5 Mayıs 2009 Salı

DEVRİM ARABALARI

http://beyazperde.mynet.com/images/film/4045-da.gif


Son zamanlarda pek çok film izledim, hepsini beğenerek izlediğimi söyleyebilirim. Milyoner, Yaşamın Kıyısında,Sonbahar, Masumiyet, Kader...


Ama bugün izlediğim "Devrim Arabaları" filmiyle ilgili hayranlığımı ifade edecek sözcük bulamıyorum. Yoğun istek üzerine 1 Mayıs'ta yeniden gösterime girdi. Sanırım pek çok kişi izledi. Sinemada eşim ve benden başka dört kişi daha vardı.

Hala izlemedinizse mutlaka izleyiniz. Dün yaşananları perdede görürken bugünü de düşüneceksiniz zaten...


"Devrim Arabaları" nı koruyamadık.
Bari " Atatürk Devrimleri" ni koruyalım.
Onu da yapamıyorsak
Hiç olmazsa "Devrimlerimiz" e sahip çıkanları
Sahipsiz bırakmayalım...


Yarın savunmak istesek de çok geç olabilir
ya da
Savunacak bir şeyimiz kalmayabilir...

8 yorum:

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Öğretmenim; filmi izlemedim ama ilgili uzun bir röportajı okurken duyduğum gururu anlatamam. 23 mühendisin görevin anlamını kavrayış açısı ne yazıkki artık sıklıkla gördüklerimizden çok uzak :( İdeallerinden kişisel çabalara yelken açmış bir çoğu :(
Savunmak zorunda bırakıldığımız değerlerimizin yıkılmaması için önünde durmayı görev bilen duyarlı insanları arıyor gözlerim..
Sevgilerimle..

aysema dedi ki...

Sevgili Gülen,

Mutlaka izleyin. Evet 23 mühendis canı pahasına o iki arabayı 130 günde yapıyorlar. Ama işbirlikçiler onları engellemek için elinden geleni yapıyor ve ne yazık ki başarıyor. Çok güzel diyaloglar var. İzlemeyenler için yazmadım. Ama bir iki tanesini yazayım.
"Başarıp başarmalarından çok başaracaklarına inanmaları önemli."
"Türkiye'de hiçbir başarı cezasız kalmaz..."

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Hayirli Gunler Ailenizle ve Sevdiklerinizle birlikte Yeni Bir Gunu Bereketli, Neseli Saglikli ve Guzel Gecirmenizi Temenni Ederim.

Kilometrelerce uzakliklara gizlenmis olsada dostlugumuz ayni gokyuzunu paylastıgimiz sürece dostuz!

Sevgiyle,Saygiyla vede Saglikla MUtlu Esen Kalin Allaha Emanet Olunuz.

YORUM:Aysema Kardeşim
Çok güzel yazmışsınız yazdıklarınız katılıyorum evet Cumhuriyetimize ATATÜRK Devrimlerine Sahip Çıkalım ve beni en çok kahreden bir çok arkadaşımın neme lazımcılıklarıdır hem devrimi koruyalım ve cumhuriyete sahip çıkalım derler sonrada aman bana değmeyen bin yaşasın hesabı yaparlar bu ikiciliği kabullenemiyorum yaolacaksın yada olmayacaksın ve görünmeyeceksin ortalarda....

Saygilarimla.

Sukru Yilmaz
Antakya-Hatay
http://sukruyilmaz.net

REDDEDILMISLIGIN RESMI

Reddedilmisligin resmini gOrecegim yakinda,
Icimden yirtmak gelse de,
Saklayacagim,
Saklayacagim ve bakıp bakıp ağlayacagim hatirladigimda,
Gecmis gunlere yanacagim,
Kahrolsa da sol ust kosem,
Yüuzum yine gulecek disarida,
Yalnizken,
Yuzlestigimde reddedilmisligin resmiyle,
Aglayacagim,
Cogu Seye nokta koyacagim,
Kelimelerimi kisa kesip,
Cumlelerimi tamamlamayacagim,
Konusmasam da artik onunla,
Sol ust kosemde eksik kalacak yine bir seyler,
Ozledigimde onu,
Reddedilmisligin resmine bakacagim,
Bakip bakip aglayacagim…

Alinti:Metin Omuzlar
http://www.siirdefteri.com/?sayfa=siir&siir_id=32033

aysema dedi ki...

Sevgili Şükrü Yılmaz,

Uzaklarda da olsa dostluk güzel, çok teşekkür ederim.

Düşüncelerinize katılıyorum. Çağdaş Yaşamı isteyen insanlarımızın sayısı gerçekten çok. Yalnız ya tehlikenin farkında değiller ya da "Bana (şimdilik) dokunmuyor." rahatlığı içindeler...

Dileğimiz kimseye dokunmamaları, ancak görünen köy klavuz istemiyor. Birlikte sesimizi duyurabilirsek tehlikeyi önleyebiliriz. Yoksa...

Dostlukla...

DÜN BUGÜN dedi ki...

Yaşananlara ,şu cehalete,adaletsizliğe isyan ediyorum.Güzel yurdum ne hallerde...
Atam ve onun yoldaşları bugünler için mi canlarını verdiler.İnanamıyorum.Bu düzen en kısa zamanda yok olur inşallah,sevgiler

aysema dedi ki...

Sevgili Dün Bugün,

Atatürk Devrimlerini savunmak suç, Atatürkçüler suçlu;

Tarikatları, cemaatları övmek mevki makam, tarikatçılar yönetici...

Böyle olunca da halimiz ortada!..

Aklımızı başımıza almak zorundayız.

öykününannesi dedi ki...

Sinemaları araştırayım bakalım bugün varsa gideyim akşam gençturkcelle ;)

aysema dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.