzel insan Alpay'ındır...
Dostça kalınız.

aysema dedi ki...

Sevgili Demotike,

Düzeltme için teşekkürler. Aslında yazarken Alpay aklıma geldi. Hatta iyice yaşlanmış diye geçirdim içimden. Fabrika Kızını onun da çok güzel söylediğini düşündüm ve Cem Karaca'nın şarkısı diye yazdım.

Alpay gerçekten güzel söylüyor bu şarkıyı... Tekrar teşekkürler.