10 Mart 2009 Salı

DAHA NELER

"Bilim ve Teknik Dergisi’nin Mart sayısı kapağı ve içeriği basım aşamasında değiştirildi. Bir haftalık gecikmeyle yayımlanan derginin Evrim Teorisi’nin babası Darwin için özel olarak hazırlanan sayısı TÜBİTAK üst yönetimi tarafından veto edildi. Derginin yayın kurulu üyeliğini de yapan, TÜBİTAK Başkan Yardımcısı Ömer Cebeci, Bilim ve Teknik Dergisi’nin Darwin’i anlatan 15 sayfalık bölümünün basımdan önce çıkartılmasını sağladı. Saygın derginin kapağı da apar topar değiştirilerek, yerine Küresel İklim Değişikliği ile ilgili bilgiler konuldu. Böylelikle Bilim ve Teknik Dergisi, tarihinde ilk defa sansüre uğradı.


Değiştirilen Kapak

Yapılan İlk Kapak

Yukarıdaki haber ve resimleri Hürriyet Gazetesinden aynen aldım... Televizyonda da izledim. Sadece "Daha Neler Göreceğiz?" diyorum...

22 yorum:

Mahmut S dedi ki...

'' Öğretmenim, tuvalete gidebilir miyim?''

Yukarıdaki cümle, öğrenim hayatımız boyunca sıkça sorduğumuz sorunların başında geliyor, değil mi? Yıllar sonra, Adıyaman'ın Gerger İlçesi, Kaşyazı Köyündeki Karük İlköğretim Okulu'ndaki manzarayı "Haberturk İnternet Haber Sitesi'nde" görünce; ' Meğer şanslı azınlıktanmışız ' dedim kendi kendime.

Evet, yanlış duymadınız. Ben ve bu yazıyı okuyan sen, şanslı azınlıktanız. Anadolu'da bir çok okulun türlü fiziki sorunlarını, öğretmen eksikliğini duyardıkta, insanın en temel ihtiyaçlarından birisi olan tuvalet ihtiyacını gidermenin başlı başına bir sorun olduğunu aklımıza getirmezdik. Onca yetersizliklere rağmen Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu çağdışı manzarayı eğitim neferimiz Ahmet Elmacı sayesinde öğrendik.

Haberturk İnternet Haber Sitesi'nde yayınlanan ' Tuvaletsiz Okul ' haberi bizi harekete geçirdi. Hem gelecek nesillere kalıcı bir temizlik alışkanlığı kazandırmak hem de okullarımızın olmazsa olmaz bu fiziki zorunluluğunu hayata geçirmek adına; www.okulumuzatuvalet.org sitesi altında '' Okulumuza Tuvalet '' adlı projeyi hazırladık.

Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu geri kalmış manzara ne ilk ne de son...Fakat bu olumsuz manzarayı düzeltmek bizlerin elinde. Karük İlköğretim Okulu'nda olduğu gibi Anadolu'nun birçok köyünde çocuklar sizlerin desteklerini bekliyor... '' Okulumuza Tuvalet '' projesi ile sizde bu harekete ortak olun...

www.okulumuzatuvalet.org
destek@okulumuzatuvalet.org

Emrah ATİK dedi ki...

Bilim ve sanat gibi insanı insan yapan unsurlar elbette insanı mürit, tebaa vb yapan unsurlardan/kişilerden baskı görecek... Bu normal, ama sanat ve bilim bu baskıya boyuneğerse işte bu anormal!
Bilimin birçok dinde önce günah olarak karşılanması, sanatın hepten günah sayılması... Totaliter yönetimlerin en büyük cezaları elinde silah olan teröristlere değilde kalem tutan yazarlara vermesi... Binlerce yıl hapis cezası alan yazarlar var:)
Ama birileri bu saçmalığa kafatutuyor, gerektiğinde bedel ödüyor ki bilim de sanat da insan da gelişmeye evrilmeye devamediyor...
Bilim Tekniğe Harun Adnan Yahya vs vs Hocayı genel yayın yönetmeni yapsınlar kökten çözsünler ii:)

Not; Kitabı hala bitiremedim, ama bir teşekkür ettim Her Şeyden Biraz'da son yazıda:) Biter bitmez güzel bir yazı gelecek:)
Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sayın Mahmut S,

Hoşgeldiniz. Gönderinizi okudum.

Daha önce de öğretmen ve öğrenci arasındaki "tuvalet" sözcüğünün doğru kullanımıyla ilgili "Öğretmenim tuvalete gidebilir miyim?" videosunu izlemiştim.

