13 Mart 2009 Cuma

BEN DELİ MİYİM?



Yoksa belamı mı arıyorum?

Şu sıralar bazı bloglarda 'mutluluk' sorgulanıyor, ben de keyifle okuyorum. Okurken de düşünüyorum. Sahi mutluluk nedir? Sonra da , Sen mutlu musun, sorusunu yöneltiyorum kendime. Ben mutlu muyum?

Tanıyanlar imrendiklerini söylüyor çoğu kez! Seni örnek alıyoruz, diyenler bile var arkadaşlarım arasında. Lütfen yanlış anlaşılmasın, bunu övünmek için söylemiyorum. Onlar beni mutlu sanıyor.

Oysa ben mutlu olamıyorum, olacağım da yok gibi görünüyor!..

Aslında mutlu olmam için her şey var. Ama deli miyim nedir, bir türlü mutluluğu tam anlamıyla yakalayamıyorum.

Şöyle hayatımı gözümün önünden geçiriyorum sorgulayan bakışlarımla, bir neden bulamıyorum mutsuzluğuma. Türk filmi gibi yaşamışım.

Sevdiğim meslekte otuz küsür yıl çalıştıktan sonra kendi isteğimle emekli olmuşum.

Kaç kişi bu kadar şanslı olabilir bilemiyorum. Eskiden neyse de günümüzde meslek seçimi tesadüflere bağlı. Ne bulursan artık! Hatta ne iş olsa yaparım, yeter ki iş olsun, a geldi dayandı, meslek seçimi...

Burada mutsuz olmamı gerektirecek bir durum göremiyorum kendi adıma.Siz görebiliyor musunuz?

Eş konusuna gelince, orada da durum parlak görünüyor.

Aşık olarak evlendiğim kişiyle otuz küsür yıl sevgiyle yürüyen bir beraberlik... Dile kolay geliyor, ama uzun bir süre, kolay değil. Kırılmalar, incinmeler olsa da kavgaların olmadığı bir yaşam... Mutlu sonla biten türk filmi tadında.

Biri yazlık, biri kışlık iki ev ,bir araba... Fazlasını ne yapayım ben, başa bela...

İki de en saygın üniversitelerden mezun olup hemen işe başlayan evlat... Bir de iyi mi iyi damat! Ohhh tatlı hayat.

Ve en önemlisi dünya tatlısı bir torun, Yağmur Bebek...

Ben deli miyim, neyim? Mutlu olmam için bu kadar güzel neden varken her şeye boşverip mutluluğumun tadını çıkaramıyorum. Neden neden neden?

Neden yetmiyor kişisel mutluluklarım? Mutlu olmam için başka ne lazım?
Söyler misiniz yoksa ben deli miyim?



Not: Bu yazımı Siyaset Meydanı'nda Erdal Sarızeybek'i dinledikten sonra yazdım.

11 yorum:

WindRider dedi ki...

deli değilsiniz elbette :)

sadece bu ülkede yaşayan ve "maalesef" gerçekleri gören ve daha iyi olabilmesi için çaba vermek isteyen bir bilinçli yurttaşsınız. dünyanın vardığı ve gitmekte olduğu noktanın farkındasınız.

ve asla "mutlu" olamayacaksınız.

nazpek dedi ki...

Sadece kendinizi düşünseydiniz mutlu olurdunuz ama gelecek için endişe duyduğumuz için mutsuz oluyoruz öğretmenim

Basak dedi ki...

