4 Şubat 2009 Çarşamba

MEDİKAL PARK HASTANE Mİ?


Ara ara ağrıyan dişim 29 Ocak 2009 Perşembe günü dayanılmaz bir hal alınca diş doktoruna gitmeye karar verdim. Saat 19.00-19.30 sıraları olduğu için internetten uygun hastane ararken Medical Park Hastanesine rastladım. Daha önce gelip geçerken de gözüme çarpıyordu kocaman yazısı. Baktık diş kliniği de varmış ve telofon ettiğimizde 24 saat hizmet verdiklerini öğrenince 'ohh nihayet kurtulacağım!' diye düşünüp sevinmiştim.

Sevinmiştim, ama sevincim kursağımda kaldı. Göztepe'deki hastanenin diş bölümüne gittik damadımla. Hemen girişteki bölümde suratsız mı suratsız gençten bir adam oturuyordu. Yaklaştık, biraz bekledik. Adamın tındığı yok! Diş için gelmiştik, diyince yüzümüze bakmadan :

"Muayene ücreti 25; film çekilirse 50 daha alıyoruz(!) dedi sert sert.

" Emekli sandığıyla anlaşmanız var mı ?" dedim.

Kısa ve net :

"Yok!" dedi, aynı sertlikle...

Bu arada ben her şeye razıyım, yeter ki dayanılmaz bu ağrıdan kurtulayım.
"Getir ben çekeyim." dese olur diyeceğim bu sevimsiz adama... Anlayın halimi!

"İçeri geçin!" diye buyurunca gösterdiği odaya girdik. Genç bir bayan doktor(ya da öğrenci ,hemşire de olabilir) geldi, dişçi koltuğuna oturmamı söyledi. Ardından da "Neyiniz var?" sorusunu yöneltti. Ağrıyı tanımlamamı istedi. Ben de çok şiddetli olduğunu, sağ üst köşedeki dişimin ağrıdığını, başıma ve kulağıma da ağrının vurduğunu anlattım acınası halimle. Doktor ne dese beğenirsiniz?

"Hiç böyle ağrı duymamıştım. Sizi filme göndereceğim!"

"Gönder gönder, yeter ki ağrım biraz dinsin!" modundayım ben. Zaten girişte bunun kaçınılmaz olduğunu sinirli, garip görevli bize hissettirmişti. Hazırdık yani.

Bir üst kata çıktık. Beni bir odaya aldı oradaki görevli. Üstüme kurşun geçirmez olduğunu söylediği bir gömlek giydirdi. Çenemi aletin uygun yerine yerleştirdi ve odadan çıktı. Alet etrafımda dönerek dişlerimin filmini çekti. İyi oldu bu, diye düşünürken görevli içeri girdi. Filmi alarak aşağı indik. Aynı bayanın yanına gittik:

"Sizi uzmana yönlendireceğim!" dedi.
"Peki." dedim.
"Ama bu saatte uzman olmaz!" dedi.
"Ne zaman olur?" dedim.
"Cumartesi 16.00'da dedi.

Ve başka hiçbir şey yapılmadan döndük eve geldik. Ağrı, aynı ağrı. Gitmeden aralıklı iki parol içmiştim, bu kez, evde iyi ki varmış, apranaks içtim de biraz rahatladım...

Cumartesi günü saat 16.00'da tekrar gittik hastaneye.

"Uzman sizi bekliyor!" dediler. Uzmanın odasına gidince, biraz hayal kırıklığı olmadı değil, ama içimden: "Akıl yaşta değil, baştadır" atasözünün geçmesine ses çıkarmadım da devamına izin vermedim (Aklı başa yaş getirir!)...

Neyse çok genç uzmana da ağrıyı anlattım istek üzerine. Sağ üst çenede 17. diş olabilir dedi. Kanal tedavisi 500, diş eti tedavisi 800 lira, uzun bir tedavi dedikten sonra uzun uzun; kalpten, böbreklerden, ciğerlerden ve sigaradan bahsetti de dişten bir daha sözetmedi.

"Öğrencim olsaydı, konu dışına çıktığı için, benden zayıf not alırdı kompozisyondan. Ama öğrencim değildi ve diş hariç her konuda benim kadar bilgisi vardı. Hastaneden dişimle ilgili film çekmek dışında hiçbir şey yapılmadan çıktık. Eve gelince bir apranaks daha içtim. Parası olan herkes her hastaneye gidebilir, tezimi güçlendirmiş oldum. Parası olmayanlar için yapacak pek bir şey yoktu zaten. Parası olanlar da müşteriydi ticarethane, pardon hastahane için...

Bense bu konuda nereye başvurabilirim arayışı içindeyim hala. Önerilere sonuna kadar açık, bekliyorum. Sizin hiç dişiniz ağrımadı mı?

30 yorum:

serpil dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
aysema dedi ki...

Sevgili Serpil,

Çok teşekkür ederim, memnun olurum.

Bu arada hoşgeldiniz. Damdan düşenin halinden, damdan düşen anlarmış.

Saygılar...

serpil dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
aysema dedi ki...

Sevgili Serpil,

Tekrar teşekkür ediyorum. Değerlendireceğim.

Sevgiler...

Parpali dedi ki...

Paranız varsa en lüksünden hastaneler kurabilir, hasta değil müşteri bekleyebilirsiniz. Parası olanı soyup soğana çevirirken, parası olmayanı kapınızdan çevirebilirsiniz. Sosyal devlet olmaya başladığımız nasıl da belli değil mi?
Geçmiş olsun öğretmenim. Umarım daha iyisinizdir. Zira diş ağrısından çok bu sinir harbi hırpalamış olabilir sizi.

denizanasi dedi ki...

ah bizim de süper bir tecrübemiz var bu konuda. hatta bloga da yazmıştım. ben şikayetimi müşteri ilişkilerine de yazmıştım. günlerce özür dilemişlerdi. ama bir süre sonra arkadaşımın başına da aynı olaylar gelince bunun da pek bir işe yaramadığını anladım.

aysema dedi ki...

Hiiç sorma Parpali, daha hastanenin bahçesine girince otopark ücreti alıyorlar. Arkasından içeri girince de ilk söyledikleri tedavi ücreti. Ancak tedavi de etmiyorlar. Sadece gereksiz bir şekilde saçma sapan konularda konuşuyorlar. İnsan diş ağrısını dindirecek bir şey yazar değil mi?

Kısıtlı olanaklarla çalışan Sağlık Ocakları bu hastaneden daha iyi hizmet veriyor. Sanırım acemi doktorları az ücretle göstermelik oturtmuşlar oraya, ticarethane gibi çalışıyorlar. Eski sistem çok daha iyiydi.

Aslında nereye dokunsan elinde kalıyor.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Denizanası,

Ben de"şikayetim var"a baktım da pek çok kişi hastane görevlilerinin sorumsuzluğundan yakınıyordu. Yalnız değiliz aslında.

Sadece gitmek isteyenleri uyarmak istiyorum. Lütfen Medical Park Hastanesine gitmeyiniz. Orası hastane dışında bir şey...

Sevgiler...

PrimaRima dedi ki...

Hastane istemezde özel doktor ihtiyacı hissederseniz çok iyi bir diş doktorum var, tavsiye edebilirim.Anadolu yakası Tüccarbaşında...Enis Çam.
Aklınızda olsun.diş ağrısı çok çekdim azapdır resmen.Geçmiş olsun.

Galeni dedi ki...

Öğretmenim öncelikle geçmiş olsun. Anlattıklarınızdan çıkardığım kadarıyla tam bir dolandırıcılık tezgahı ile karşı karşıya kalmışsınız. Önce fiyat söyleyen herkesten, ister doktor olsun ister esnaf korkarım ben.
En kısa zamanda adam gibi bir doktor bulup kurtulmanız dileğimle.
Sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili PrimaRima,

Hoşgeldin. Gerçekten diş ağrısı zor.Neyseki çabuk geçti. Şimdilik sesi çıkmıyor. Önerin için çok memnun oldum. Ben gidemesem de okuyanlardan gereksinimi olan yararlanır. Özellikle İstanbul'da güvenilecek doktor bulmak çok önemli...

Bir de güvenilir çocuk doktoru bulmamız gerekiyor, hastane dışında. Her an arayabileceğimiz, ilgili ve bilgili...