Öğretmen de öğrenci de çok sevimli.Öğretmenimizin bu konudaki çabası güzel. Yapması gerekeni yapmış. Tüm gerçek öğretmenler buna benzer pek çok örnekle karşılaşmışlardır. Başkalarına ilginç gelen bu örnek, biz öğretmenler için sıradandır. Biz daha neler gördük, diyecek kadar da deneyimli bir öğretmen eskisiyim. Bununla da gurur duyuyorum.

İlk kez yorum yapan kişilere yanıt yazmadan önce sitelerini ziyaret ederim genelde. Size de gelmek istedim, kapınızı kapalı buldum, neden?

Sadece davetli kişilere açık bir sitenin sahibi olarak nasıl herkesi yaptığınız yardım kampanyasına davet etme cesaretini gösterdiniz, anlayamadım doğrusu.

Size güvenmemiz için sizi tanımamız gerekmiyor mu? Deniz Feneri konusuna nasıl baktığınızı da bilmek isterim.İçimde farklı baktığımıza dair hisler uyandı nedense. Gizlilik bende kuşku uyandırıyor.

Siz gizli olacaksınız, bizden açık açık yardım bekleyeceksiniz! Bu şuna benziyor: Kendi eşini insan içine çıkarmayıp başkalarının eşlerinin olduğu toplantılara yalnız giden erkeklere benziyor. Güven duygusunu zedeliyor...

Daha şeffaf olursanız destek konusunu bir kez daha düşünebilirim.

Okullarımızın, öğretmenlerimizin ve sevgili yavrularımızın sorunları tuvalet sözcüğüyle sınırlanmayacak kadar büyük. Gücünüz yetiyorsa bu konularda çalışma yapınız diyorum. Destek benden...

Okul binası adam gibi olursa tuvaleti de olur. Tek başına tuvalet kampanyası bu işin kokusunun çıktığını gösteriyor. Depreme dayanıksız okul binaları büyük şehirlerimizi süslüyor. Denizli Valisi'nin yanlışlıkla da olsa okulları deprem olacak diye tatil etmesiyle ilgili eleştirilere verdiği yanıtı ben duydum. Depreme (5 şiddetinde), dayanıksız çok sayıdaki okulları gözden geçirmek için tatil yaptık dedi. Siz merak ediyor musunuz bilmiyorum, ama ben merak ediyorum. Ne yapıyorlar bu konuda?

Köylerimize, köy öğretmenlerimize saygım büyük. Gerçi köy öğretmenleri de yok artık. Öğretmenler köylerden uzaklaşıyor, bölge okullarında toplanıyor. Anlayacağınız köylülerimiz öğretmenle tanışmıyor artık.

Blogunuza giremediğim için yanıtınızı buradan verirseniz sevinirim.

Bekliyorum efendim.

aysema dedi ki...

Sevgili Emrah Atik,

"Hayatta en gerçek yol gösterici bilimdir" diyen Atatürk'e bu yüzden kızıyorlar.

Bilim-teknik ve sanat araştırmayı, incelemeyi,düşünmeyi,sorgulamayı,eleştirmeyi,tartışmayı gerektiriyor. Oysa en çok bundan korkuyorlar.

Sorma biat et! Biz sizin yerinize düşünürüz! anlayışındaki kişilerin saltanatlarını korumak adına böyle yaparak insanları sömürdüklerini görüyoruz. Sömüremediklerini de sindiriyorlar.

Tübitak saygın kuruluşlardan biriydi. Bir zamanlar oraya da el atmışlardı. Şimdi meyvelerini topluyorlar galiba.

Yazını zevkle okudum. Teşekkürler.

zihni dedi ki...

Radikal Gazetesi Platformunda tartışıyoruz bu konuyu aynı pasajı aynı konu olması nedeniyle paste yapıyorum izninizle:
his mi akıl mı daha güvenilir kaynak?
Bir yanda “yaradılış iddiası ” diğer yanda “evrim teorisi” insanlık sorumluluğu hangi tarafın moral ihtiyacına cevap vermeli? Elbette en güçlü duyu organlarımızın algılayabildiği tarafın iddasına... Bilimin (henüz)bulamadıklarından, “temel saydıkları” yargıya varmak yerine, bilimin bulduklarını kanırta kanırta kullanmak nankörlük değil de nedir? Kelebeğe bakarak tanrıyı bulacaksak, kelebeğin ömrüne bakarak da “tanrının kudretini ve buradan varlığını-yokluğunu”sorgulamak kaçınılmaz. Newton, elektronların hareket kaynağını Tanrı’ya havale etmekle Maxwell ve Quantum’un yolunu kesiyordu. Ama görülüyor ki kalem kılıçtan da büyüden de keskin çıkıyor. Çünkü insanın, kendi iç özgürlüğünün varlığını kanıtlamak, insanı diğer varlıklardan ayıran özellik olmalı. Aklının ve gözünün görebildiği tüm eylem ve “şey”leri sorgulama, değerleme hakkını buradan almalı insanlık. İman ile bilimi çarpıştırmaktan bir enerji doğmaz ama, bir oy ve iktidar potansiyeli doğuracağı kesin. Saygıyla..

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni,

Yazdıklarınızın tümüne katılıyorum. Bilimin tekniğin demokrasinin tüm olanaklarından yararlanarak insanları uyutma politikası yaptıkları. Yardıma muhtaç bu kadar insan varken basılmış bir dergiyi son anda atıp yenisini yapmak en azından plansızlıktır. Bu bile bilimsel bir kurumuna yakışıyor mu?

Saygın kurumlarımızın art niyetli kişilerin elinde ne hale düşürüldüğünün de kötü bir örneği.

İmanla bilimi çarpıştırmak da ayrı bir saçmalık. Hele bunu oy uğruna yapanlara ne diğeceğimizi şaşırıyoruz. En kötüsü oy'u da bir araç olarak kullanıyorlar. Asıl amaçlarını uygulayacakları güne kadar böyle idare edecekler. Sonrasını düşünmek bile istemiyorum.

Saygılar bizden...

WindRider dedi ki...

karanlık bir ruh haliyle "bunlar daha iyi günlerimiz" demek istiyorum, böyle güneşli bir günde yazılacak yorum değil ya, o derece canımı sıkıyor olan bitenler. ama sonuç itibariyle, yıllar süren "eğitimsiz bırakma", "ezbere dayalı düşünceyi ve araştırmayı engelleyen bir sistem" ve de "sistematik cahilleştirme" sonucunda varılması beklenen noktaya çok yaklaştık.
ve de "azınlık" olarak bu konuda bizler de sorumlu ve hatta suçluyuz ki blog sayfalarında tartışmak haricinde organize bir harekete geçemiyoruz ve bu kafalar bir güzel %50 oy oranlarıyla bizleri idare etmeye devam ediyorlar.

halklar, hak ettikleri gibi yönetilirmiş.

araştırma - düşünme - sorma - sorgulama - kabul et!

bu kadar basit.

saygılar.

aysema dedi ki...

Ne yazık ki ben de en az sizin kadar karanlık görüyorum geleceğimizi. Özellikle çocuklarımız ve gençlerimiz adına endişeleniyorum.

Haklısınız bu konuda bizler de suçluyuz. Hepimiz hazır bulduğumuz haklarımızın hep öyle devam edeceğini sanarak otururken karşı güçler gece gündüz çalışıyor. Bilinçsiz kadınları tek tek evlerden toplayarak sürü sürü bir yerlere taşıyor. Tanık oldunuz mu bilmiyorum, bir otobüs duruyor, içinden aynı tip giysiler içinde kadın askerler eteklerini sürüye sürüye toplantılara taşınıyor.
Bilinçsiz insanlar örgütü, neye hizmet ettiklerini, hangi haklarından vazgeçmek zorunda kalacaklarından habersiz gezip eğlendiklerini, bu arada da çok önemli olduklarını ve cennete gideceklerinin hayaliyle çalışıp duruyor. Bir kenara fırlatılıncaya kadar kullanıldığından bile habersiz.

Devlet Bakanı Mehmet Aydın: Ne uğraşacağız ölmüş adamla!

demiş Darvin için... Koca bakan, adamların öldüğünü, ama düşüncenin yasaklarla öldürülemeyeceğinin bilincinde değil mi? Komik aslında.

Ölmüş adamların yaptıkları da mı ölüyor ki onları yok sayalım...

Sevgili WindRider teşekkürler...

WindRider dedi ki...

"geri adım" atıldı, dinlediniz mi?

"zaten darwin adına özel bir sayı çıkartılacak"mış ki!!

ne ayıp bizlere hemen de astık kestik, halbuki adamların niyeti iyi ve safmış.

tövbe tövbe...

aysema dedi ki...

Dinledim Sevgili WindRider,hemen de inandım... Hata kendilerine yakın bir kanalda bu işi yapan kişinin açıklamalarını da dinledim. Diyordu ki:

"Yanlışlık belki de iyi oldu. Darwin konusu bir kez daha tartışmaya açıldı!"

Bunu anlatırken çok mutlu bir ifade vardı yüzünde. Belli ki bir yerlerden çok 'aferin' almış bu nedenle...

Evrimini tamamlayamayan insanların şark kurnazlığıyla herkesi aptal yerine koyduğunu sanmasının bir örneği daha gözümüze sokulmuş oldu böylece...

Yakında bir açıklama daha yapacaklarmış!

Sevgiler.

Site editörü dedi ki...

Maymun beyinlilerin hala evrim soytarılığını uzun uzun yazıp çizmelerini görmek çok acı. Oysa biz sitemizde evrim konusunu çok açık biçimde anlatmıştık: http://medyaport.blogspot.com/2008/09/kartel-basini-slayti.html http://medyaport.blogspot.com/2008/09/tehlikeli-yalanlar.html

aysema dedi ki...

Site editörü,

Sayfanıza bakmaya geldim. GİRİLEMİYORDU. Neden? Açık açık anlatmıştık diyorsunuz, ancak "site editörü" adıyla mademki yorum yazdınız, oranın açık olması gerekmez miydi?

Site editörü dedi ki...

Yazdıklarım, sayfaların doğrudan linkleridir ve ben tıklayınca çalışıyorlar. Önemli değil, http://medyaport.blogspot.com ana sayfamızdan MEDYA konu başlığına tıklayarak "Kartel Basını Slaytı" ve "Tehlikeli Yalanlar"a göz atılabilir, henüz zaman dolmamışken Allah'ın varlığını inkar eden sözde bilimsel kılıfa sarılı sinsi inkar teorisine kanmaktan tevbe edilebilir. Allah(cc) tevbe edenlerin tevbesini kabul eder, fakat inkarcı olarak ölmek, geri dönülmez sonsuz bir hata olur. Bizimkisi sadece hatırlatmak. Seçim insanlara kalıyor.

aysema dedi ki...

Bir kez daha geldim, "profil uygun değil!"yazıyordu sitenizde. Allah'ın bildiğini niçin kullarından saklıyorsunuz?

Gizlilik kuşku uyandırmıyor mu sizde de?

Burada bir bilim kurulundan bahsediyoruz. Önce dergiyi basıp sonra da değiştirmek etik bir davranış mı? Bu kadar zengin bir ülke miyiz?

Bilim araştırmak, sorgulamak zorundadır. Her gün yeni buluşlar yapılıyor.Bazıları doğru, bazıları yanlış olabilir. Tartışarak doğruya ulaşılır. Yanlışlar ayıklanır.

Din önemlidir, dindarlar saygındır. Din bezirganları değildir! Öfkenizin, hakaretlerinizin nedenini hiç düşündünüz mü? Siz inanıyorsanız neden telaşlanıyorsunuz ki? Kuşkulanmaktan mı korkuyorsunuz? Kendinize mi güvenmiyorsunuz, başkalarına mı?

Bence sitenizi herkese açın. İnsanlar hem sizi tanısın, hem de düşüncelerinizden yararlansın. Böyle gizli bir site olunca soru işaretleri oluşuyor...

Site editörü dedi ki...

Derginin sonradan değiştirilmesi elbette doğru değil. O hatanın hiç yapılmaması gerekirdi çünkü. Yine de yıllarca evrimci çizgide giden bir sözde bilim dergisinin geç de olsa hatalarından döndüğünü görmek sevindirici. Atasının Hz. Adem(as) değil de bir maymun olduğunu söyleyen kişi, zaten kendisini "maymun beyinli" diye tanımlamaktadır. Dolayısıyla ortada ne bir hakaret ne de öfke var...

Sitemiz tabii ki bütün herkese açık ve siteye de her isteyen yorum gönderebiliyor. Sizin bilgisayarınızdan kaynaklanan bir problem olduğunu sanıyorum. Ben evden, işyerimden ve farklı mekanlardan, her yerden girebiliyorum siteme. Daha önce sizin yazdığınız gibi bir hata mesajı hiç ulaşmamıştı bana. İsterseniz bir başka bilgisayarda deneyin sitemize girmeyi. Medyanın böylesine: http://medyaport.blogspot.com

aysema dedi ki...

Site Editörü,

Hayır bilgisayarımda bozukluk yok, sanırım düzelttiğiniz için biraz önce girebildim.

Orada da yazdım, bir kez daha yazayım. Evrim konusu "İnsanlar Maymundan Gelmiş" e indirgenmeyecek kadar derin bir konu. İyi araştırmak gerekir. Katıldığımız katılmadığımız yönleri olabilir. Bilimsel veriler tartışılabilir geliştirilebilir. Hastalıklarda her geçen gün yeni ilaçlar yapıyor bilim insanları. Sanırım hasta olunca onları da reddetmiyorsunuz. Ben duayla iyi olurum da diyebilirsiniz.