mutluluğu kendi dışımızda şeylerle tanımladığımız için olmasın? saydıklarınızın hepsi sizin dışınızda olan şeyler (hepsi de şahane), ama içinizde ne var? İçerideki ateşi canlı tutmak lazım. Her kıvılcım parladığında üzerine su döken bu toplumda iç ateşi canlı tutmanın yollarını arıyorum ben yıllardır. anladım ki iş içeride başlıyor.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Aysemacım, bir kez ben de yazmıştım. Bizim ev de işler ner kadar yolunda olursa olsun, yemek yerken o sırada bir şehit annesini ağlarken görürsen tv de o lokma boğazına takılmaz mı?, bir eğlence dönüşü , sana elini açan süt parası diyen biri gülücüğünü yüzünde dondurmaz mı. Bu kadar niteliksiz politika yapılan, hala şimdi bu oyu kime vericem diye düşündüğün , bir oyunu bile layık göremediğin kimseler tarafından yönetildiğin bir ülke de, eğitimde fırsat eşitliğinin dibe vurduğu bir ülkede sen söyle mutlu olabilmek kolay mı??. Coğrafya itibarıyla bak sağına soluna hangi dost ülke ile komşuyuz)). E hep biz mi iyiyiz diye düşündüğün bi ülkede, yarın nasıl bir gündeme uyanacağım diye düşündüğün ama yine de çok sevdiğin başka hiç bir yerde yaşamayı aklına bile getirmediğin bir ülke de yine soruyorum mutlu olmak kolay mı??

Ozgur dedi ki...

Merhaba,
Düşündüm de, belki de pek mutsuz olmamış olduğunuz için tam mutlu hissedemiyorsunuzdur. Bir boşanma geçirseniz, çocuklarınız güç bela üniversiteye girse/giremese, ne bileyim bir kaç kez işten atılmış, üç beş kez iflas etmiş olsanız daha mı fazla mutlu olurdunuz acaba şimdi?

Kültür işi bir de mutluluk. ABDde insanlar bizden daha güç koşullarda yaşarken dahi daha mutlular. Türkler ne yazık ki en az memnun olan, en az mutlu olan ulus. Sanmayın ki başka ülkeler dikensiz gül bahçesi. Sanmayın ki oralarda geçim zorluğu ve faşist politikacılar yok. Var. Ama bizim kadar depresif ve mutsuz değiller. Yani bizde mutsuzluk/memnuniyetsizlik kültürü yaygın tuhaf bir şekilde.

Bugünlerde mutlu çocuk yetiştirmek üzerine bir kitap okuyorum. Mutluluk öğrenilen bir şeymiş. Çok küçükken başlamak gerekiyormuş. Belki de bizim aile yapımızdaki arızalardan, görücü usulünden, anne ve babaların birbiriyle mutlu olmamasından, öğretmenlerin verdikleri dersleri sevmemesinden başlayan bir mutsuzluk yapısı nedeniyle böyleyizdir.

Bir de bekleyin bahar gelsin, güneş açsın:)

cinar dedi ki...

herkes benzer şeyler yazmış. ben de sebebin farkındalık oldugunu düşünüyorum. düşünmemiz gereken o kadar çok şey var ki. kendimiz bu düşüncelerin arasında eriyip gidiyoruz bazen. ama bu kesinlikle delilikten degil, farkındalıktan..
sevgiler.

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Bana öyle geliyor ki mutlu olabilmek için tek şart: "Mutlu olup olmadığımız üzerine düşünmemek." :)

beenmaya dedi ki...

kesinlikle deli değilsiniz. sadece kendi mutluluğunuzdan ziyade o kocaman yürekle etrafının, yaşadığı zaman ve dünyanın farkında olan ve gören birisiniz siz...

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

hayır öğretmenim asıl deli olan benim..:)
halil cibran'ın "bırak deliliğimle başbaşa kalayım" şiirini okumanızı tavsiye ederim..

PrimaRima dedi ki...

Hatırladıgım kadarı ıle bı torun vardı sizde, onu öperek, koklayarak, gıdısını severek, mıncıklayarak ve mumkunse onu buyuterek:)mutlu olunmazmı?


Siz cılgın anane degılmıydınız?



Öperim güzel yanaklarınızdan.

LOAN COMPANY dedi ki...

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun. Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com) Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor.