10 Mart 2009 Salı

ÖĞRETMENİM TUVALETE GİDEBİLİR MİYİM?


Blogger
yorum-duyuru:


Mahmut S dedi ki...

'' Öğretmenim, tuvalete gidebilir miyim?''

Yukarıdaki cümle, öğrenim hayatımız boyunca sıkça sorduğumuz sorunların başında geliyor, değil mi? Yıllar sonra, Adıyaman'ın Gerger İlçesi, Kaşyazı Köyündeki Karük İlköğretim Okulu'ndaki manzarayı "Haberturk İnternet Haber Sitesi'nde" görünce; ' Meğer şanslı azınlıktanmışız ' dedim kendi kendime.

Evet, yanlış duymadınız. Ben ve bu yazıyı okuyan sen, şanslı azınlıktanız. Anadolu'da bir çok okulun türlü fiziki sorunlarını, öğretmen eksikliğini duyardıkta, insanın en temel ihtiyaçlarından birisi olan tuvalet ihtiyacını gidermenin başlı başına bir sorun olduğunu aklımıza getirmezdik. Onca yetersizliklere rağmen Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu çağdışı manzarayı eğitim neferimiz Ahmet Elmacı sayesinde öğrendik.

Haberturk İnternet Haber Sitesi'nde yayınlanan ' Tuvaletsiz Okul ' haberi bizi harekete geçirdi. Hem gelecek nesillere kalıcı bir temizlik alışkanlığı kazandırmak hem de okullarımızın olmazsa olmaz bu fiziki zorunluluğunu hayata geçirmek adına; www.okulumuzatuvalet.org sitesi altında '' Okulumuza Tuvalet '' adlı projeyi hazırladık.

Karük İlköğretim Okulu'ndaki bu geri kalmış manzara ne ilk ne de son...Fakat bu olumsuz manzarayı düzeltmek bizlerin elinde. Karük İlköğretim Okulu'nda olduğu gibi Anadolu'nun birçok köyünde çocuklar sizlerin desteklerini bekliyor... '' Okulumuza Tuvalet '' projesi ile sizde bu harekete ortak olun...

www.okulumuzatuvalet.org
destek@okulumuzatuvalet.org

10 Mart 2009 Salı 11:38


****


Yanıt-yorumum:

Sil
Blogger aysema dedi ki...

Sayın Mahmut S,

Hoşgeldiniz. Gönderinizi okudum.

Daha önce de öğretmen ve öğrenci arasındaki "tuvalet" sözcüğünün doğru kullanımıyla ilgili "Öğretmenim tuvalete gidebilir miyim?" videosunu izlemiştim.

Öğretmen de öğrenci de çok sevimli.Öğretmenimizin bu konudaki çabası güzel. Yapması gerekeni yapmış. Tüm gerçek öğretmenler buna benzer pek çok örnekle karşılaşmışlardır. Başkalarına ilginç gelen bu örnek, biz öğretmenler için sıradandır. Biz daha neler gördük, diyecek kadar da deneyimli bir öğretmen eskisiyim. Bununla da gurur duyuyorum.

İlk kez yorum yapan kişilere yanıt yazmadan önce sitelerini ziyaret ederim genelde. Size de gelmek istedim, kapınızı kapalı buldum, neden?

Sadece davetli kişilere açık bir sitenin sahibi olarak nasıl herkesi yaptığınız yardım kampanyasına davet etme cesaretini gösterdiniz, anlayamadım doğrusu.

Size güvenmemiz için sizi tanımamız gerekmiyor mu? Deniz Feneri konusuna nasıl baktığınızı da bilmek isterim.İçimde farklı baktığımıza dair hisler uyandı nedense. Gizlilik bende kuşku uyandırıyor.

Siz gizli olacaksınız, bizden açık açık yardım bekleyeceksiniz! Bu şuna benziyor: Kendi eşini insan içine çıkarmayıp başkalarının eşlerinin olduğu toplantılara yalnız giden erkeklere benziyor. Güven duygusunu zedeliyor...

Daha şeffaf olursanız destek konusunu bir kez daha düşünebilirim.

Okullarımızın, öğretmenlerimizin ve sevgili yavrularımızın sorunları tuvalet sözcüğüyle sınırlanmayacak kadar büyük. Gücünüz yetiyorsa bu konularda çalışma yapınız diyorum. Destek benden...

Okul binası adam gibi olursa tuvaleti de olur. Tek başına tuvalet kampanyası bu işin kokusunun çıktığını gösteriyor. Depreme dayanıksız okul binaları büyük şehirlerimizi süslüyor. Denizli Valisi'nin yanlışlıkla da olsa okulları deprem olacak diye tatil etmesiyle ilgili eleştirilere verdiği yanıtı ben duydum. Depreme (5 şiddetinde), dayanıksız çok sayıdaki okulları gözden geçirmek için tatil yaptık dedi. Siz merak ediyor musunuz bilmiyorum, ama ben merak ediyorum. Ne yapıyorlar bu konuda?

Köylerimize, köy öğretmenlerimize saygım büyük. Gerçi köy öğretmenleri de yok artık. Öğretmenler köylerden uzaklaşıyor, bölge okullarında toplanıyor. Anlayacağınız köylülerimiz öğretmenle tanışmıyor artık.

Blogunuza giremediğim için yanıtınızı buradan verirseniz sevinirim.

Bekliyorum efendim.

10 Mart 2009 Salı 13:22



Bloguma gelen 'yorum-duyuruyu' önce orada yanıtladım. Ancak konunun önemli olduğunu düşünerek açık açık duyurmaya karar verdim. Sizler de okuyun istedim. Belki de ben yanılıyorumdur, haksızlık yapmak istemem.

Sil


21 yorum:

nazpek dedi ki...

Ben size sonuna kadar hak verdim öğretmenim

aysema dedi ki...

Çok teşekkür ederim Sevgili Nazpek...

beenmaya dedi ki...

çok doğru ve yerinde tespitler...katılıyorum...

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya katılmana sevindim.Kendimi daha iyi hissettim böylece.

filiz dedi ki...

evet bende aynı şeyleri düşündüm bana da aynı kişi yorum bırakmış arada böyleleri çıkıyor,belki tamamen masumda olabilir bilemiyorum, yazdıklarınıza desteğim bizimde sesimiz olmuşun sevgiler.

*ĞĂŶŶŐŔ* dedi ki...

öğretmenim ben bu soruyu hala soruyorum..:)

Parpali dedi ki...

Çok ilginç bir kampanya. Merak ettiklerinizde de çok haklısınız. Artık "yardım" denilince, beş kere-on kere düşünmek gerekiyor, eğer elimizle teslim etmeyeceksek.

aysema dedi ki...

Sevgili Filiz,

Hoşgeldin. İyi ki yazdın, sana da bu çağrının gönderildiğini. Belki başka kişilere de gönderilmiştir. Ben de haksızlık yapmamak için yayınladım. Arkadaşın yanıtını bekliyorum. Henüz gelmedi. Belki görmemiştir. Sitesine de girilmiyor, görmesini bekleyeceğiz çaresiz...

Teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Gayyor,

Keşke ben de öğrenci olsaydım da aynı soruyu öğretmenime sorsaydım...

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Tüm değerlerimiz sarsıldığı gibi toplum olarak güzel özelliklerimiz de bozuldu. Yardımlaşma, dayanışma, birbirimize güvenme gibi...

Kuşku düştüyse içimize yoğurdu bile üfleyerek yiyoruz artık. Güven duygumuzu yitiriyoruz, en kötüsü de bu.

Sevgiler...

Adsız dedi ki...

meraba ben istanbulda bir lisede okuyorum burda tuvaletler genelde sigara odası olarak kullanılıyor ve insanlar tuvalete gittik den sonra bir şifon çekmekten aciz.orda ise öğrenciler tuvalete ve vs şeylere hasret.

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Aysemacım bu kampanya daha önce Savaş Ay tarafından hayata geçirildi tv de. Büyük ölçüde de amacına ulaştı. Prensip olarak bireysel olarak başlatılan kampanyalara katılmıyorum zaten. Knndi yorumunda da çok haklısın. Sevgilerimle

aysema dedi ki...

Sevgili Liseli Arkadaşım,

Söylediklerinde çok haklısın. Kimisi okul bulamaz, kimisi elindekilerin değerini bilemez. Uçurum giderek açılıyor. Oysa devlet her yöreye eşit davranmak zorundadır.Olanaklarını eşit paylaştırmak zorunda. Devletin okulunu yardıma muhtaç bırakmamalı değil mi?

Okul tuvaletlerindeki sigara içme sorunu hala devam ediyor mu? Yöneticiler ne yapıyor?

Bol bol yasak koyuyoruz, kimse de sesini çıkarmıyor. Çünkü biliyor ki yasaklar bozulmak için. Tepeden başlıyor yasaları hiçe saymak.

Yorumun için çok teşekkür ederim. Derslerinde başarılar, sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Ben de onu söylüyorum. Aklına esen yardım topluyor. Artık bu da bir sektör oldu galiba. Yardım alıp şirketler kuruyorlar.

Yardımların yerine ulaştığını bilsek seve seve...

Sevgiler...

cinar dedi ki...

çok doğru bir yorumla çıkmışsın karşısına. tebrikler. ben de merakla karşıdan gelecek cevabı bekliyorum doğrusu.

aysema dedi ki...

Sevgili Çınar,

Bekleyelim bakalım ne çıkacak?Ben de çok merak ediyorum.

Teşekkürler...

WindRider dedi ki...

gizlilik - hele ki "yardım çağrısı"nda bulunulurken bürünülen gizlilik - gerçekten insanı huzursuz ediyor. hele ki son dönem "yardım kampanyaları"nda varılan nokta düşünülünce, maalesef artık yardım etmeden önce 5 - 10 kere düşünmek gerekiyor ve insan gene de emin olamıyor. ne kadar acı birşey insanlık adına...

iyi niyetli bir çağrı olduğunu ve yakın zamanda gerekli açıklamaların yapılacağını umuyorum. güzel ve açık bir yanıt yazmışsınız, artık yapılabilecek tek şey beklemek.

sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sevgili WindRider,

Umarım iyi niyetli bir çağrıdır. Açıklamaları ben de bekliyorum.

Dilenci diye acıyp para verdiğimiz kişilerin bile bizden çok zengin olduklarını izledik tv lerde.

Yurt dışındaki yurttaşlarımızın yardım paralarıyla televizyonlar alındığını, şirketler kurulduğunu, gazetelere el konduğunu biliyoruz...

Damlaya damlaya göl değil DENİZ olmuş baksanıza...

Saygılar...

mahmut san dedi ki...

Saygıdeğer yorum yazana kullanıcılar,

Öncelikle bize güvenen kurumlardan bir kaçı,

* KVK firma çalışanları tarafından Adıyaman Gerger ilçesi "Gönen İlköğretim Okulu"na kırtasiye ve kışlık giyim yardımı gönderildi.
http://www.okulumuzatuvalet.org/default.asp?iID=JMDHF

* Superonline firması tarafından Karük İlköğretim Okulu'na ufo ayaklı elektrik sobası ve kırtasiye vb. gibi malzemeler iletildi.
http://www.okulumuzatuvalet.org/default.asp?iID=JLIML

* KVK firma çalışanları tarafından Adıyaman Gerger ilçesi "Kağindak İlköğretim Okulu"na kırtasiye ve kışlık giyim yardımı gönderildi. http://www.okulumuzatuvalet.org/default.asp?iID=JLGKJ

* İBB (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) tarafından temin edilen içi kırtasiye malzemesi dolu 13 adet ilkokul çantası Adıyaman Gerger ilçesi Kaşyazı köyü "Karük İlköğretim Okulu" öğrencilerine tarafımızca gönderildi.
http://www.okulumuzatuvalet.org/default.asp?iID=JLDHG

Bize sesimi herkese duyurmaya çalıştık. Bazen web sitemiz de teknik hatalardan dolayı kapalı kaldığı zamanlarda olmuştur.

"Okulumuza Tuvalet" projesi gönüllü gençler tarafından oluşturulduğu için maddi yardım toplamamaktadır. Proje, yardıma ihtiyacı olan okullar ile firmalar / vatandaşlar arasında köprü görevi görmeyi amaçlamaktadır.

"Okulumuza Tuvalet" projesi gönüllü gençler tarafından oluşturulduğu ve yürütüldüğü için hiç bir şekilde maddi yardım toplamamaktadır. İhtiyaçların duyurulmasına ve yardımların okullara gönderilmesine çalışmaktadır.

Okulunda tuvaleti olmadığı için tüm gayretini öğrencileri için gösteren fedakar öğretmenimiz ve projemiz ilham kaynağı olan Ahmet ELMACI'nın bize ilettiği teşekkür mesajı
http://www.okulumuzatuvalet.org/default.asp?iID=JLKDM&item=JLMGE#JLMGE

Son olarakta bu gün projemiz ile ilgili Haber7.com da haberimizde çıkmıştır.
http://www.haber7.com/haber/20100225/Ogretmenim-tuvalete-gidebilir-miyim.php

Bizim amacımız geleceğimiz olan minik öğrencilerimizin daha iyi şartlarda eğitim almasını sağlamak.

Bilgilerinize

Soru ve sorunlarınız için
Mahmut ŞANLIER
mahmuts@gmail.com
0543 427 96 00

mahmut san dedi ki...

27 Şubat 2010 tarihinde Kastamonu'nın Cide ilçesi "Ağaçbükü Köyü İlköğretim Okulu"na ayakkabılar, oyuncaklar ve kırtasiye malzemeleri KVK Teknik Servis çalışanları tarafından yollanmıştır.

Bakınız: http://www.okulumuzatuvalet.org/default.asp?iID=KEFJF

LOAN COMPANY dedi ki...

Kisisel is baslatmak için bir kredi gerekiyor ?.
faturanizi ödemek için bir kredi gerekiyor mu?

Simdi kredi.teklif@gmail.com bize hemen kredi transferi ile devam etkinlestirmek için: Eger ilgileniyorsaniz lütfen bu e-postayi basvurun. Ayrica bu e-postaya burada bize ulasabilirsiniz: (finance_institute2015@outlook.com) Eger ilgileniyorsaniz dolgu ve bu bilgileri dönerseniz biz,% 2 faizle kredi veriyor.