11 Mayıs 2009 Pazartesi

VIZZZ VIZZZ VIZZZZZZ


SİVRİSİNEK

Aman, şu sivrisinek,
Sözde bir eski bestekarmış da,
Şimdi işsiz, açıkta kalmış da...
Kovarsınız gitmez.
Söylenir, sızlanır durur, arsız,
Her zaman işte böyle: Vızzz, vızzz, vızzz...

(Orhan Seyfi Orhun)



Tatil mevsimi yaklaşıyor, sanırım tüm tatil yörelerinde çalışmalar yapılıyordur...

Pek çok yerde Belediye Başkanları değişti , yenilendi... İyi de oldu. Sık sık değişmeli bence. Yeni gelenler yeni bir güçle, biraz da kendilerini kanıtlamak amacıyla işlere asılacaklar...

Buradan Belediye Başkanlarına başarılar diliyorum. Ve bir dileğimi iletmek istiyorum.

Lütfen üst yapıdan önce alt yapıya ağırlık veriniz. Yoksa ne yaparsanız yapın çözümü ağırlaşan sorunlarla devretmek zorunda kalırsınız başkanlığı, benden hatırlatması!

Neden böyle bir yazı yazmak zorunda kaldım? Söyleyeyim.

Efendim, geçen yaz Güzel Sarmısaklı Beldesine konuk oldum. Ve sivrisineklerin saldırısına uğradım. Bu konuda birkaç yazı yazdım. Meğer arı kovanına çomak sokmuşum. Hala şikayet bildiren yorumlar alıyorum. Yapabileceğim fazla bir şey yok, bari yazarak gündeme taşıyayım istedim. Sorun sadece oraya özgü de değil...

Sivrisineklerin bu kadar çok oluşunun nedeni alt yapı eksikliğiymiş. Başvurulara "Yapacak bir şey yok!" demişler. Olur mu öyle şey? Mutlaka vardır bir çözümü! Yurttaşların da katılımıyla, fedakarlığıyla sorunu çözmek lazım. Yoksa yazık olacak o güzelliklere! Çocuklarımızın bugününü de geleceğini de düşünmek zorundayız. Hele de bebeklerin...

Bataklıkları kurutmadan başarıyı yakalamak olanaksız değil mi efendim? Tüm bataklıkların kurutulması dileğiyle herkese gönlünce yaşayacağı sağlıklı bir yaşam...

Vızzz vızzz vızzzlar yaklaşıyor... Dikkat, onlar bize saldırmadan önlem alalım!

10 yorum:

Yeliz dedi ki...

Yazinizi okuyunca dusundum de , ben Amerikaya geldigimdenberi 1 kere bile sivrisinek gormedim, hatta neredeyse kara sinek bile.
cok ilginc !
ilginc olan burda olmamasi mi yoksa orda cozum bulunamamasi mi oda tartisilir

aysema dedi ki...

Sevgili Yeliz,

Amerika'da bir davetteydik. Bahçede piknik masasında her çeşit et vardı. 4 Temmuz kutlamaları nedeniyle havai fişekler atılıyordu, hepimiz bakmaya gittik,eşim gelmek istemedi. Masada oturdu. Döndüğümüzde kedi, köpekler masaya gelir diye önlem aldığını söyledi. Ancak öğrendik ki sokakta sahipsiz kedi, köpek yokmuş Amerika'da... Sadece bahçedeki ağaçlarda sincaplar geziyordu...

İşlerine gelmeyince "olanaksız" diyorlar.Herkes kendine çalışmanın peşinde. Çoğu dünya zenginlerinin arasına katılırken halk giderek yoksullaşıyor burada...

Sivrisinekler de tatilin korkulu rüyası...

kamikaze dedi ki...

Çok iyi bir konuya değinmişsiniz Aysema öğretmenim,umarım bu söylediklerinizi dikkate alırlar.Sağlıklı,huzurlu,neşeli bir tatil geçirmeniz dileğimle.sevgiler.

aysema dedi ki...

Sevgili Kamikaze,

"Sinek küçüktür, ama mide bulandırır." diye bir söz vardır bilirsiniz. Devamını da biz ekleyelim. Mikrop taşır. Sivrisinekler de insanın canına okur. Özellikle de bebekleri düşünürsek çok önemli. Çaresi bataklığı kurutmak. Diğer çözümler geçici ve çok işe yaramıyor.

Belediyeler siyaseti bırakıp şehrin sorunlarıyla ilgilensinler artık. Seçim bitti...

İyi dileklerinize teşekkürler...

Emrah Atik dedi ki...

Aysema hanım sizi ve çocukluğunuzu ve hayal dünyanızı kitaplar üzerinden mimledim:)
Bilmem iyi mi ettim...

Linkimiz aşağıdadır

http://www.izmirdesanat.org/aganta-burina-burinata

Saygılar

aysema dedi ki...

Sevgili Emrah Atik,

Önce mim için çok teşekkür ederim. Onur duydum. Konu da çok güzel. İlk fırsatta yanıtlayacağım. Yanıtlayamadığım mimler de var. Onları da unutmadım...

Bu arada İzmir'de Sanat'ı da ekledim daha kolay takip edebileceğim...

Dolunay dedi ki...

inşallah sineksiz güzel bir tatil gecirirsiniz :)

aysema dedi ki...

Sevgili Dolunay,

Teşekkür ederim. Amacımız ülkemizin her alanda çağdaş, uygar ülkeler gibi olması. Temiz, sağlıklı bir çevre istiyoruz. Bu konuda görevlileri uyarmak istedim. Bizler de üstümüze düşen görevleri yerine getirmeliyiz.

Sevgiler...

Prima Rima dedi ki...

Öğretmenim geldiler geldiler deli ediyorlar beni her gece.

aysema dedi ki...

Sevgili Prima Rima,

Bu konuya değinmekte çok geç kaldım anlaşılan. Umarım etkili ve yetkililer gecikmezler önlem almakta...