"Tüm çalgı aletleri haram" diye anlatan yazılar almışsınız sitenize. Hala orada mısınız, demek geçti içimden!.. Hadi diğerlerini bırakın tarikatlarda bile müzik var.

Bilim Teknik dergisi için sözde bilim demişsiniz. Sizce bilim nedir? Merak ettim doğrusu...

Site editörü dedi ki...

Sitemizi ziyaret ettiğiniz ve yorum bıraktığınız için teşekkür eder, her zaman beklerim. Sitemizdeki konular içinde en ihtilaflı konuda yorum yazdığınız için bir bakıma sevindim. Diğer konularda en azından şimdilik hemfikir gibi gözüküyoruz:) Evrim saçmalığı ve çalgıların haramlığı konusunda yazdıklarınızı sitemdeki ilgili sayfada cevapladım. Arzu edenler şu adresten ulaşabilirler: http://medyaport.blogspot.com/2008/11/delillerle-algilarin-haramlii.html

Web sitem haricinde 2000 kişiyi aşkın e-mail listemle de insanlara ulaşmaktayım. celeron1200@hotmail.com e-mail adresime boş bir mesaj atarak e-mail listeme dahil olabilir, önümüzdeki günlerde yollayacağım iletileri izleyebilirsiniz. Selametle...

Medyaport site editörü
Araştırmacı yazar

Site editörü dedi ki...

Son sorunuzu atlamışım. Burada asıl mesele; benim için bilimin ne olduğu değil, ne olmadığıdır. Adını ne koyarsa koysun, Allah'ın varlığını reddeden bir teoriyi, daha açık manasıyla pagan dinini, bilimsel bir gerçekmiş gibi yazan mecmuanın adı ne olursa olsun, yaptığı bilim değil, küfür ve kağıt israfıdır. Darwinizm dini, okul kitapları başta olmak üzere her yerden derhal temizlenmelidir. Fakat maalesef ülkemizin inkarcı kartel medyası, insanların imanlarını kaybetmeleri için saçmalığı bu kadar bariz bir teoriyi bile bilimsel kılıfa uydurmaya çalışabiliyor. "Yazıklar olsun o inkarcılara ve destekçilerine" diyerek bu konuda son sözümü söylüyorum.

aysema dedi ki...

Site Editörü,

Sanırım gerçek sitenizi yine gizlediniz. Bu işte bir gariplik var, ama neyse!

Bu arada sizinle pek çok konuda tamamen farklı düşünüyorum. Söylediklerinizi iyi niyetli bulmadığımı da belirtmek isterim.

İki siteniz mi var bilemiyorum. Ben yorum yazdığınız yerden siteye bakmayı yeğlerim. Ayrıca adres yazmanıza gerek yok. Yorumunuzun üzerinde yazan "site editörü" yazısına bastım, ulaşamadım.Profil uygun değil yazısı çıktı yeniden. Bu nedenle bıraktığım yoruma yanıtınızı da okuyamadım.

Bir kez daha dine ve dindarlara saygılıyım, din tüccarlarına öfkeliyim. Ve "YAŞAMDA EN GERÇEK YOL GÖSTERİCİNİN BİLİM" olduğuna inanıyorum. Tübitakın gerçek bilim insanlarının yönetiminde olmasından yanayım.

Site editörü dedi ki...

Aysema hanım, internet sitemize girişte yaşadığınız problemlerin, internet kullanımında yeni olmanızdan kaynaklandığını düşünerek konuyu daha açık bir şekilde açıklama gereği duyuyorum. Öncelikle internet siteme ulaşmak için adıma tıklamanız değil, web tarayıcınızın adres satırına http://medyaport.blogspot.com yazıp Enter tuşuna basmanız gerekiyor. İsimlerin üzerine tıklamak, o kişi ile ilgili bilgilere ulaşmaya yarar sadece. Ben profilimde kendimle ilgili bir bilgi yazmadığım için profilime erişimi kapatmıştım. "Profil uygun değil" mesajını o yüzden alıyordunuz. Şimdi o erişimi de etkinleştirdim. Bu arada sitenizi izlediklerim arasına ekledim. Bahsettiğimiz diğer konuları dilerseniz sitemde tartışırız. Selam ve dua ile...

aysema dedi ki...

Site Editörü,

Yorumumu sitenize yazdım, tekrarlamıyorum.

Sevgiyle kalın, dostça yaşayın.

LOAN COMPANY dedi ki...

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun. Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com) Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor.