30 Mart 2009 Pazartesi

AKLIMA İLK GELEN CÜMLELERİ YAZDIM (MİM)



Karşımda bir Türkiye haritası
Uzun uzun bakıyorum...

Üç tarafı deniz,
Denizin kıyıları aydınlık
Aydınlık yayıldı, yayılacak...


Aklıma ilk gelen cümleleri yazmak istiyorum.

Seçim, seçim, seçim
ve
Geçim, geçim, geçim
Diyor iç sesim, dış sesim durmadan.

Hiç aklımdan çıkmıyor ki!..

Bugün seçim, yarın geçim konuşulacak.
Bundan sonra daha zor mu olacak ?
Seçim için ertelenen geçim...

Biraz önce başbakanı dinledim televizyonda.

Sözleri bal, yüzü sirke satıyordu,
Yüzüne mi, sözüne mi inanacağımı bilemedim.


"Ankara Ankara güzel Ankara!"
Işıklar birden söndü baksana
Bilgisayarlar çöktü, anlasana!

"İstanbul'un orta yeri sinema
Garipliğim mahsunluğum duyurmayın anama"
Oğlu Kılıçdar coşmuş,
Durdursana!

"İzmir'in kavakları, dökülür yaprakları"
Bize de gavur diyenler
Toplasın sandıkları!

"Karadır kaşların ferman yazdırır"
Bu oy beni derin derin bezdirir.

Zonguldak Zonguldak vurur yüreğim...

"Yüz karası değil,
Kömür karası!
Böyle kazanılır,
Ekmek parası..."

Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az mı gelecek yine?

Seçip seçip atıyordu çöplüğe...

" Amanı da tatlım benim amanı
Amanı da gül demetim amanı

Şu denizler şu göller
Akarsular akmazsular ülkesinde şu balık
Var da niçin
Tra lal la
Yok da neden
Tra lal lam"

Seçim seçim...

"Mühür mühür üstüne
Bu mühürün aslı ne?
Kim eğitmiş bu toprağı?

Vay benim ekmek ekmek dilenciliğim
Süt kuzusu suçsuzluğum vay benim.

Kilit kilit üstüne
Bu kilidin aslı ne?
Yağma talan korku kuşku!

Masal masal üstüne
Bu masalın aslı ne?
Yetmez mi türkülerim,
Masal benim neyime?

Vay benim düşazması kurtuluşlarım
Yol üstünde yolsuzluğum vay benim...

Mim'in mim'im üstüne
Bu mim'in aslı ne?
Gayyor beni sobelemiş,
Mim'i başım üstüne...

Aklına ilk gelenleri yaz, demiş.

Bugün pazar, 29 Mart
Karşımda Türkiye haritası,
Bakarım bakarım
Denizi görürüm,
Denizlerden yükselen güneş her yere yansısın derim...

Parpali, Rüyayla, pRncfrn, Günceran da
Mim'e katılsın isterim...


13 yorum:

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Tünaydın öğretmenim.
Güzel, umut dolu bir güne uyanmak isterdim bugün ama..
Üzgün ve kalbim kırık.Sannki başka Türkiye varmış gibi.
Bu mimden ben de yazacağım, bu moral bozukluğuyla neler yazacaksam artık :(
Sevgiler.

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

aysema öğretmenim böyle bir günde dökülen ilk cümleler bunlardan başkası olamazdı..çok haklısınız..
çok teşekkür ederim ilk mim başlatışıma ses verdiğiniz için..
yüreğinize iyi bakın..

Ruyayla dedi ki...

Bende birşeyler yazacağım ama ne olduğunu gerçekten bilmiyorum ne dökülürse artık yüreğimden..

Sevgiler ve teşekkürler

Prima Rima dedi ki...

:) ben güldüm bu mime:)
Güzel yazmışsınız öğretmenim:):)

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen Tezer Üstün,

Umutlar tükenmemeli. Bu seçim artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmadığının bir işareti olarak algılanmalı. Çözülme başladı az da olsa...

"Sahiller ve cahiller" dedi bugün birisi, çok doğru geldi bana. Cahillikle mücadele gerekiyor aydınlık yarınlara ulaşmak için. Cahiller oldukça, sömürenler de olacak ne yazık ki...

aysema dedi ki...

Sevgili Gayyor,

Keşke daha güzel şeyler yaşasaydık ülkemiz adına...

Ben teşekkür ederim, ilk mimine beni de kattığın için.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Rüyayla,

Senin o güzel yüreğinden ne düşerse güzel oluyor. Merakla bekliyorum.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Prima Rima,

Çok teşekkür ederim. Gülmek sana yakışıyor, hep gülmen dileğiyle.

Sevgiler...

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

duygularımıza tercüman oldun ama sabahtan beri bloglarda bakıyorum yazanlar tepkili, yorumcular tepkili diyorum ki bu oy verenler nerede yaşarlar, ne yer ne içerler. Nredeler bunlar bu işte benim anlayamadığım bir şey var. Cumhuriyet mitinglerinde o meydanları dolduran kalabalıklar nereye gitmişti. Ben şaşarım bu işe başka da bir şey demem

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Cumhuriyet Mitinglerine katılanların bir kısmı hapisanede, tek kişilik hücrelerde yargılanmayı bekliyor. Bir kısmı kahrından öldü, bir kısmı hastanelere düştü. Bir kısmı sindirildi ya da sindi.

Türkiye haritasına bakınca sahillerle cahiller en çok dikkat çekici değil mi? Aydınlıktan korkmaları boşuna değil, hiç değil... Aydınlanan onlardan kaçıyor.

Bloglarda yazanların çoğu aydınlanmış insanlarımız. Karanlıktakilerin de aydınlanmasını sabırla bekleyeceğiz. Ya da kendilerine de sıra gelince anlayacaklar gerçekleri. Yeter ki iş işten geçmemiş olsun.

Sevgilerimle...

GünCeraN dedi ki...

Aslında sadece harita ile ilgili değil. Ama dikkati çektiğiniz nokta doğru. Aydınlanmış, bilgili, kültürlü insanların çoğu CHP'ye, MHP'ye verirken, AKP'ye verenlerin büyük kısmı varoşlardan ve geri kalmış bölgelerden...

Cihan Paçacı televizyonda bir örnek vermişti: 2 ilçe, 3 beldenin girdiği bir ara seçimde 500 bin seçmenin, 475 bini 2 ilçede, 25 bini 3 beldede imiş. O zamanın bir siyasetçisi de, "İlçenin biri şu partide, biri diğer partide.. Ama geri kalan 3 beldeyi de biz aldık!" diye böbürlenmiş.

Haritaya bakınca, iktidarın aldığı iller çok gözüküyor ama ilçelere ve diğer partilerin aldığı oylara bakınca da çoğunu ucu ucuna aldığını görüyoruz.

Allah'tan da, milletten de umudu kesmeyelim. "Millet uyanıyor..."

Mime farklı bir konuda da olsa cevap yazdım. Takdirinize :)

aysema dedi ki...

Sevgili Günceran,

Hepsinden önemlisi çözülme başladı. Padişahlık rüyalarından uyandırdı millet.

Artık iflah olacaklarını sanmıyorum. Birbirlerine de düştüler. Pasta bitti... Krizi paylaşacaklar. Bekleyip göreceğiz. Mimine bakacağım, teşekkür ederim.

Sevgiler...

LOAN COMPANY dedi ki...

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun. Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com) Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor.