30 Haziran 2009 Salı

ALANYA'DAN DOSTLARA MERHABA



Alanyum Alışveriş Merkezini sevdim. Haydi çarşıya gidelim dedim evdekilere... Ablam çarşı gezmeye bayılır, kardeşim de ister istemez eşlik eder. Ben pek sevmem. Alacağımı alıp dönerim. Ablam her yere girip çıkar, alsın almasın, fikir ediniyorum, diyor. Tam fırsat dedim. Bilgisayarı kaptığım gibi soluğu burada aldım. Siz gezin, ben biraz sonra size katılırım, dedim, ama katılamadım, bloğumu meğer ne çok özlemişim..

Harika bir hizmet bu. Hem alışverişini yap hem de internete gir istediğin kadar... Alanyum'u kutluyorum. Arada kaçarım ben buraya. Eve oldukça yakın. Ohhhh yaşasın!

Kaç gündür yazmak istiyorum, dost blogları okumak istiyorum, ama internet yok... Komşu istediğin zaman gel, dedi, dedi ama, o kadar çok geziyor ki bu olanaksız görünüyor şimdilik.

Alanya güzel her zamanki gibi. İlk gün sabah akşam denize girdim harikaydı. Ertesi gün üçlü dalgalar suyu çamur gibi yapmıştı, şöyle bir ıslanıp çıktım. Akşam üstü tekrar gittik yine aynıydı. Bakalım bugün nasıl olacak? Kasımda geldiğim zamanki tadı bulamadım henüz, Alanya'nın denizi çok sıcak geliyor bana... İllede Ege olacak. Karadeniz de biraz fazla soğuk geliyor çoğu kez... Ama her haliyle denizi seviyorum ben...

Babamla, kardeşlerimle olmak çok keyifli. İyi ki gelmişim. Akşam çarşıya gittik, liman tarafını gezdik. Turist sayısı şimdilik çok az. Nerde o dolu dolu çarşılar! Anlatılana göre Alman turistlerle Rus turistler birbirleriyle anlaşamıyormuş. Biri gelirse diğeri gelmek istemiyormuş. Bir de "Her şey dahil" paketler esnafın canını sıkıyor anladığım kadarıyla... İyi olmuş demek geçiyor içimden ama, ülkemin yararı için demiyorum. Eskiden Türklerin yüzüne bakmıyorlardı. Şimdi kapılarda karşılıyorlar...

Aslında Bursa gezisini yazmayı çok istiyorum. Ama araya zaman ve yeni mekanlar girince biraz zor gelmeye başladı... Unuttuklarım da olabilir, ana hatlarıyla yazmayı denesem mi?

15 yorum:

Dolunay dedi ki...

hocam saglık huzurla sana bol gezmeler.ımrenıyorum valla.

Parpali dedi ki...

Sabah aklımdan geçiriyordum, "acaba nerelerdedir öğretmenim" diye. Merakla bekliyorum.

özlem dedi ki...

Tatilde en kötüsü, bulunduğumuz yerde internet olmaması, tecrübeyle sabittir:))
İyi tatiller, ve dinlenmeler:)

UykusuZ dedi ki...

Sevgili Öğretmenim hani Dikiliye gelecektiniz?

TANRININ ÇİÇEĞİ dedi ki...

Alanya'da uzun yıllar yaşamış birisi olarak Alanya'yı çok sevdiğimi belirtmeden gecemedim özür dilerim :))
ben herkesin burayı görmesini tavsiye ederim ama Alanya'da birebir yaşamak gibisi yok o ayrı konu...
Alanya'nın kalabalık nufusu içinde bile o kadar nezih bir yanı varkı korkmadan rahat rahat gece gündüz gezebilirsiniz.
aslında Alanya için çok şey yazmak isterim ama her cümlede içim burkuluyor özlemim depreşiyor:(
Hocammmmm benim yerimede gezin.

Ebru dedi ki...

Ben de yaz boyu gezi yazıları okuyorum:( Yoruluyorum hatta bir de üzerine ve izin yapmak istiyorum:(

aysema dedi ki...

Sevgili Dolunay,
Bugün döndüm, teşekkürler, darısı başınıza diyorum ben de...

aysema dedi ki...

Sevgili Parpali,

İnternete ulaşamadım bir türlü, ben de seni merak ediyorum, birazdan blogları gezeceyim. Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Özlem,

Çok haklısın, internet olmayınca tatil eksik kalıyor. Keşke buna bir çözüm bulabilseler. Kısa süreli hattımızı tatile taşıyabilecek bir yöntem olamaz mı?
Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Uykusuz,

Programda küçük bir değişiklik yapmak zorunda kaldım. Çocuklar gelecek diye Dikili'ye gidecektim, ancak onların izin sorunları çıkınca Alanya'ya babama kaçtım. Şimdi döndüm. On gün sonra Dikili'de yazlıkçılık başlayacak.

Sevgiler...

aysema dedi ki...

Sevgili Tanrının Çiçeği,

Gerçekten Alanya çok güzel. Ben de yirmi yıldır gidip gelirim. Her seferinde çok daha büyüyüp geliştiğini görüyorum. Yalnız portakal ve muz bahçeleri giderek yerlerini lüks binalara, otellere bırakıyor. Dengeyi iyi tutmak gerekiyor. Alanya farklı bir dünya. Ülkemiz çelişkiler yumağı değil mi?

Yorum için çok teşekkür ederim.

aysema dedi ki...

Sevgili Ebru,

Umarım şimdi tatile çıkmışsındır, tatilin en güzel yanı insan evini özlüyor, işini özlüyor. Daha sıkı sarılıyor yaşamına.
Teşekkürler, sevgiler...

Zeugma dedi ki...

Alanya gündüzleri özellikle feci sıcak oluyor.Nasıl dayandınız ? Klimalar falan yetmiyor.
Ve hakikaten deniz suyu çok sıcak.
Bir de Güney'de güneşlenenlerin bronzluğu daha farklı oluyor, Altın sarısına bakıyormuş gibi:)
Sevgiler..

aysema dedi ki...

Sevgili Zeugma,
Alanya sıcaktı, ama dayanılmaz değildi. Ağustos kötü oluyor sanırım. Klimayı her zaman açmadık.Yalnız denizi yazın çok güzel olmuyor. Ben Kasım ayında da gitmiştim, deniz harikaydı.

Bundan sonra nasıl olur bilmiyorum, ama şu haliyle çok güzel bir yer. Gazeteden okuduğum kadarıyla belediye başkanı AKP'ye geçecekmiş. Seçimle olmazsa, rüşvetle kıyılara sıra geldi mi ne?

Kardeşim dedi ki...

Alanya çok güzel bir tatil yeri...