6 Nisan 2009 Pazartesi

HOŞGÖRÜN



Bir küçük çocuk
Yıllarca öncem
Korkar mı gitsem yanına
Çocuk sen bensin desem.


Behçet Necatigil, "Heraklit'in Suları" isimli şiirinde çocukluğuna böyle seslenmiş. Sonra da:

Hey durun! diyorum, siz bensiniz, bensiniz
Nereye gidersiniz, hey durun!
Sessizce yürüyorlar benden habersiz
Duymuyorlar, o kadar sesleniyorum.

Diye devam etmiş.

Duymazlar, duyamazlar! Bunu o da biliyor. Biliyor biliyor da söylemeden duramıyor yine... Şair işte, durur mu? Geçen yıllar geri gelir mi? İstediğin kadar ah vah de. Giden gitmiştir, yaşananlar bitmiştir. Dönülmez akşamlar başlamıştır. Vakit çok geçtir. Dünü bırakıp bugüne bakmak zamanı gelmiştir.


Bulgaristan'daki Türk Edebiyatının önde gelen şairlerinden Recep Köpçü de "Hasbihal" isimli şiirinde:

İşte ben hep böyle çocuksuyum
Boyanmayan suyum
Şair kalmanın en güç yönü burası
Gönlümde dünyayı kucaklama sevdası
Ne yazık ki yaşadığım çağda kimilerinin gözünde

Gerçek sanat etmez para pul
Müzevirler şairlerden daha makbul
Ama müzevir anıtı yoktur yeryüzünde


Der. İyi de eder. Evet yalancı ve sahtekarlar gerçek sanatçılardan daha fazla kabul görse de unutulmaya mahkumdurlar. Kalıcı olan gerçek sanattır ve sanatçılardır. Geç de olsa değerleri anlaşılacaktır. Her şey para pulla ölçülmez, sahtekarların yeryüzünde anıtı bulunmaz.


Bu da nerden çıktı demeyin. Bugün benim doğum günüm. İyi ki doğdum, iyi ki varım, iyi ki buradayım. Doğum günüm kutlu olsun, derim. Hoşgörün...

28 yorum:

nazpek dedi ki...

Sevdiklerinizle birlikte nice uzun ve sağlıklı yıllara
Doğum gününüz kutlu olsun

laleninbahcesi.blogspot.com dedi ki...

Aysemacım sağlıklı mutlu daha nice yıllara tüm sevdiklerinle.
İyiki doğdun iyiki tanıdık seni

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Nice mutlu yıllara. Sağlıklı, huzurlu ve çok mutlu bir ömrünüz olsun. Sevgilerimle...

Parpali dedi ki...

Sevdiğiniz hiçbir şeyden ayrı kalmayacağınız bir hayat diliyorum size. Ve tanıştığımız için ne kadar mutlu olduğumu belirtmek istiyorum tekrar.
Nice mutlu yıllara, sağlıkla...

cesetizleri dedi ki...

evet evet iyi ki doğdunuz :)
mutlu yaşlara inşallah. sevdiklerinizle..

beenmaya dedi ki...

öncesini bilemem ama bundan sonrasına dair tüm iyi dileklerim sizinle...herşeyin gönlünüzce olması dileğiyle nice senelere :))

aysema dedi ki...

Sevgili Nazpek,
Çok teşekkür ederim. Uzun ve sağlıklı yıllar hepimize...

aysema dedi ki...

Sevgili Lale,

Teşekkürler. Ben de iyi ki sizleri tanıdım. Güne güzel dileklerinizle uyanmak öyle güzel ki...

aysema dedi ki...

Sevgili Aydan Atlayan Kedi,

Sizin de sağlıklı, huzurlu ve çok mutlu yaşamınız olsun sevdiklerinizle birlikte. Teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

Seni tanıdığım için ben de çok mutluyum. Nice güzel günlerde yeniden buluşmak dileğiyle...

WindRider dedi ki...

sevgili aysema,

yeni yasiniz kutlu olsun!
sevdiklerinizle birlikte, nice mutlu & saglikli guzel yillara...

sevgilerimle.

aysema dedi ki...

Sevgili Cesetizleri,
Teşekkür ederim. Aynı dilekler sizin için de... Sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Beenmaya,
Geçen geçmiştir, o anılardaki yerine kuruldu bile. Gelecek bizim çabalarımızla gelişecek. Tüm güzellikler sizinle de olsun.

aysema dedi ki...

Sevgili WindRider,

Çok teşekkür ederim. Evet sevdiklerimizle nice güzel yıllara dileği hepimiz için...

GünCeraN dedi ki...

Çocukluğun orada duruyor da sen yürüyorsun be Behçet! sen yürüyorsun, kendinden habersiz...

Zaman su gibi akıp geçiyor, önemli olan suyun duruluğunu kaybetmemesi ;)

Doğum gününüzü kutlarım öğretmenim. Çocukluğunuzun iyimser kalbini daima yakınınızda, yakınlarınızda bulmanız dileğiyle... :)

Erdi'nin fendi dedi ki...

sevgili öğretmenim teşekkür ederim. aranıza girebildiğim için kendimden çok mutluyum.çok gururluyum.

