8 Nisan 2009 Çarşamba

ONLAR NEDEN SEMADA?






"Allı turnam bizim ele varırsan
Şeker söyle kaymak söyle bal söyle
Eğer bizi sual eden olursa
Boynu bükük benzi soluk yar söyle"



Tevfik Fikret uzaklardan göz kırpıyor. Sor bakalım diyor:

"Onlar niçin semada
Niçin ben çukurdayım?

Fikret'in gözünden iki damla yaş mı dökülüyor?

"Allı turnam ne gezersin havada?
Kanadım kırıldı kaldım burada"


Ahh gülüm gülüm...

Yine Fikret:

"Doğru at adımlarını,
Düşün:
Bugünkü adımlar hazırlıyor yarını!"


"Bize bol bol ziya(ışık) kucakla getir:
Düşmek etrafı görmemektendir."


"Gençler,
Bütün ümid-i vatan şimdi sizdedir:
Her şey sizin için, vatan da sizin, her şeref sizin.


"Yükselmeli, dokunmalı alnın semalara;
Doymaz beşer dedikleri kuş i'tilalara..."

"Uğraş, didin, düşün, ara, bul, koş, atıl, bağır;
Durmak zamanı geçti, çalışmak zamanıdır..."


Artık Tevfik Fikret sussun...

"Allı turnam bizim ele varırsan:"



Milli şiirimize kulak verelim:


"Çıktık açık alınla
On yılda onbeş milyon
Genç yarattık her yaşta"



"Ne onmamış kulumuşum dünyada
Akşam olsun allı turnam dön geri..."

Peki şimdi söyler misiniz?


"Onlar neden semada?



6 yorum:

pRncfRn dedi ki...

Herkes bir yerde ben Araf'tayım!

diyesim geldi:/

aysema dedi ki...

Sevgili pRncfRn,

Yorumun bana Dante'nin İlahi Komedya'sı anımsattı. Dante o eseri Ortaçağ rönasasının geçiş döneminde yazmış. Eserinde önce Cehennem'e , sonra Araf'a , daha sonra da Cennet'e gitmiş Dante...

Sen de Araf'a geldiğine göre sırada Cennet var. Yaşasın!

Sevgilerimle...

pRncfRn dedi ki...

Ne güzel bir bakıştı bu ama ben cehennemden gelmedim! Araf'taydım hep :/

aysema dedi ki...

Araf da güzel pRncfPn, tam orta... Kararında yani...

Sevgiler...

Banu Durgunlu dedi ki...

"Doğru at adımlarını,
Düşün:
Bugünkü adımlar hazırlıyor yarını!"

Bayıldım...Sevgiler.

aysema dedi ki...

Teşekkürler Banucuğum,

Ben Tevfik Fikret'i çok severim. Özdeyiş değerinde pek çok dizesi var:

"Kıran da olsa kırılma sakın."

"Hak bellediğin yola yalnız(da olsan) gideceksin." gibi...

Sevgiler...