İlgine teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Galeni,

Çok teşekkür ederim. Hastane hastane değil, ticarethane gibi çalışıyor gerçekten. Doktorlar hem ilgisiz hem de bilgisiz. Bunu da akıllarınca başka konularda ve ilkokul öğrencisi seviyesinde bilgilerini sergileyerek kapatmaya çalışıyorlar.

Dişi ağrıyan insana, diş doktoru, dişle ilgili önerilerde bulunmaz mı? Uzman dedikleri doktor dişle ilgili konuşmadı. Ağrı kesici bile vermedi.

Aman dişlerinize iyi bakın! Sevgiler...

enne dedi ki...

Merhaba,
Çocuk doktoru arıyoruz demişsiniz ya, benim 2 çocuğumun ve bir çok arkadaşımın çocuklarının doktorunu gönül rahatlığı ile tavsiye edebilirim. Kozyatağı'nda muayenehanesi var, hastanede çalışmıyor. Tüm gün orada, istediğiniz zaman arayabiliyorsunuz. Adı Mehmet Can, telefonu da 02164452841.

pRncfRn dedi ki...

Geçmişler olsun aysemacıım, hastanelerin bu olaylarından nefret ediyorum!!

Ruyayla dedi ki...

Aysemacım çook geçmiş olsun diş ağrısı nasıl bişeydir bilirim.. İstanbuldaki eski doktorumun adresini ve telefonunu verecektim ama olduğunuz yere çok ters bir yerde ve ben hala yaşayıp yaşamadığını bilmiyorum malesef :( umarım iyi bir doktor bulursunuz.. Bu özel hastanelerin hepsi ticarethane.. Devlet hastaneleri de mezbaha.. Dolaysıyla insan hasta olmamalı yoksa işi çok zor :(

Bu arada mimlendiniz öğretmenim :)

aysema dedi ki...

Sevgili pRncfRn's,

Teşekkür ederim. Korkudan mı nedir dişim artık ağrımıyor, artık dönünce baktırırım.

Fakat Hastanelerin hali felaket. Aman sağlığımıza çok dikkat edelim. O, olmadan hiçbir şeyin tadı yok...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Enne,

Çok teşekkür ederim. Çocuk doktoru hepsinden önemli... Güven duygusu tüm insan ilişkilerinde önemli, ama çocukta çok daha önemli.

Sitenize uğradım, yorum da bıraktım.Hemen akıl defterine not ettim. Çocuklar da araştırdılar. Gerektiğinde gidecekler. Tekrar teşekkürler duyarlılığınıza...

aysema dedi ki...

Sevgili Rüyayla,

Gerçekten hasta olmamaya bakmalı, hastaneler canından bezdiriyor insanı.

Dişim artık ağrımıyor. Dönünce hallederim onu.

Mimi en kısa sürede yazmaya çalışacağım.

Sevgiler...

Yusuf TÜRKOĞLU dedi ki...

Merhabalar, Serap Hanım'ın organizesindeki kitap çekilişine göre size kitap hediye etmeliyim :), Bağışlayın geç fark ettim. yusuf323@gmail.com mail adresine, sjze kitap gönderebilmem için gerekli bilgileri gönderebilir misiniz?
Muhabbetle...

PrimaRima dedi ki...

Çocuk doktoruda tavsiye edebilirim :)
buda işinize yaramazsa bile belki okuyan arkadaşların işine yarar diyorum...PROF. DR.İsmail Göçmen.
Kadıköyde...Çetinkaya mağazası karşısındaki binada,gerçekden çok ilgili ve alakalı bir çocuk doktorudur.Aklınızda bulunsun.Geçmiş olsun tekrar,sevgilerle...

aysema dedi ki...

Sevgili Yusuf Türkoğlu,

Özür benden, bu sıra yeterince ilgilenemedim blogla ve sizin duyarlılığınıza da yanıtım gecikti.
En kısa sürede yanıtımı göndereceğim. Serap Hanım'a da uğrayacağım. Benim kitap armağan edeceğim kişiyle de iletişim kuracağım. İşleri sıraya koymam gerekiyor.

Tekrar özür diliyorum, çok çok teşekkür ediyorum.
Dostlukla...

aysema dedi ki...

Sevgili Prima Rima,

Geciken yanıtım için özür dilerim.
İlginize çok teşekkür ederim.
Tüm doktor isimlerini çocukların listesine ekledim. Orada olması bile güven duygusu uyandırıyor. Gerektiğinde başvurulacak.

Sevgiler...

Yusuf TÜRKOĞLU dedi ki...

Yanıtınızı bekliyorum.
Muhabbetle...

aysema dedi ki...

Yanıtımı gönderdim. Saygılar...

deniz dedi ki...

İşin ilginçi bende o hastaneden oldukça memnun bir şekilde ayrıldım. Ancak diş polikliniklerinin dentistanbul olduğunu unutmayın. medikalpark ve dentistanbul iki farklı kurum.

Aynı şekilde acıbadem hastanesinde de vurgun yapılıyor. Gerekli gereksiz tüm tahliller sırf sigorta şirketlerini sömürmek için yaptırılıyor. Doktorlar tamamen paragöz.

aysema dedi ki...

Sevgili Deniz,

Hoşgeldiniz. İkisini aynı kurum diye biliyordum ben, aydınlattığınız için teşekkür ederim. Özel hastaneler gerçekten paragöz sizin de belirttiğiniz gibi.
Küçük bir sorun için gittiğinizde bile günlerce bir yığın tahlil yapıyorlar. Başka bir yerde yaptırdığınız tahlilleri de dikkate almıyorlar. Amaç belli...

Ben diş için gittiğimde görevlileri çok sorumsuz, özensiz ve ilk anda paradan söz ederken buldum. Bu da beni rahatsız etti, güvenim sarsıldı. Tedavi olarak hiçbir şey yapmadılar. Ağrıyı kendi olanaklarımla dindirmişti.

Tekrar teşekkürler...

Adsız dedi ki...

Diğer tıp dallarında ne kadar hastaneleşirsen, ne kadar büyük yere gidersen o kadar iyi bir hizmet alırsın.

Ama diş öyle değil. Aksine ne kadar büyük yere gidersen o kadar kötüleşiyor.Ben dişten dolayı hastaneye gidenlere şaşıyorum, devlete gidenlere şaştığım kadar olmasa da. Çünkü hem malzeme kalitesi düşüyor(patronlar hekimlere iyisini almalarına izin vermiyor) hem de doktorlar maaşlı çalıştıkları(çok az bir primle) işleri sallamıyor, hem de kalabalık oluyor, ister istemez yorgunluk ve stress ve hızlı çalışma zorunluluğuyla işin cılkı çıkıyor. Bir de patronların doktorlara yaptığı baskı var tabi, "daha çok kazandır" diye

Diş hizmetlerinde iyi bir hizmet almak istiyorsanız mümkün olduğunca küçük yerlere gitmeniz gerekmektedir. Ve en iyi hizmeti ancak ve ancak özel muayenehanelerde alabilirsiniz.

Ve bu kurallar tüm dünyanda böyledir. Sadece Türkiye'de böyle değil, emin olabilirsiniz.

içimden geldiği gibi ~~~ dedi ki...

Off iyiki bu şekilde ağrımamış hem başım hemde dişim...
Bugün bir yazı daha okudum ve üzüldüm nedir memleketimdeki bu sağlık sorunları? :(

http://devletli.com/beni-sikayet-edecekmis?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+devletli+%28Devletli.com%29

Adsız dedi ki...

Medikal Park Hastanelerine lütfen gitmeyin son derece dolandırıcı bir hastane ,hastaları rehin almaktan tutun fatura vermeden fahiş tedavi ücretleri almaktadır. bir çeşit tefecilik yapıyor.mecbur kalmadıkça uzak durun.

nalan dedi ki...

dolandırıcılık bir yana, sağlık gibi ciddi bir konuda akılalmaz şekilde lakaytlar.
meme kanseri teşhisi konmui ve iki gün sonra ameliyata girecek hastanın meme mr çekimini yapan teknisyen tümörleri yerinden oynatacak şekilde memeyi sıkıştırmış!
kanserli hastaya bunu yapmak ne tür bir tabirle tanımlanabilir?
o yüzden aman uzak durun diyorum ben de konuştuklarımla :(