Adsız dedi ki...

Tüm sevdiklerinizle, torunlarınızla mutlu yıllar dilerim:)
Tüm hayalleriniz gerçek olsun.

deniz

zihni dedi ki...

Sanatın ve de sanatçının gücü, nasırlaşmış yüreklerin küflenmiş köşelerinde güller açtırmayı başarmasından gelir.
Güller açmış gönül köşelerinin de coşkusunu çocuk masumluğunda şımartmasından....

Bunu ne politikacılar ne de diğer palavracılar başarmıştır.
Bunu bana kim mi haber verdi?
Sevgili Aysema öğretmen gibi Edebiyat elçileri:)
Herkes iyi ki doğdu ama, "edebiyat eliçileri" biraz daha iyi ki doğdu:)

aysema dedi ki...

Sevgili Günceran,

Haklısın, gerçekten çok haklısın yazık ki!.. Zaman duruyor olduğu yerde. Geçen biziz, farkına varsak da varmasak da. Önemli olan bu geçen süreyi iyi değerlendirmek ve anılarda güzel izler bırakabilmek...

Sevgilerimle teşekkürler...

aysema dedi ki...

Sevgili Erdi'nin Fendi,
En Genç Yazar Arkadaşım,

Hoşgeldin aramıza, şevinç kattın, mutluluk verdin.

Biz geçmişiz, siz geleceksiniz. Geleceğimizsiniz, umudumuzsunuz. Seni izlemeye devam edeceğim.

Sevgiyle kucaklıyorum seni. Başarılarının devamını diliyorum. Aileni kutluyorum.

aysema dedi ki...

Sevgili Deniz,

Tüm insanlığın iyiden, güzelden, doğrudan yana olan hayalleri gerçek olsun. Çok teşekkür ederim.

Sevgilerimle...

aysema dedi ki...

Sevgili Zihni,

Ne diyeceğimi bilemiyorum. Çok teşekkür ederim güzel sözlerinize.
Yalnız şunu kesin olarak biliyorum, sanal alemde o kadar güzel yürekler var ki hepsi birbirinden değerli.
Ben onları tanımaktan, yazdıklarını okumaktan büyük keyif alıyorum.

Gerçek yaşamda da nice değerlerimiz var zamanında anlaşılmayan. Karalanan, gözden düşürülmeye çalışılan... Ama onlar geç de olsa tarihin altın sayfalarındaki yerlerine kuruluyor. Diğerleri yok olup gidiyor. Keşke yaşarken de farkına varabilsek...

Sevgiyle kalın, dostça yaşyın.

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Öğretmenim; bir öğretmen lisesi mezunu olarak kendimden genç öğretmenlere bile öğretmenim diye hitap etmekten çok büyük mutluluk duyarım.
Sanat bir ruhtur; sanatçı duyarlıdır, zariftir, narindir.
Sevgilerimi sunarak doğum gününüzü kutluyor her gün mutlu olmanızı diliyorum.

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen Tezer Üstün,

Ben de genç yaşlı tüm öğretmenlere "Öğretmenim" demeyi seviyorum. Bana öğretmenim denmesinden de çok mutlu oluyorum.

Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Sevgiyle kal, mutlu yaşa...

Yıldızlı fırça dedi ki...

Mutlu yıllar :)

aysema dedi ki...

Sevgili Yıldızlı Fırça,

Hoşgeldiniz.
Çok teşekkür ederim. Size de güzel bir yaşam diliyorum.

GünCeraN dedi ki...

Tekrar okuyunca sanat ve sanatçı ile sözlerinizle ilgili bir şiir aklıma geldi.

Şiiri şimdi araştırdım : Süleyman Nazif öldükten bir süre sonra
gazetelerde bir haber çıkıyor :"Mezar taşını Belediye yaptıracak."

Bu habere çok üzülen Ömer Ferid Kam şu dörtlüğü yazmış:

“Sağlığında nice ehl-i hünerin,
Bir tutam tuz bile yoktur aşına,
Öldürüp evvel onu açlıktan,
Sonra bir türbe dikerler başına.”


Vefa ile, sevgi ile kalın...

aysema dedi ki...

Sevgili Günceran,

Ne yazık ki gerçek değerlerimize yaşarken değil de öldükten sonra sahip çıkıyoruz. Süleyman Nazif'le ilgili paylaşımın için çok teşekkür ederim.

Ben de onu, bir şiirinden aklımda kalan beğendiğim dizeleriyle anmak istiyorum.

"Dedem koynunda yattıkça benimsin ey güzel toprak,
Neler yapmış bu millet, en yakın tarihe bir sor, bak.

Yerim sensin, göğüm sensin, cihanım, cennetim hep sen:
Nasıl bir zinde millet çıktı gördüm hasta sinenden."

Sevgiyle, vefayla, umutla kalın siz de...